Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Sneaking In Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Sneaking In Firefo11
15 oktober 2016


Sneaking In Birdpl11

Deel
 

 Sneaking In

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
Sneaking In Empty
BerichtOnderwerp: Sneaking In   Sneaking In Emptydo aug 17, 2017 6:54 pm


Langzaam pasten haar ogen zich aan het duister aan. De nacht was al een tijd geleden gevallen en zo stil als ze kon slipte ze het huis binnen. De Ymbryne van deze lus: Louise Bluebonnet, had alle kinderen gewaarschuwd om het huis niet te verlaten in angst van hollows, maar Hedwig deelde deze angst niet met de Ymbryne en spendeerde het meest van haar tijd - en ook het eerdere deel van deze nacht - buiten.

Het huis was stil en leek verlaten, maar Hedwig wist dat de kinderen boven haar aan het slapen waren. Dat was de plaats waar ze naar op weg was. Maar omdat ze nieuw was in het huis, had Hedwig de kans nog niet gehad om het te leren kennen en door één verkeerde afslag was ze al snel de weg kwijt.

Ze ging de hoek om, sloeg rechtsaf en ging een kamer binnen. Waar was ze? Ze had geen idee. Maar omdat ze niet wou dat Bluebonnet zou denken dat ze ‘s nachts naar buiten was gegaan, deed ze geen licht aan en liep ze zo stil mogelijk verder.

Net doen ze de trap gevonden had hoorde ze een geluid. Haar missie vergeten, volgde ze het geluid naar zijn bron. Hedwig ging in de deuropening staan en liet haar blik door het duister gaan tot deze stil kwam te staan op de persoon in de kamer. Ze kon niet zien wie het was, of het een meisje of een jongen was en of hij met zijn rug of zijn gezicht naar haar stond. Maar wel kon ze zien dat de andere groter was dan haar en niet de Ymbryne was die ze probeerde te vermijden.

“Wat doe jij hier zo laat?”, fluisterde ze scherp, zodat enkel de ander haar zou kunnen horen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Sam Ashton

Sam Ashton

Aantal berichten : 266
IC-berichten : 35
Leeftijd : 22
Accounts : » Josie Mills
» Sam Ashton
» Finn Prowler
» Yara Perdio

Character sheet
Bijzonderheid: » moodswinger
Uiterlijke leeftijd: » 19
Quote: "Don't get lost"
Sneaking In Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneaking In   Sneaking In Emptydo aug 31, 2017 2:24 am

Godsamme... Hoe was dit nou weer gebeurd? Met een slaperig hoofd krabbelde Sam overeind, geen besef hebbend over waar hij was of hoe laat het was. Zijn ogen moesten even wennen aan het donker, maar uiteindelijk besefte hij zich dat hij op een bank lag ergens in de woonkamer. Het ene moment had hij hier nog stilletjes gezeten, kijkend naar één of ander hersen dodend programma, en nu was de kamer ineens pikkedonker en verlaten. Hij besefte zich dat hij waarschijnlijk in slaap was gevallen, en niemand de moeite had genomen om hem even wakker te maken. Hij lag wel onder een deken - zo erg aan zijn lot overgelaten was hij dus niet. Hij wreef even de slaap uit zijn ogen, en stond vervolgens voorzichtig op. Stilletjes sloop hij de gang op, sluipend om niemand wakker te maken.
Hij voelde de persoon voordat hij hem of haar hoorde. Het waren de emoties van iemand die rondsloop: op zijn hoede en een tikkeltje zenuwachtig. Emoties van slapende mensen waren anders dan die van de wakkeren, duidelijker. Vervolgens hoorde hij ook de bijpassende voetstappen van deze persoon. De ander leek hem uiteindelijk ook op te merken. “Wat doe jij hier zo laat?” kreeg hij scherp maar voorzichtig toegefluisterd. Even rolde hij met zijn ogen. Zo'n domme vraag. "Ik zou hetzelfde aan jou kunnen vragen," fluisterde hij kalm terug, proberende de andere persoon te identificeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
Sneaking In Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneaking In   Sneaking In Emptyvr sep 01, 2017 4:52 pm

I’m only a girl with a candle to guide me

"Ik zou hetzelfde aan jou kunnen vragen," het antwoord was voorspelbaar, maar toch had ze de vraag gesteld. Misschien wat dom, maar het was de enige vraag waar ze aan had kunnen denken. Misschien had ze de jongen - want zijn stem was mannelijk - beter niet geconfronteerd en gewoon naar boven gegaan...

”Natuurlijk”, antwoordde Hedwig. Even was ze stil en probeerde ze de ander op te nemen. Hoe langer Hedwig in het duister staarde, hoe meer ze van het uiterlijk van de jongen kon onderscheiden. Zowel zijn haar als zijn ogen waren licht en weerkaatsten een beetje maanlicht dat door de ramen naar binnen viel. Hij was groot, zeker vanuit Hedwigs perspectief en zijn gezicht was hoekig en scherp.

Hedwig keek rond zich en realiseerde dat ze opnieuw de weg naar boven vergeten was. Shit. Het was best vernederend, maar misschien kon ze om hulp vragen. ”Ik ben nogal verdwaald,” ze zweeg even, “Heb jij een idee hoe ik bij de slaapkamers geraak?”

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Sam Ashton

Sam Ashton

Aantal berichten : 266
IC-berichten : 35
Leeftijd : 22
Accounts : » Josie Mills
» Sam Ashton
» Finn Prowler
» Yara Perdio

Character sheet
Bijzonderheid: » moodswinger
Uiterlijke leeftijd: » 19
Quote: "Don't get lost"
Sneaking In Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneaking In   Sneaking In Emptyma sep 04, 2017 12:27 am

Hoe meer zijn ogen aan het donker wenden, hoe beter hij de ander kon onderscheiden. Het was duidelijk een meisje - vrij klein, ook. Als hij haar stem niet had gehoord had hij misschien gedacht dat ze een kind was, maar ze klonk wel wat volwassener. Uit haar gezicht kon hij echter nog niet echt iets opmaken, en dus herkende hij ook niet wie ze was. Na zijn voorspelbare terugkaatsing van de vraag leek ze het al snel op te geven, en hij voelde haar ogen over hem heen gaan. Waarschijnlijk probeerde ze net als hijzelf de ander te identificeren. Na een tijdje leek ze echter haar interesse te verliezen, en hij zag haar hoofd vaagjes bewegen. ”Ik ben nogal verdwaald,” sprak ze plotseling. “Heb jij een idee hoe ik bij de slaapkamers geraak?” Even grinnikte hij zachtjes, maar niet bespottend. Verdwaald? Ze was vast nieuw hier. Haar taalgebruik was ouderwets daarentegen en daaruit concludeerde hij dat ze waarschijnlijk wel in andere lussen had gezeten. Natuurlijk wist hij waar de slaapkamers waren. "Kom, pak mijn hand dan breng ik je er naartoe," sprak hij nog altijd zachtjes, terwijl hij uitnodigend zijn hand uitstak - hoewel dat natuurlijk niet makkelijk te zien was in het donker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
Sneaking In Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneaking In   Sneaking In Emptydo sep 07, 2017 6:33 pm

I’m only a girl with a candle to guide me

Het duurde even voordat Hedwig zag waar de uitgestoken hand zich bevond, want niet meer dan een donkerdere massa dan het duister om haar heen was te zien. Ze aarzelde even, maar bedacht dat dit een kans was om nog een inwoner van de lus te leren kennen en alleen zou ze weer tien minuten nodig hebben om de trap te vinden; een win-win situatie dus. Wat onhandig door het gebrek aan licht, greep ze zijn hand vast. “Hedwig”, stelde ze zichzelf voor, “en jij bent?”

Hedwig liet zich de kamer uit begeleiden, op weg naar de trap sprak ze: “Ik kan niet geloven dat ik zo makkelijk ben verdwaald. Al was ik waarschijnlijk verder geraakt als het niet zo donker was”. Ze voelde zich belachelijk, zeker omdat ze de jongen’s hulp nodig had om iets simpels als een trap te vinden. Hedwig voelde zich graag vrij van anderen, autonoom. Hulp nodig hebben voor iets waar ze normaal gezien goed in was - want al was ze geen expert, ze was (wanneer het dag was) makkelijk in staat haar weg vinden-, was vernederend.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Gesponsorde inhoud




Sneaking In Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneaking In   Sneaking In Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sneaking In
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g r o u n d f l o o r
-
Ga naar: