Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

This is it Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


This is it Firefo11
15 oktober 2016


This is it Birdpl11

Deel
 

 This is it

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alec Lund

Alec Lund

Aantal berichten : 79
IC-berichten : 39
Accounts :
*Melvin Syco
*Heath Benton
*Sata Syco
*Alec Lund
*Abaddon Chevalier

Character sheet
Bijzonderheid: Invisibility // Energy
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: You keep me wide awake every day every weekend
This is it Empty
BerichtOnderwerp: This is it   This is it Emptyza feb 08, 2020 1:30 am

Alec
Tijd vloog voorbij terwijl je in de loop van Bluebonnet was. Hij was degene die dat op de eerste hand zeker wel had gemerkt. Toch had hij het geprobeerd, terug de normale wereld in. Maar hij was onwetend geweest, zo onwetend. Iedereen was natuurlijk ouder geworden toen hij terug kwam in de wereld waar hij eerst in leefde. Zijn vader, die hij van een afstandje had bekeken, was nog steeds de man die hij kende. Het deed hem wel pijn, moest hij heel erg eerlijk zeggen. Dat zijn vader nog steeds de persoon was die veel rond sliep met iedereen, nog steeds niet meer iemand kon vinden waar van hij echt hield. Zou hij inmiddels meer kinderen hebben? Hij wist het niet. Misschien was het maar beter ook dat hij het niet leerde kennen ook. Een diepe zucht gleed over zijn lippen terwijl hij tegen het muurtje aan leunde, een zonnebril op zijn snoet terwijl hij naar de zon keek. Het was een wonder dat hij weer terug was gekomen. Goed, er waren dan wel twee jaren bij zijn fysieke leeftijd gekomen, maar met die twee jaren kon hij prima leven. Twintig jaar als een fysiek uiterlijk in plaats van achttien was misschien nog beter ook. Het was het waard geweest om even uit de loop te stappen en al zijn gedachten op een rijtje te zetten. Hij zou er ook niet snel spijt van hebben. Misschien alleen spijt van het feit dat hij niet met zijn vader had gepraat, alleen vanaf een afstandje had gekeken naar de man en hoe zijn leven er uit zag. Het was jammer, maar het was niet anders. Hij kon moeilijk gaan uitleggen waar hij de afgelopen twee jaar was geweest, niet waar?

Het leven hier was simpel, altijd hetzelfde riedeltje speelde dag in dag uit. Het enige wat anders was waren de mensen die hier in dit huis woonden, mensen zoals hem. Die wel alles onthielden van de dag ervoor. Maar hij kon doen wat hij wilde bij de mensen in het dorp, die herinnerden zich toch niks meer de dag erna. Het was simpel te onthouden en bovenal gewoon makkelijk. Al moesten ze wel oppassen voor Hollows, het ging verder allemaal wel zijn gangetje. Bij het huis waren ze in ieder geval veilig, daar was geen twijfel over mogelijk. Hij had nog nooit in zijn leven een hollow gezien en hij was ook niet van plan om er eentje tegen te komen. Hij wist niet precies wat die dingen waren maar het was wel duidelijk dat ze gevaarlijk waren en dat je er niet zomaar mee moest gaan sollen. Dat zou hij dan ook zeker niet willen doen. Hij duwde zichzelf met zijn voet van het muurtje af, waardoor hij overeind kwam en zich even kon uit rekken. Nog even en het zou gaan regenen, dan was de rust weer voorbij van de dag. Hij vond die periode naar, de regenbui die op hun hoofd vielen. Had Bluebonnet niet beter één dagje kunnen wachten, een dag waarop het niet regende? Dat zou pas luxe zijn geweest, maar dat was hem helaas niet gegund.
Ɓσ


-Victor 1e post
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t651-alec-lund
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyzo feb 09, 2020 6:46 pm



De lus was warmer dan hij gedacht had. Niet enkel qua temperatuur, maar de angst voor de hulsels leek nog niet doorgedrongen. Iedereen leek blij en met weinig zorgen; de dagelijkse dingen gingen verder zonder enige moeite. Misschien waren er wel voorzorgsmaatregelen getroffen die Victor met zijn één dag in de lus nog niet ontdekt had, maar niemand van de kinderen leek bang te zijn. Iets dat ze wel moesten zijn, mochten ze weten wat er zich daarbuiten afspeelde. Wat hen elk moment kon overkomen. Victor wist alleen niet of het gebrek aan angst hem gerust moest stellen, of hem net banger maakte.

De rest was het misschien niet, maar hij was alleszins wel op zijn hoede. Hij verkende de omgeving, maar bleef voorlopig in de buurt van het huis. Niets was veilig, maar het huis was veiliger dan het dorp, en de lus was veiliger dan erbuiten. Het was pas toen hij zich wild omdraaide omdat hij dacht iets gehoord te hebben dat er niet was, dat het tot hem kwam dat het afgelopen jaar hem misschien wat paranoïde had gemaakt.

In. Uit. In. Uit. Haalde hij een aantal keer gecontroleerd adem.

Okay, het was tijd voor wat rust. Hij keerde op zijn passen terug en ging de tuin weer in. Rode en blauwe en gele en paarse bloemen kwamen in zicht, en dansten zachtjes in de wind. Een tafereel waar hij nog geen vijf minuten eerder aan voorbij gelopen was zonder er aandacht aan te schenken. Nu deed hij dat wel; hij zette zich op een bankje en keek naar de bloemen. Naar hen als een geheel van kleuren, helderder dan een verse regenboog, en naar de planten elk apart. Hoe de blaadjes kelken of kommetjes vormden, de stelen trots naar omhoog staken of dicht bij de grond bleven.

Uit het niets overtrok de lucht, het licht van de zon verdween en Victor voelde een koude rilling over zijn rug lopen door de plotse weersverandering. Hij stond op en probeerde vast te stellen wat er aan de hand was toen de eerste druppels naar beneden vielen. Binnen de kortste keren stortte het met bakken uit de lucht. Hij rende naar het eerste afdak dat hij zag, en kwam, uiteraard, nat toe. “Wie dacht dat het een goed idee was een lus te maken wanneer het regent?” zei hij geïrriteerd tegen niemand in het bijzonder.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Alec Lund

Alec Lund

Aantal berichten : 79
IC-berichten : 39
Accounts :
*Melvin Syco
*Heath Benton
*Sata Syco
*Alec Lund
*Abaddon Chevalier

Character sheet
Bijzonderheid: Invisibility // Energy
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: You keep me wide awake every day every weekend
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptydo feb 20, 2020 9:05 pm

Alec
Je zou zeggen dat iemand uit Zweden dit soort weer wel gewend zou zijn, niet waar? Noorwegen was immers het buurland van Zweden. Misschien was dat ook wel de reden dat hij ervoor had gekozen om naar de loop van Bluebonnet te gaan, het feit dat het voor hem gewoon een kleine verandering was. Noors leek ook nog eens een beetje op Zweeds. Maar vooral qua klimaat zaten er veel overeenkomsten. Het enige wat ze nu niet kregen door de loop was sneeuw. En hij zou liegen als hij zei dat hij de sneeuw niet miste. Hij vond het vroeger geweldig om te snowboarden, hij was er ook nog goed in geweest ook. Het was alleen jammer dat ze niet lang uit de loop konden blijven en dat hij gewoon op tijd terug moest zijn, voordat hij verder zou gaan verouderen en dat was iets wat hij eigenlijk ook niet wilde. Hierdoor had hij toch wel soort van het eeuwige leven, zolang hij maar gezond bleef en niet door een of andere persoon werd neergestoken of iets in die trant.

Maar wat hij dan écht niet snapte was dat Bluebonnet de dag had stilgezet op een dag waarop het regende. Waarom van alle andere dagen die er waren, moest het op een dag zijn waarop het kneiterhard ging regenen. Misschien was het gewoon omdat er geen andere keuze was, maar dat wilde hij toch niet echt geloven. Ze had vast wel haar redenen voor, maar dat betekende niet dat hij er heel erg blij mee was dat ze het zo had geregeld voor hun loop. Maar hé, er kon niets verandert aan worden nu zonder iedereen in gevaar te brengen.

En daar begon het. Dikke regendruppels begonnen uit de hemel te vallen en hij stond rustig op, om naar het dichtstbijzijnde afdakje te lopen, waarna de hemel al helemaal open brak en het pijpenstelen regende. Hij haalde even diep adem en zag vanuit zijn ooghoek iemand naar het afdak rennen, waardoor hij even zijn blik op de ander richtte, een peculiar zoals hij. ”Wie dacht dat het een goed idee was een lus te maken wanneer het regent?” een geamuseerde grijns ontstond er op zijn gezicht terwijl hij met zijn rug tegen de muur aan leunde en één van zijn voeten ook tegen de muur aan zette. Hij richtte zijn blik weer op de regen die op de grond aan het kletteren was, die de aarde weer zacht en modderig zou maken. ”Je leest m’n gedachten. Ik dacht precies hetzelfde.” Sprak hij met een geamuseerde grinnik in zijn stem, waarna hij zijn ogen weer op de ander richtte. ”Je bent zeker niet toevallig iemand die de gedachten van anderen kan lezen, of wel?” Sprak hij met een plagerige grijns op zijn gezicht. Hey, je wist het maar nooit met alle mensen die hier waren.
Ɓσ
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t651-alec-lund
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyza feb 22, 2020 4:06 pm



Het was hem een raadsel waarom Bluebonnet deze dag gekozen had voor haar lus. Even een goede stortbui, waarom niet? moest ze gedacht hebben. Niet dat Victor principieel tegen regen was, maar als hij ervoor mocht kiezen zijn hele leven een dag steeds opnieuw mee te maken, dan zou hij niet voor een dag waarop de hemel openbrak kiezen. Bluebonnet had dat jammer genoeg wel gedaan en ze had hem er daarbovenop ook nog eens niets over gezegd waardoor hij nu kletsnat onder een afdak naar het neervallende water stond te kijken.

Victor keerde zich naar de jongen die op zijn uitgesproken frustraties had gereageerd. ‘Je leest m’n gedachten. Ik dacht precies hetzelfde.’ De lach in diens stem deed Victor er direct denken aan hoe belabberd hij er wel niet uit moest zien. Zijn haar plakte aan zijn gezicht van de nattigheid, net als zijn kleren. Enkel zijn vest was, doordat het van leer gemaakt was, van de regen gespaard gebleven. ‘Je bent zeker niet toevallig iemand die de gedachten van anderen kan lezen, of wel?’ De plagerige grijns van de ander fleurde Victors humeur wat op. “Neen, al weet je hier inderdaad nooit,” antwoordde hij met zijn eigen grijns. “Mijn gave is iets minder…” hij aarzelde even. Over zijn bijzonderheid praten was altijd een goede manier om de sfeer onderuit te halen. “...vrolijk.” Hij keek de ander aan zodat hij diens reactie zou kunnen zien. “Ik kan energie nemen en geven. Doden en tot leven wekken.” Hij schraapte zijn keel. “Maar goed.” Hij bracht weer een lach op zijn gezicht. “Wat is jouw gave?”
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Alec Lund

Alec Lund

Aantal berichten : 79
IC-berichten : 39
Accounts :
*Melvin Syco
*Heath Benton
*Sata Syco
*Alec Lund
*Abaddon Chevalier

Character sheet
Bijzonderheid: Invisibility // Energy
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: You keep me wide awake every day every weekend
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyza feb 22, 2020 5:12 pm

Alec
Hij had geen idee of het iets te maken had met de loop opzetten, of het aan bepaalde eisen moest voldoen, maar het maakte iedereens leven wel moeilijk. Gelukkig wist iedereen nu rond welke tijd het ging regenen, maar het betekende ook dat iedereen dan zo ongeveer binnen moest zitten. Anders had je een probleem en zou je natregenen. Het was hem wel eens overkomen, vooral aan het begin, waarbij hij nog niet echt goed wist hoelaat de hemel zou gaan openbreken en met grote hoeveelheid naar beneden zou gaan crashen. De ander die bij hem onder het afdak was komen te staan had het minder goed in de gaten gehouden en was kletsnat geworden. Het was altijd afwachten hoe mensen op de regen zouden reageren. Natuurlijk had hij het nu ook wel eens, dat hij de tijd was vergeten omdat hij weer eens voor de zoveelste keer was afgeleid door iets en daardoor de plensbui recht op zijn kop kreeg.

Hij reageerde op de ander alsof hij zijn gedachten kon lezen, want de man naast hem sprak de woorden uit die hij in zijn hoofd tegen zichzelf had gesproken. Vervolgens vroeg hij aan de ander of hij toch niet per toeval een gave had om gedachten te lezen, waardoor de ander gelukkig ook nog kon grijnzen. Natregenen was niet iedereens favoriete ding om te doen, hij wist het zelf ook. Sommige mensen konden ervan genieten dat ze een hoosbui over hun kop kregen, maar hij was er zelf niet eentje van. Zijn hele mood zou dan meteen verdwenen zijn, dat zou zeker zijn. ”Neen, al weet je hier inderdaad nooit,” klonk er van de andere man terug op zijn vraag, waarop hij even met een glimlachje knikte. Ja, er liep van alles rond hier, je wist nooit wat voor mensen je tegen kon komen. ”Mijn gave is iets minder…” begon de ander waarna hij even leek te twijfelen. Hij snapte het wel hoor, als mensen niet zomaar hun gaves vrij wilden geven. ”... vrolijk.” klonk er van de ander af, waarop hij even ietwat fronste. Minder vrolijk? Wat moest hij daarvan denken? ”Ik kan energie nemen en geven. Doden tot leven wekken.” klonk er, waarop zijn mond even iets opende en met zijn lippen een stille ‘o’ vormde. Dat was natuurlijk wel een interessante gave, iets wat je niet vaak hoorde. Tenminste, hij had er nog niet veel van gehoord. Dat was wel interessant hoor, want hij had een soort onbeperkte hoeveelheid aan energie.

De jongen naast hem schraapte zijn keel even, waarschijnlijk om hem te stoppen van verder te denken dan dat hij zou moeten doen. Hij snapte wel dat het soms moeilijk zou zijn om erover te praten. Het kon mensen immers snel van hun stuk brengen en wegjagen. ”Maar goed.” klonk er, waarna er weer een lach op het gezicht van de man ontstond. Hij vond het maar knap hoor, dat hij ermee om kon gaan. ”Wat is jouw gave?” Klonk er vervolgens van de man af. Hij vond het niet erg om zijn gave te delen, maar hij had eigenlijk meer een combinatie pakket van gaves. ”Ik heb soort van… onbeperkte energie?” Sprak hij even met een frons op zijn gezicht. Soms snapte hij zijn eigen gaves nog niet hoor, hij leerde er iedere dag steeds meer over. ”Ik hoef niet te slapen, het is niet nodig voor mijn lichaam om te rusten.” vervolgde hij rustig tegen de ander met een onhandige glimlach. En daar kwam de plottwist aan hoor. ”Behalve, als ik langere tijd onzichtbaar ben geweest. Wat weer een ander deel van mijn gave is. Dan… bevries ik soort van om mijn lichaam rust te geven? Ik weet niet, het is raar.” sprak hij met een grinnik in zijn stem, waarna hij zijn hand in zijn zak stopte. Het was al raar genoeg om het uit te leggen, dat was zeker. ”Alec, trouwens.” Hij stopte er nooit moeite in om zijn hele naam uit te leggen, hij voelde zich altijd ongemakkelijk als iemand zijn hele naam gebruikte in plaats van Alex, ook de reden waarom hij nooit zijn hele naam gebruikte. ”Het zou wel fijn zijn als er iemand in dit huis was die ervoor kon zorgen dat de regen zou stoppen.” Sprak hij met een grijns tegen de ander. Wat hij daar wel niet voor zou willen geven man. Waarom had hij die gave niet kunnen hebben?  
Ɓσ
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t651-alec-lund
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyzo feb 23, 2020 3:42 pm



Toen Victor uitlegde wat zijn gave inhield, viel de mond van de ander wat open. Victor nam hem de reactie niet kwalijk. Het was nu eenmaal een nogal lugubere gave. Hij apprecieerde het dan ook des te meer dat de ander er niet verder op reageerde, en ook dat de jongen niet afgeschrikt was door zijn bijzonderheid. Niet iedereen vond het een leuke gedachte te weten dat Victor als hij het wou de energie uit iemand kon zuigen.

Nu zijn gave uitgelegd was, stelde hij de vraag aan de ander. 'Ik heb soort van… onbeperkte energie? Ik hoef niet te slapen, het is niet nodig voor mijn lichaam om te rusten.' Onbeperkte energie… Even wenste Victor dat hij zelf die gave had. Nooit meer moeten slapen klonk zo fantastisch. Nooit meer nachtmerries en dubbel zo veel tijd om dingen te doen, te lezen, te experimenteren, te leren. 'Behalve, als ik langere tijd onzichtbaar ben geweest. Wat weer een ander deel van mijn gave is. Dan… bevries ik soort van om mijn lichaam rust te geven? Ik weet niet, het is raar,' grinnikte de jongen. Dus: nooit slapen, onzichtbaarheid en stasis wanneer hij te lang onzichtbaar was, vatte Victor de gave van de ander in zijn hoofd samen. "Klinkt inderdaad ingewikkeld." Niet dat zijn eigen gave zo veel simpeler was. Als hij terugdacht aan de eerste keer dat hij iemands energie genomen had en er jonger door geworden was, kon hij nog altijd dezelfde verbazing voelen. De meeste gaven moesten zo zijn, bedacht Victor zich, dat je af en toe een nieuw onderdeel van je bijzonderheid ontdekte en weer van voor af aan kon beginnen met je gave begrijpen. Voor de ander moest het ook zo geweest zijn. Hij onderbrak zijn gedachtegang en sprak verder: "Al zou ik dat niet moeten slapen zelf ook wel willen."

'Alec trouwens,' stelde de ander zich voor. “Victor,” lachte hij terug. Nu hadden ze beiden een naam om bij elkaars gezicht te plakken. ‘Het zou wel fijn zijn als er iemand in dit huis was die ervoor kon zorgen dat de regen zou stoppen.’ En Victor kon Alec geen ongelijk geven. “Dat zou heel handig zijn.” Als iemand in de lus dat zou kunnen dan moesten ze tenminste niet elke dag deze ellendige regen meemaken. “Al kan ik nu ook wel iemand met de kracht om kleren te drogen gebruiken,” zei hij met een lach op zijn gezicht terwijl hij naar zijn kleren die nat aan zijn lijf plakten keek. Niet dat het zo erg was om nat te zijn, maar aangenaam was wel wat anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Alec Lund

Alec Lund

Aantal berichten : 79
IC-berichten : 39
Accounts :
*Melvin Syco
*Heath Benton
*Sata Syco
*Alec Lund
*Abaddon Chevalier

Character sheet
Bijzonderheid: Invisibility // Energy
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: You keep me wide awake every day every weekend
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyzo feb 23, 2020 7:19 pm

Alec
Hij had nog nooit van zo’n gave gehoord als die van Victor, maar het was ergens ook wel… interessant om te horen? Zo zag hij maar dat er zoveel verschillende dingen waren die mensen konden krijgen. Dat het echt heel breed kon zijn en dat ook hij steeds vaker hoorde dat er andere vormen konden zijn van gaves. Maar hij wist wel dat hij deze jongen eerder bevriend wilde houden dan dat hij op de lijst kwam van mensen waar hij achterna gezeten door zou worden. Nee dankje, hij wist dat hij de jongen aan de goede kant moest houden. Zelfs als hij niet zeker wist wat zijn gave met hem zou doen, aangezien hij energie vrijwel onbeperkt had.

Zijn gave was ook een beetje apart, vooral om uit te leggen. Het was vooral moeilijk uit te leggen omdat hij zelf ook nog steeds niet compleet wist hoe het allemaal werkte. Hij hoefde niet te slapen, maar kon het wel, hij kon bevriezen als hij onzichtbaar werd maar alleen dan leek zijn energiepijl beïnvloed te zijn. Ja, het was gewoon raar. Daar stopte zijn conclusie wel ongeveer. Hij wist zelf ook niet hoe hij het anders moest gaan uitleggen. Als hij zelf ook precies wist hoe zijn gave werkte en wat de grenzen waren was het heel erg fijn. Hij had namelijk het gevoel dat hij ieder moment neer kon vallen en eeuwen te slapen omdat hij zoveel slaap miste vergeleken met een normaal mens. ”Klinkt inderdaad ingewikkeld.” klonk er van de ander af, waarop hij even onhandig naar hem glimlachte. Ja, het was ook erg ingewikkeld. Maar goed, hij had geen tijd om daarover na te denken. Hij had andere dingen die nu voorrang kregen, zoals het feit dat hij hier met iemand stond en hij niet volledig afgeleid alles kon vergeten wat de ander tegen hem sprak. ”Al zou ik dat niet moeten slapen zelf ook wel willen.” Hij glimlachte zwakjes naar de ander. Aan het begin was gaaf, maar op een gegeven moment? Was het gewoon saai. Vooral als je dit altijd al had gehad. Saai. ”It’s okay, a bit boring though.” sprak hij dan ook met een zwakke glimlach op zijn gezicht.

Hij besloot om zichzelf ook maar even voor te stellen. Ze hadden al een heel gesprek over hun gaves gehad, maar nog niet eens hun naam aan elkaar verteld. Daar moest natuurlijk verandering in komen, dus hij vertelde aan de ander dat hij Alec heette. ”Victor,” sprak de ander met een lach terug tegen hem. Kijk, dan kon hij de ander Victor in zijn hoofd noemen in plaats van ‘die jongen’. Hij sprak dat hij het wel fijn zou vinden als iemand de gave hier had om de regen te laten stoppen. Dat had iedereen waarschijnlijk fijn gevonden. Want ja, iedereen vond het naar om binnen te blijven, dat was duidelijk. ”Dat zou heel handig zijn.” klonk er van de ander af, instemmend op zijn woorden. ”Al kan ik nu ook wel iemand met de kracht om kleren te drogen gebruiken,” klonk er met een lach op zijn gezicht. Alec ging met zijn ogen naar de natte kleren van Victor en kon het niet laten om even te lachen. ”Begrijpelijk. Helaas ken ik daar geen mensen voor.” Sprak hij met een grinnik tegen de ander. Zijn kleren waren amper nat gelukkig. ”Sowieso ken ik niet gaves van de mensen hier, het verandert zo vaak welke mensen er zijn.” sprak hij met een grijnsje en zijn schouders even ophaalde. Er kwamen veel mensen aanwaaien en vertrokken ook weer met dezelfde wind als dat ze gekomen waren.
Ɓσ
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t651-alec-lund
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptydi feb 25, 2020 8:57 pm



Hij wenste net misschien wel dat hij de gave van de ander had, maar eigenlijk kon hij dat ook: niet slapen—of dan toch in beperktere mate. Een tijd had hij zo geleefd, levend van de energie van anderen. Als een parasiet. Het was een makkelijke manier van leven geweest. Geen nood aan een geweten. Of nadenken. Gewoon leven van dag tot dag tot een dag geen waarde meer had. Hij had zo niet eeuwig kunnen leven, en toch had hij het gedaan mocht er niet iets veranderd zijn. Een meisje, een dodelijke wonde. Hoe haar ouders gedacht hadden dat hij kon helpen wist hij nog altijd niet, maar ze hadden hem naar hun dochter gesleurd en hij had haar aangeraakt. Hij wist nog altijd niet hoe, maar zijn krachten traden in werking en de energie ging van zijn lichaam in het hare en de wonde genas. Waar eerder een dodelijke infectie was, had gezond vlees aan elkaar gegroeid. En Victor had daarna makkelijk energie nemen voor genezen ingeruild. Dus achteraf gezien wou hij misschien toch de gave van de ander niet hebben.

Alec kende dus ook niemand die kleren kon drogen. Jammer. Niet dat het zo verschrikkelijk was om nat te zijn, maar leuk was anders. De regen kwam nog altijd op het afdak neer. Hij vroeg zich af hoelang het zo zou regenen. ‘Sowieso ken ik niet de gaven van de mensen hier, het verandert zo vaak welke mensen er zijn,’ zei Alec met een grijns op zijn gezicht terwijl hij zijn schouders ophaalde. “Het lijkt inderdaad wel een drukke lus. Veel groter dan de vorige waar ik was.” In een dag tijd had hij al zoveel gezichten zien passeren dat hij er bijna zeeziek van was geworden. Zijn vorige lus was veel kleiner geweest dan deze. Terwijl de eerste lus waar hij had verbleven ongeveer even groot als deze was, maar het was al even geleden sinds hij daar laatst was geweest. “Je klinkt of je hier al een tijdje bent?” Als hij al zoveel mensen had zien komen en gaan moest Alec wel al even in de lus zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Alec Lund

Alec Lund

Aantal berichten : 79
IC-berichten : 39
Accounts :
*Melvin Syco
*Heath Benton
*Sata Syco
*Alec Lund
*Abaddon Chevalier

Character sheet
Bijzonderheid: Invisibility // Energy
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: You keep me wide awake every day every weekend
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptywo maa 11, 2020 10:42 pm

Alec
Hij vond zijn eigen gaves natuurlijk helemaal niet fijn. Het was moeilijk, maar zo dacht iedereen waarschijnlijk wel eens over de gaves die ze hadden gekregen van de natuur. Hij zou niet kunnen geloven dat er iemand hier oprecht heel erg blij was met de gave die ze hadden. Hij kon geloven dat mensen hier snakten om normaal te zijn, om te kunnen leven zoals ieder ander mens kon buiten de loops. Hij had het zelf immers ook vaak zat gewenst, heel erg vaak. Maar het hielp niet, hoeveel hij er ook om wenste. Hij wilde echt normaal zijn. Maar niks aan hem was ‘normaal’, dat was ook wel gebleken door de tijd heen.

Hij sprak dat hij helaas niemand kende om de kleren van de ander te laten drogen, samen met het feit dat hij niet zoveel gaven wist van de meeste mensen. Er kwamen zoveel mensen door de loop heen. Hij had ook immers geen echte vrienden binnen de loop, de meesten waren hier alleen maar om door te trekken, bleven maar enkele weken om vervolgens weer door te gaan naar een andere loop. Het was jammer, dat wel, maar er was niet echt iets aan te doen. Het was niet dat ze een verplichte periode hier moesten blijven. ”Het lijkt inderdaad wel een drukke lus. Veel groter dan de vorige waar ik was.” Zijn wenkbrauwen gingen even iets geïnteresseerd omhoog bij de woorden van de ander. Natuurlijk hadden meerdere mensen hier in andere loops gewoond, maar vaak had hij daar niet over gehoord en was het de eerste keer dat hij iemand erover hoorde te praten. ”Is dat zo? Waar zat je voordat je naar deze lus kwam?” vroeg hij daarom ook aan de ander, zijn focus compleet op de ander gericht. Wie weet zou het altijd nog iets voor hem worden om naar een andere loop te gaan, maar misschien was het daar alleen maar meer rot dan het hier was. Dat wist hij natuurlijk ook niet. ”Je klinkt of je hier al een tijdje bent?” kwam de vraag van de ander af, waarop hij even langzaam knikte en zijn blik verlegde op de regen die op de grond kletterden. ”Vier jaar totaal, inclusief een korte pauze.” sprak hij even rustig tegen de ander, waarna hij even diep inademde. Vier jaar was best lang als je er goed over na dacht. Dat de tijd zo snel voorbij ging eigenlijk. Dat terwijl ze iedere dag weer opnieuw beleefde eigenlijk. ”Dus ja, ik denk dat ik wel één van de oudere bewoners ben bij mevrouw Bluebonnet.” sprak hij met een lichte glimlach op zijn gezicht.
Ɓσ
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t651-alec-lund
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptydo maa 12, 2020 11:12 am


Hij vertelde Alec dat de vorige lus waar hij gewoond had veel minder druk was. Daar waren maar een paar tientallen bijzonderen in het huis geweest. Ook doorreizen gebeurde er niet zoveel als Alec hier beschreef, wel af en toe, maar zeker niet regelmatig. ‘Is dat zo? Waar zat je voordat je naar deze lus kwam?’ vroeg Alec. “Frankrijk, dicht bij Zwitserland. Het was een beetje als hier: nogal afgelegen, het huis was wat verwijderd van een klein dorp. Al was het niet bij de zee, maar in de bergen.” Hij was even stil, er was nog iets dat hij er waarschijnlijk bij moest zeggen. “Maar de lus is vernietigd,” zei hij zo neutraal mogelijk. Dan verklaarde hij nog: “Hulsels.” Voor zelfs maar iemand doorhad wat er aan het gebeuren was, waren ze binnen. Reusachtige schaduwen met tentakelmonden.

‘Vier jaar totaal, inclusief een korte pauze,’ antwoordde Alec op de vraag of hij al lang in de lus was. Victor knikte, tot hij realiseerde dat het laatste beetje informatie niet helemaal duidelijk was. “Pauze?” Bedoelde de ander dat hij daartussen in een andere lus geweest was? Of dat hij voor een tijdje uit de lus, terug de gewone wereld—waar tijd niet stil stond—in was gegaan. ‘Dus ja, ik denk dat ik wel één van de oudere bewoners ben bij mevrouw Bluebonnet.’ Dat was inderdaad wel al een tijdje. Al was het niet zoveel als je het vergelijk met hoeveel honderden jaren sommige bijzonderen in lussen bleven. “Zijn er zo weinig mensen die lang in de lus blijven?” Was er misschien iets mis met de plaats dat iedereen altijd vertrok? De lus bestond wel nog niet zolang, misschien was dat wel een reden waarom er zo weinig vaste inwoners waren. “Ik ben alleszins niet van plan om door te reizen,” lachte Victor. Zo makkelijk zouden ze hier niet van hem afkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Alec Lund

Alec Lund

Aantal berichten : 79
IC-berichten : 39
Accounts :
*Melvin Syco
*Heath Benton
*Sata Syco
*Alec Lund
*Abaddon Chevalier

Character sheet
Bijzonderheid: Invisibility // Energy
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: You keep me wide awake every day every weekend
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyma maa 16, 2020 8:59 pm

Alec
Hij had nooit echt geprobeerd om in andere lussen te zitten, maar bij de meeste hoorde hij niet zulke goede verhalen van. Dus hij zou het niet eens gaan proberen ook, hij zou het wel laten met wat hij op dit moment wist. Hij wist hier tenminste wat hij allemaal had en dat was misschien nog wel meer belangrijk dan andere dingen. Hij vroeg dan ook aan de andere jongen waar hij in de tussentijd allemaal is geweest, want hij kon indenken dat hij bij veel lussen geweest kon zijn. Hij wist niet hoe oud de jongen nou echt was, niet zijn uiterlijke leeftijd want dat kon hij wel schatten. ”Frankrijk, dicht bij Zwitserland. Het was een beetje als hier: nogal afgelegen, het huis was wat verwijderd van een klein dorp. Al was het niet bij zee, maar in de bergen.” klonk erg mooi als hij heel eerlijk moest zijn. Hij was misschien wel lichtjes jaloers ook, misschien kon hij daar dan ooit een keer naar toe gaan vertrekken? Klonk als een heel goed plan om te gaan doen in zijn oren. ”Maar de lus is vernietigd,” Oh. Nee, dan kon hij niet daar even langs gaan. Hij slikte even door de woorden van de ander. ”Hulsels.” Hij kon niets anders doen dan toch meeleven met de ander. Het leek hem verschrikkelijk, hier merkten ze al wat de hulsels aan konden doen in een lus, al hielden ze het hier nog redelijk goed vol moest hij zeggen. ”Het spijt me voor je,” Besloot hij toch maar te zeggen tegen de ander met medeleven. Hij wist niet hoe erg het voor de ander was geweest, maar je huis wordt toch onder je voeten weg gehaald.

Hij antwoordde op de vraag van de ander toen hij vroeg hoelang hij hier al in de lus was geweest. De jongen knikte even op zijn antwoord, begrijpend, tot hij zich leek te realiseren dat het toch niet compleet duidelijk was. ”Pauze?” klonk er daarom ook van de ander af, waarop hij licht glimlachend naar de ander keek. ”Ik ben even terug naar huis gegaan. Ik was twintig toen, dus het kon nog. Daardoor verouderde ik wel weer wat, maar ja. Dat nam ik voor lief. Ik moest gewoon weten hoe het ging in de wereld met de mensen die ik kende.” sprak hij terwijl hij zijn blik naar de regen wendde. Vervolgens sprak hij dat hij wel één van de oudere bewoners was van mevrouw bluebonnet. ”Zijn er zo weinig mensen die lang in de lus blijven?” klonk er van de ander, waarop hij even rustig knikte. Helaas wel. ”Ik ben alleszins niet van plan om door te reizen,” klonk er met een lach van Victor af, waarop hij even zachtjes grinnikte. Hij zelf ook niet, tenminste zo ver hij wist nog niet. Je kon maar nooit weten wat er op je pad zou gaan verschijnen, niet waar? ”Er zijn mensen hier… die hier niet komen voor een thuis. Maar die dingen als ‘werk’ komen doen. Mensen met bijzonderheden aftasten.” sprak hij rustig tegen de ander, waarna hij zijn blik weer op de ander richtte. ”Of voor allerlei andere verkeerde redenen. Dus het gebeurt nog wel eens dat er veel mensen komen en gaan, best irritant in mijn mening.” sprak hij gloedeerlijk tegen de ander. Zo kon je toch niemand leren kennen?
Ɓσ
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t651-alec-lund
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyma apr 06, 2020 6:41 pm


Het deed pijn om over de lus in Frankrijk te spreken. Wat waarschijnlijk wel normaal was; hij sprak er dan ook maar voor het eerst in meer dan een jaar over. Niet omdat hij er niet over wou praten, maar omdat er niemand was om mee te praten. Nadat hij de andere bijzonderen die aan het bloedbad ontsnapt waren kwijt was geraakt was er niemand meer om mee te praten. Iedereen was gewoon, het was moeilijker om bijzonderen te vinden dan je zou denken. Pas toen hij degene die hem ook over de lus in Inndyr had verteld ontmoette, had hij zijn verhaal kunnen doen. En nu was Alec de tweede aan wie hij het kon vertellen. ‘Het spijt me voor je,’ zei de ander medelevend. Victor knikte als teken van bedankje, maar liet het onderwerp voor nu varen.

Alec vertelde dat hij al vier jaar in deze lus was, maar een pauze tussendoor had genomen. Niet echt begrijpend wat de ander bedoelde met pauze, vroeg hij ernaar. ‘Ik ben even terug naar huis gegaan. Ik was twintig toen, dus het kon nog. Daardoor verouderde ik wel weer wat, maar ja. Dat nam ik voor lief. Ik moest gewoon weten hoe het ging in de wereld met de mensen die ik kende,’ kwam het antwoord. Victor knikte. Het leek hem wel gevaarlijk, uit de lus gaan en gewillig verouderen. Niet echt voor de lichamelijke effecten—als je twintig was vielen die wel mee—, maar vooral mentaal moest het gevolgen hebben. De jongen leek er echter geen problemen mee te hebben, dus misschien had hij geluk gehad en was hij zonder negatieve bijwerkingen door de verandering gegaan.

Het gesprek veranderde van richting en ging nu over het doorgaand verkeer in de lus. Blijkbaar waren er veel mensen die weer uit de lus vertrokken nadat ze er enige tijd hadden verbleven. ‘Er zijn mensen hier… die hier niet komen voor een thuis. Maar die dingen als ‘werk’ komen doen. Mensen met bijzonderheden aftasten,’ legde Alec uit. ‘Of voor allerlei andere verkeerde redenen. Dus het gebeurt nog wel eens dat er veel mensen komen en gaan, best irritant in mijn mening.’ Hij vroeg zich af wat die verkeerde redenen waren, maar wist niet of het wel iets was dat hij wou weten. “Lijkt me inderdaad nogal irritant,” gaf hij de ander gelijk. “Hopelijk gebeurd dat niet te vaak meer. Dit lijkt me wel een leuke lus, dus laten we hopen dat zo’n mensen wegblijven,” zei hij met een lach. Ondertussen keek hij nog eens naar buiten en zag dat het nog altijd aan het regenen was. Zich weer op Alec richtend zei hij: “Het gaat toch nog wel ophouden met regen, hè? Want als het elke dag uren zou regenen wist hij niet of hij effectief wel in deze lus wou blijven. Het leek hem enorm deprimerend, en hij had al genoeg mentale problemen om er dat ook nog eens bij te nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Alec Lund

Alec Lund

Aantal berichten : 79
IC-berichten : 39
Accounts :
*Melvin Syco
*Heath Benton
*Sata Syco
*Alec Lund
*Abaddon Chevalier

Character sheet
Bijzonderheid: Invisibility // Energy
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: You keep me wide awake every day every weekend
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyzo mei 17, 2020 12:14 am


Alec Lund
Hij kon alleen maar zijn spijt betogen over het feit dat de loop van de ander waar hij eerst in had geleefd was verwoest. Het was niet fijn om te horen dat soort dingen ook bij andere loops aan het gebeuren was. Hij hoopte alleen maar dat het hier niet zo snel zou gaan gebeuren, dat deze loop het zou kunnen doorstaan. Anders hadden ze een probleem, want hier leefden immers gewoon heel erg veel kinderen. Daarom was het ook wel fijn dat ze de laatste tijd wat meer ‘ouderen’ erbij kregen, want die konden nou net even wat beter vechten en henzelf beschermen dan de jonge kinderen. Goed, nu had hij een gave die niet zoveel kon gaan doen, dus dat was ook echt useless, maar hij kon zich in ieder geval verstoppen voor een Hollow als het moest dacht hij dan maar zo. Hij begon daarna aan zijn pauze te vertellen die hij had genomen van de loops, dat hij even terug naar huis was gegaan om naar zijn vrienden en familie kon kijken. Zo ver dat kon. En ook gewoon deels zodat hij weer up to date kleren kon krijgen die een beetje hip waren, weet je wel? Dat was wel zijn jam. Daar hield hij wel van.

Toen ging het even over de mensen binnen de lus. Dat er veel mensen alweer waren vertrokken hier waar hij best close mee was geweest. Het gebeurde vaak, dat mensen deze loop als deze als tussenstop gebruikten. Het was immers niet dat het een hele spannend dorp was ofzo waar de loop zich had gevestigd, dus sommige mensen gingen zich ook gewoon vervelen hier. Er was geen goede club ofzo, dus het was mager hier. Sommige mensen konden daar niet mee leven. ”Lijkt me inderdaad nogal irritant,” klonk er van de ander af toen hij sprak dat hij het irritant vond dat veel mensen komen en gaan. Gelukkig was er hier iemand die het met hem eens was. ”Hopelijk gebeurd dat niet te vaak meer. Dit lijkt me wel een leuke lus, dus laten we hopen dat zo’n mensen wegblijven,” sprak de jongen met een lach, waarop hij even grinnikte en knikte. De regen sloeg nog steeds op de grond, waarop Alec even zijn mobiel pakte om de tijd te checken. Ja, zo’n bui ging niet zo over. Was het maar zo’n feest. ”Het gaat toch nog wel ophouden met regen, hè?” klonk er van de jongen af, waarop hij even zachtjes lachte en knikte. ”Geen zorgen, deze bui is altijd ongeveer dertig minuten, daarna is het weer droog.” sprak hij met een brede glimlach tegen de jongen terwijl hij even gaapte en zijn armen even uit rekte. Het kon soms best saai zijn om hier te wachten tot het weer droog zou gaan zijn. Dus Alec liet zich zakken naar de grond en ging rustig zitten in een kleermakerszit. Lekker simpel. ”Hierna blijft het volgens mij? Tot 14:53 morgen droog.” Sprak hij nadenkend tegen de ander. Het was goed om rekening mee te houden, maar vooral nieuwe mensen wisten natuurlijk niet wanneer de bui los zou gaan breken. Bij hem was het al tijden in zijn geheugen gegrift. Dus hij wist precies wanneer hij nog net de tijd had om te gaan schuilen voor de regen.
Ɓσ
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t651-alec-lund
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Emptyza mei 23, 2020 8:31 pm


Terwijl de jongen even op zijn gsm keek, richtte Victor zijn blik naar buiten. Nog altijd kwam de regen naar beneden gegoten. Zou dit ooit nog ophouden? Hij hoopte alleszins van wel, want hij wist niet hoelang hij het in deze lus vol zou houden mocht het heel der dagen door regenen. Alec beantwoordde zijn vraag met een zachte lach en een knikje. ‘Geen zorgen, deze bui is altijd ongeveer dertig minuten, daarna is het weer droog.’ De jongen zette zich neer op de grond en Victor volgde zijn voorbeeld en zette zich op de grond waarna hij zijn knie optrok en een van zijn armen er nonchalant omheen sloeg. ‘Hierna blijft het volgens mij? Tot 14:53 droog,’ vertelde de ander. Victor haalde zijn blik van de regen af en richtte zich weer op de jongen. “Dan valt het nog wel mee met de regen.” Een halfuurtje regen per dag kon hij wel aan. “Dit gaat me alleszins geen tweede keer overkomen,” zei hij met een lach, doelend op zijn natte kleren. “Of dat hoop ik toch.” Met hoe weinig hij soms op zijn omgeving lette, kon het nog wel gebeuren dat hij weer helemaal nat zou eindigen.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Gesponsorde inhoud




This is it Empty
BerichtOnderwerp: Re: This is it   This is it Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
This is it
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g a r d e n s
-
Ga naar: