Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Tell me Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Tell me Firefo11
15 oktober 2016


Tell me Birdpl11

Deel
 

 Tell me

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Bella Rosefinch

Bella Rosefinch

Aantal berichten : 35
IC-berichten : 32
Leeftijd : 26
Accounts : ~Bella, Zeal, Laxus, Cyrek and Iseul

Character sheet
Bijzonderheid: Ymbryne
Uiterlijke leeftijd: 30 years old
Quote: You are a flower that turns transparent in the rain
Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Tell me   Tell me Emptyma jul 13, 2020 9:14 pm

Cannot find you,
and simply smile your white artful smile

@"Victor Frankestein"

Met een kopje thee had ze plaats genomen in de woonkamer van het verblijf. Het was net na het avondeten en de meeste peculiars gingen nog even de tuin in of gingen naar boven om het vermaak daar te vinden in de speelkamer of bibliotheek. Ze hield haar blik op de ramen gericht. Zodra ze opmerkte dat iemand te lang uit haar zicht bleef, ging ze er meteen achterna. In de tuin zijn was prima, maar het centrum in op dit tijdstip zeker niet. Ze hoopte dat de kinderen nog enig hersencapaciteit had om dat zelf ook te kunnen bedenken. Als de berichten van Louise moest geloven kon dat in ieder geval nog wel beter. Het kwam vaak voor dat de kinderen zich niet hielden aan de regels en de hele lus liep daarom gevaar. Ze hoopte maar dat ze het voor elkaar zou krijgen om de kinderen ietwat in toom te houden. Morgen zou ze wel beginnen met de strengere regelgeving, voor nu zou zich nog enkel iets meer proberen aan te passen aan heer nieuwe omgeving. De nieuwe tijd was ontzettend wennen. Ze hield zich voornamelijk op de achtergrond en als ze echt iets niet snapte of nodig had vroeg ze het aan Girolamo, die leek gelukkig begripvol genoeg om haar verder te helpen. Hij had echter ook laten vallen dat er meerdere kinderen vanuit haar lus naar deze lus waren getrokken. Bij de gedachte alleen al voelde ze nostalgie en verdriet. God, wat wou ze graag die kinderen weer zien. Echter wou ze hen ook niet overvallen. Maar toch, als ze met hen zou praten en hen opnieuw kon verwijzen naar de horror die zich had afgespeeld in haar lus, dan zouden zij in ieder geval niet zomaar het verblijf verlaten. En als ze alleen die kinderen al kon redden was ze blij. Dus had ze aan Girolamo gevraagd of hij er één voor haar naar de woonkamer kon sturen. Ze had thee gezet voor diegene die binnen mocht lopen voor een gesprek met haar. Dat was iets wat nooit zou veranderen. Thee was nou eenmaal een heerlijk drankje, wat je altijd kon drinken en wat het makkelijk maakte om een gesprek meteen comfortabel te maken. Geduldig wachtte ze af, hopend dat ze haar niet te lang lieten wachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tell me   Tell me Emptydi jul 14, 2020 2:57 pm


Victor had in de bibliotheek een boek zitten lezen toen Girolamo hem vertelde dat er iemand in de woonkamer was die hem wou spreken. Nu stond hij, rood haar verborgen onder de kap van een zwarte hoodie, nerveus voor de deur. Hij wist niet wie er hem aan de andere kant zou opwachten of waarom die hem wou zien. Het meest waarschijnlijke leek hem nog dat hij iets verkeerd gedaan had en dat Louise hem daarover wou spreken. Zijn verbazing was dan ook groot toen hij de deur opendeed en de ymbryne van Annemasse in de woonkamer aantrof. Ze leefde nog. Direct trok Victor de kap van zijn hoofd—hij wou dan misschien niet dat iemand zijn haar zag, maar het was ontzettend onbeleefd om de kap op te houden—waarna hij een paar stappen naar voren zette en de deur achter zich sloot. Wat hij eventjes vergeten was, was dat door de kap af te zetten ook de blauwe plekken van zijn gevecht met Zeal beter te zien waren. “Madame Rosefinch, je—” begon hij verbaasd. “Vous n'êtes pas mort?” Het voelde natuurlijker om Frans tegen haar te spreken—zelfs al had hij die taal in zeker een halfjaar niet meer echt gebruikt.

*“Miss Rosefinch, I—”
*“You aren’t dead?”

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Bella Rosefinch

Bella Rosefinch

Aantal berichten : 35
IC-berichten : 32
Leeftijd : 26
Accounts : ~Bella, Zeal, Laxus, Cyrek and Iseul

Character sheet
Bijzonderheid: Ymbryne
Uiterlijke leeftijd: 30 years old
Quote: You are a flower that turns transparent in the rain
Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tell me   Tell me Emptydo jul 16, 2020 9:21 pm

Cannot find you,
and simply smile your white artful smile

@Victor Frankenstein

Met een kopje thee in haar handen keek ze uit over de tuin. Voorzichtig nipte ze aan de warme vloeistof en keek ze op zodra een schaduw verscheen in de deuropening. Meteen zette ze het kopje neer en stond ze op. Ze klopte haar rok uit gewoonte even af voordat haar blik naar de jongen ging. Verbaasd keek ze Victor aan. Ze had wel verwacht dat hij er wat anders out zou zien qua uiterlijk maar ze had niet verwacht dat hij er jonger uit zou zien, of met rood haar, of met zoveel blauwe plekken. ”Oh cher!’ zei ze dan ook vrijwel meteen terwijl ze een hand op haar hart legde en dichterbij stapte. Ze hield zich in om haar bezorgdheid meteen op Victor te gooien, aangezien ze zich ook kon voorstellen dat haar plotselinge verschijning ook genoeg vragen op riep. “Madame Rosefinch, je—” begon de jongen dan ook verbaasd, waarop Bella een klein glimlachje rond haar lippen forceerde. “Vous n'êtes pas mort?” vroeg hij verder. Bella glimlachte wat breder. ” Eh bien, ce n'est pas une façon très polie de saluer quelqu'un, Victor,” sprak ze plagerig en grinnikte zachtjes. ”Allez, asseyez-vous,” zei ze terwijl ze gebaarde naar de bank en zelf ook weer plaats nam. ” Qu'est ce qui est arrivé à ton visage?” vroeg ze overduidelijk bezorgd en raakte voorzichtig zijn gezicht aan waar een blauwe plek zat.

~ Well, that isn't a very polite way to greet someone, Victor
~ Come on, take a seat
~ What happened to your face?

Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tell me   Tell me Emptyza jul 25, 2020 4:14 pm


Pas toen hij de verbazing op mevrouw Rosefinchs gezicht zag, realiseerde hij zich dat al wist ze dat hij nog leefde—hoe had ze hem anders naar hier kunnen halen—en dat feit haar niet heel veel verbazing meer zou leveren, hij er heel anders uitzag dan de laatste keer dat ze hem gezien had. ‘Oh cher!’ Haar bezorgde houding maakte hem extra gewaar van hoe verschrikkelijk hij eruit zag met de blauwe plekken die grote delen van zijn gezicht bedekten. Toch waren er eerst andere dingen die hij moest uitten, zoals zijn verbazing over dat de vrouw voor hem nog leefde. Hij had niets meer van haar gehoord sinds het gebeurd was en had haar dan ook dood gewaand. ‘Eh bien, ce n’est pas une façon très polie de saluer quelqu'un, Victor.’ Lichtjes beschaamd boog Victor zijn hoofd, al wist haar plagerige toon wel een kleine glimlach op zijn lippen te krijgen. ‘Allez, asseyez-vous,’ gebaarde ze naar de bank. Victor knikte en zette zich neer. ‘Qu'est ce qui est arrivé à ton visage?’ Voorzichtig reikte ze haar hand naar hem toe en raakte een van de blauwe plekken aan. Victor hield zijn gezicht zo neutraal mogelijk om niet te tonen dat de plekken best wel pijn deden. “Pas grand chose,” probeerde hij het niet al te erg over te laten komen. “Juste une dispute avec quelqu’un.” Hij wist ook wel dat ze hem niet zou geloven met al het bewijs dat het wel meer dan een argument was geweest op zijn gezicht aanwezig.

*“Nothing much.”
*“Only an argument with someone.”

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Bella Rosefinch

Bella Rosefinch

Aantal berichten : 35
IC-berichten : 32
Leeftijd : 26
Accounts : ~Bella, Zeal, Laxus, Cyrek and Iseul

Character sheet
Bijzonderheid: Ymbryne
Uiterlijke leeftijd: 30 years old
Quote: You are a flower that turns transparent in the rain
Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tell me   Tell me Emptydo jul 30, 2020 5:16 pm

Cannot find you,
and simply smile your white artful smile

@Victor Frankenstein

Ze had de verbazing op zijn gezicht wel verwacht, maar ze had niet verwacht dat hij er zo toegetakeld uit zou zien. Het was ook niks voor Victor om zo in de problemen te komen. Dus daar ging meteen haar aandacht naar. Nog even gebaarde ze naar de bank om plaats te nemen, waarna haar vingertoppen zachtjes strekken over een paar blauwe plekken op zijn gezicht. De bezorgdheid was overduidelijk zichtbaar in haar ogen terwijl ze wachtte op een antwoord. Wat was er in hemelsnaam gebeurd wat ervoor had gezorgd dat hij er zo uit zag? “Pas grand chose,” begon de jongen waarop Bella verontwaardigd een wenkbrauw op trok. ”Que voulez-vous dire rien de grand? Votre visage est tout meurtri!” ging Bella er dan ook gelijk tegenin.  “Juste une dispute avec quelqu’un,” sprak Victor verder, waarop Bella eens haar hoofd schudde. Langzaam liet ze haar handen weer zakken en ze besloot zich te richten op de thee. Voorzichtig schonk ze twee kopjes in en overhandigde er vervolgens één aan Victor. ” Ce n'est pas comme toi, Victor, de te battre,” begon Bella op een serieuzer toon en keek hem even aan. ” Qu'est-il arrivé?” vroeg ze opnieuw. Ze zou het niet loslaten en ze wou een verklaring weten. Het zou vast ook een goede opsomming zijn over hoe het nu met hem gaat.

*1 What do you mean nothing big? Your face is all bruised!
*2 It's not like you, Victor, to fight,
*3 What happened?
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tell me   Tell me Emptyma aug 10, 2020 11:37 am


Hij vertelde haar dat het niets ergs was, maar daar wou mevrouw Rosefinch niets van weten. ‘Que voulez-vous dire rien de grand? Votre visage est tout meurtri!’ Hij wendde zijn blik af, maar ging toch verder dat het maar een argument was geweest. Wat het eigenlijk ook was. Een argument dat begonnen was met een gevecht en geëindigd met hij die verlamd op de grond lag waarna hij en Zeal er eindelijk over hadden kunnen praten. ‘Ce n'est pas comme toi, Victor, de te battre.’ Hij nam de thee aan en warmde zijn handen aan de tas. Vechten was inderdaad niets voor hem, maar er was zo veel gebeurd de laatste tijd dat hij na die eerste klap niet meer had kunnen stoppen. ‘Qu'est-il arrivé?’ Victor zuchtte, maar ontmoette toch haar blik. Het zou beter zijn om het te vertellen. “Deux amis que je me suis faits pensaient que ce serait sympa de me teindre les cheveux quand je dormais,” begon hij terwijl hij kort naar zijn nog altijd rode haar wees. “Qui n’a pas très bien fini.” Hij had Connor al geslagen zodra hij wakker was geworden en daarna was het enkel maar bergaf gegaan. “Je me suis fâché et j’ai dit des choses à Zeal.” Het hele achtergrondverhaal over hoe diens broer geprobeerd had om hem te vermoorden liet hij achterwege. “Donc, la prochaine fois qu’on s’est vus, on s’est battus.” En daarom had hij dus al die blauwe plekken op zijn gezicht. “Mais à la fin, on en a parlé et on a mis les choses au clair.” Hopelijk zou dit verhaal haar een beetje gerust stellen in plaats van haar nog ongeruster te maken.

* Two friends I made thought it would be fun to dye my hair when I was sleeping,
* Which didn’t end very well.
* I got angry and said some things to Zeal.
* So the next time we saw each other we fought.
* But in the end we talked about it and worked things out.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Bella Rosefinch

Bella Rosefinch

Aantal berichten : 35
IC-berichten : 32
Leeftijd : 26
Accounts : ~Bella, Zeal, Laxus, Cyrek and Iseul

Character sheet
Bijzonderheid: Ymbryne
Uiterlijke leeftijd: 30 years old
Quote: You are a flower that turns transparent in the rain
Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tell me   Tell me Emptyma aug 10, 2020 2:53 pm

Cannot find you,
and simply smile your white artful smile

@victor frankenstein

Bella was natuurlijk blij om Victor weer te zien, maar diens uiterlijk zorgde er al voor dat de bezorgdheid de overhand nam. Ze weigerde om te geloven dat het een simpel argument was geweest. Ze maakte daarom ook meteen duidelijk dat ze het niet zou laten liggen en vroeg uiteindelijk opnieuw wat er was gebeurd, ditmaal eiste ze de waarheid. “Deux amis que je me suis faits pensaient que ce serait sympa de me teindre les cheveux quand je dormais,” begon de jongen zijn uitleg. Bella fronste lichtjes. Het feit dat nog ongezien kon gebeuren in dit huis bevestigde maar weer hoe hard haar harde hand nodig was in deze lus. “Qui n’a pas très bien fini,” voegde hij er aan toe en Bella’s blik ging weer even naar diens haar voordat ze knikte. “Je me suis fâché et j’ai dit des choses à Zeal.” Bella keek op van die naam. ”Zeal?” herhaalde ze dan ook. Natuurlijk was ze zich bewust van de mentoren in de lus en ze wist daar Zeal daar één van was. Dus Zeal was een vriend van Victor en hij had het ook leuk geleken om diens haar rood te verven? Dat klonk nou niet bepaald mentor materiaal. “Donc, la prochaine fois qu’on s’est vus, on s’est battus,” legde Victor verder uit, waarop Bella’s frons dieper werd. Vechten met een mentor was wel het laatste wat ze had verwacht. “Mais à la fin, on en a parlé et on a mis les choses au clair,” eindigde hij, maar erg gerust gesteld was Bella nog niet. ”Zeal est un mentor, n'est-ce pas?” vroeg ze nog na voor de zekerheid, ook al was ze zelf er ook wel heel erg zeker van. ” C'est inquiétant de savoir qu'un mentor agirait ainsi. Agit-il généralement si… stupide et violent?” vroeg Bella hem na terwijl de bezorgdheid nog altijd in haar ogen lag.

* Zeal is a mentor, correct?
* It's concerning to know a mentor would act like that. Does he usually act so.. dumb and violent?

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Tell me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tell me   Tell me Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tell me
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g r o u n d f l o o r :: l i v i n g r o o m
-
Ga naar: