Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Number 57 Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Number 57 Firefo11
15 oktober 2016


Number 57 Birdpl11

Deel
 

 Number 57

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Mike Allen

Mike Allen

Aantal berichten : 13
IC-berichten : 12

Character sheet
Bijzonderheid:
Uiterlijke leeftijd:
Quote:
Number 57 Empty
BerichtOnderwerp: Number 57   Number 57 Emptydo apr 09, 2020 1:37 pm

56. Dat was het aantal plaatsen waar James in de afgelopen twee jaar al had gewoond. Dat was gemiddeld dertien dagen per plaats. Dertien dagen, voordat hij er weer eens niet in slaagde om zijn krachten verborgen te houden of totdat die vreemde mensen hem weer hadden ingehaald. Zijn record was maar liefst 42 dagen, maar de vorige keer had hij het nog geen 48 uur volgehouden. Het hield elkaar wat in evenwicht.

En nu was hij hier dus. In Reykjavik had hij iemand leren kennen die hier ooit nog gewoond had. Geen mens met een gave zoals hem, nee, een jonge knaap uit het dorp. Hij was in het dorp opgegroeid, maar vertrokken om te studeren en daarna nooit meer teruggekomen. Mike begreep hem wel. Op kaart had dit eiland niet erg groot geleken. Een heel leven hier wonen, moest haast als een gevangenis aanvoelen. Maar niet voor hem. Hij hoopte hier eindelijk eens een plek met wat gelijken tegen te komen. Mensen die ook "anders" waren.

En hier stond hij nu. Hij had net geklopt en echt geen flauw idee wat te verwachten. Als hij fout was, zou hij zich compleet belachelijk maken. Hij zou proberen subtiel te ontdekken of hier nog speciale mensen woonden. Niets opvallends doen. Anders stond de politie hier direct weer...

"Hey, ik ben Carl", begon hij, zodra er opengedaan wordt. "Ik moet even naar mijn moeder bellen, maar de batterij van m'n gsm is gesneuveld. Zou ik even binnen kunnen komen en jullie telefoon gebruiken?" Zou dat werken? Als hij binnen zou geraken, zou hij zeker wel weten of er iets speciaals gebeurde, niet?

OOC: Eerst Cheryl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t872-mike-allen#18473
Cheryl Stone

Cheryl Stone

Aantal berichten : 58
IC-berichten : 47

Character sheet
Bijzonderheid: Lucht sturen
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Number 57 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Number 57   Number 57 Emptyvr apr 10, 2020 8:39 pm

Met een snelle beweging ontweek Cheryl de windvlaag die ze op zichzelf liet afkomen. De tuin was leeg; de meeste kinderen waren buiten het huis of zaten op hun kamers, dus ze had deze omgeving alleen voor zichzelf om wat te kunnen trainen. Ze wilde zien hoe een grote windvlagen ze kon maken. Als ze een schaal van Richter had om ze te meten, zou ze dat heel tof vinden, maar dat had ze niet. Of een barometer of hoe dat ding ook noemde om te zien hoe krachtig de wind was. Een anemometer? Ja, ze was vrij zeker dat het zo noemde. Schaal van Richter was om te bepalen op welke krachtterm de wind zat die ze produceerde. 7 was een storm, toch? Of 9? 12 was een orkaan. Toch? Ze moest die informatie misschien eerst maar eens opzoeken voor ze er uitgebreid mee aan de slag ging en ze van alles vernielde, hoewel ze er vrij zeker van was dat ze nog geen wind kon produceren dat windkracht 7 voorbij zou gaan. Cheryl wilde die theorie net testen toen ze de bel hoorde gaan. Ze liep naar de deur toe en deed deze open, waar ze fronsend keek naar een jongen die voor haar stond. Hij leek ongeveer haar leeftijd te zijn en hij stelde zich voor als Carl. Even naar zijn moeder bellen? Hij zag er niet gelijk uit alsof hij een noodgeval voor had en Cheryl was niet van plan om hem binnen te laten op een plaats waar kinderen hun bijzonderheid op elk moment konden gebruiken, zelfs niet als de lus hem het de dag erna weer zou laten vergeten. “Nee,” zei ze dan ook op een botte toon en gooide de deur in zijn gezicht dicht. Ziezo. Dat was ook weer opgelost.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mike Allen

Mike Allen

Aantal berichten : 13
IC-berichten : 12

Character sheet
Bijzonderheid:
Uiterlijke leeftijd:
Quote:
Number 57 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Number 57   Number 57 Emptyza apr 11, 2020 8:36 am

Oke, dat werkte niet helemaal volgens plan. Sterker nog, dat werkte totaal niet zoals hij gehoopt had. Hij had op z'n minst gedacht van toch een glimp van het huis op te vangen. Nee. Al wat hij kreeg was een nee en een deur in zijn gezicht. Wat nu? Die jongen leek er van overtuigd te zijn dat hier echt "monster en demonen" leefden. Hij keek op zijn klok. Het was bijna twee uur. De visser waarmee hij naar hier was gekomen, had hem gezegd dat hij om vier uur altijd weer terugging naar het vasteland. Wat kon er op die twee uur gebeuren? Dit kleine eilandje in de middle of nowhere zou waarschijnlijk toch geen politie hebben. Twee uur zou hij het wel overleven, niet?

Hij belde opnieuw aan. Tegelijkertijd liet hij zijn gezicht veranderen. Een koude rilling liep over zijn rug. Hij had intussen al duizenden keren van gedaante veranderd, maar aan dit gevoel zou hij nooit wennen. Het voelde alsof iemand telkens een emmer ijskoud water over hem heenkapte. Niet fijn. Maar dat was nu wel het minste van zijn zorgen. Binnen enkele seconden zou hij ofwel dat meisje keihard zien verschieten en zelf maken dat hij er zo snel mogelijk vandoor ging, of ze zou het heel gewoon vinden en zijn vermoedens zouden bevestigd worden.

Toen de deur weer openging, stak hij zijn hand vriendelijk op ter begroeting. Praten kon hij zo niet. Het moest hoe dan ook een raar gezicht zijn. Een grote mix tussen een mandril en een mens. Zijn lange postuur en gespierde bouw, tesamen met de enorme kop, gaven het wel iets indrukwekkends. Bovendien was hij heel rustig nu, dus zijn grote, lange tanden bleven mooi verborgen. Dit was waarschijnlijk toch al genoeg als schok.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t872-mike-allen#18473
Cheryl Stone

Cheryl Stone

Aantal berichten : 58
IC-berichten : 47

Character sheet
Bijzonderheid: Lucht sturen
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Number 57 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Number 57   Number 57 Emptyzo apr 12, 2020 5:36 pm

Er werd opnieuw aangebeld. Cheryl rolde met haar ogen en overwoog om de deur niet terug open te gaan doen, maar de bel bleef gaan en dus draaide ze zich geïrriteerd om. Ze gooide de deur open, klaar zijnde om de jongen een preek te geven, maar er stond geen jongen meer voor haar. Of… tja, hij stond er nog half voor haar, maar zijn gezicht was helemaal anders. Er stond eigenlijk gewoon een halve aap voor haar. Was dit iets waar ze bang van moest worden? Ze kon zich voorstellen dat ze mensen waren die hier bang van werden, maar zij maakte daar geen onderdeel van. “Moet dit enig effect op me hebben?” vroeg ze bot aan hem. Zijn transformatie wilde echter wel zeggen dat hij een peculiar was, iemand die van gedaante kon transformeren. Nou ja, dat was zijn bijzonderheid dan. Iedere peculiar was anders en alleen al aan zichzelf te zien kon ze opmerken dat niet iedere peculiar de gave had om te transformeren. Het feit dat hij dat wel kon, wees erop dat hij zijn plaats in het huis wel verdiend had. En dus trok ze hem ruw aan zijn kraag mee naar binnen en gooide de deur achter hem dicht. “Waarom vertel je me niet gewoon dat je een peculiar bent in plaats van dat je zo’n lullig smoesje verzint en jezelf half in een aap verandert?” Ze trok haar wenkbrauw naar hem op. “Er zitten hier ook kleine kinderen in dit huis, weet je. Die schrikken zich rot als ze je zo zien en in tegenstellingen tot de dorpelingen in dit gebied zullen zij zich je wél nog herinneren. Dus doe in het vervolg een beetje normaal, wil je?” Wat een idioot, zeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mike Allen

Mike Allen

Aantal berichten : 13
IC-berichten : 12

Character sheet
Bijzonderheid:
Uiterlijke leeftijd:
Quote:
Number 57 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Number 57   Number 57 Emptydi apr 14, 2020 6:16 pm

Het meisje dat eerst ook had opengedaan, leek niet echt te schrikken van zijn uiterlijk. Mooi, dat was al een goed teken. Ofwel was ze zo koelbloedig als maar kan zijn - maar dat leek hem vrij sterk - ofwel was ze inderdaad iemand zoals hij, met een bijzondere gave. Snel veranderde hij terug naar zijn normale gedaante en een ijskoude rilling liep over zijn rug.

Het jammere was wel dat ze niet al te opgezet bleek met zijn trucje. “Moet dit enig effect op me hebben?” Nog voor hij iets kon zeggen, trok ze hem al aan zijn kraag mee naar binnen. De plotse actie verbaasde hem zo dat hij niet veel anders kon dan volgen. Moest hij het zien aankomen hebben, had hij haar ongetwijfeld moeiteloos tegengehouden. Ze was slank en vrij klein, zo ongeveer het tegenovergestelde van hem. Niet dat hij dik was, maar hij was toch stevig gebouwd en met zijn meter negentig kwam hij een flink stuk boven haar uit.

Ze gaf hem een flinke preek over hoe hij het gewoon had moeten vertellen en dat er kleine kinderen hier woonden die hij had kunnen bang maken en dan nog iets over dat die het zich wel zouden kunnen herinneren, maar de dorpelingen niet meer. "Wat had je dan gedacht dat ik ging doen? Ik heb alleen vaag gehoord van deze plek en geen idee of hier wel echt mensen woonden die wisten hoe ze met... monsters moesten omgaan." Een beter woord voor wat hij was kende hij niet. Iemand had hem ooit een weer-aap genoemd, maar dat klonk ook weer zo belachelijk.

"De laatste keer dat ik het gewoon vertelde, had ik vijf minuten later de politie op mijn dak om mij naar een psychiatrie te brengen," beet hij haar toe. Niet dat ze daarin geslaagd waren, hij had toen ook gewoon zijn andere kant laten zien en tegen dat ze van hun eerste schok bekomen waren en iets konden doen, was hij al lang de hoek om geweest. "Dus het spijt me als ik iemand hier had laten schrikken, maar dat is echt wel het minst erge dat er kon gebeuren." Hij had geen idee wat voor plek dit was, maar ze hadden hier duidelijk geen idee hoe het was om zo te zijn in de echter wereld.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t872-mike-allen#18473
Cheryl Stone

Cheryl Stone

Aantal berichten : 58
IC-berichten : 47

Character sheet
Bijzonderheid: Lucht sturen
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Number 57 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Number 57   Number 57 Emptydo apr 16, 2020 9:39 am

“Je kon ook gewoon vragen stellen. Het feit dat je dit huis uitkiest van alle huizen die hier staan, wil al genoeg zeggen,” siste ze hem toe. Maar nee, meneer koos ervoor om in een zogenaamd angstaanjagende half-aap te veranderen en te denken dat het ook maar enig effect op haar zou hebben. Ze kon zich voorstellen dat er anderen waren die ervan schrokken, maar Cheryl had al wel wat meegemaakt sinds ze in dit huis zat en dus keek ze van niet veel dingen meer op. Ze had mensen zien teleporteren, ze had weerelementen bestuurd zien worden, ze had gehoord over mensen die anderen hun angsten kon controleen en ze had gehoord van mensen die elektriciteit konden beheersen, dus een half-aap was voor haar het ergste nog niet. En ze had zelf een bijzonderheid die haar kon beschermen als dat zou moeten, dus ze dacht niet dat echt ooit in gevaar zou verkeren. Ze grinnikte toen hij over zijn levenservaring vertelde met zijn eigen bijzonderheid. “Juist, ja,” begon ze op een sarcastische toon. “Ik weet niet of je het hebt gehoord, lieve schat, maar we zitten hier in een lus. Dat wil zeggen dat iedereen buiten dit huis je verschijning na één dag alweer vergeten zou zijn. Maar voor iemand die niet wil opvallen, is het verrassend te noemen hoe hij zichzelf vlak voor de deur in zijn monstergedaante verandert. Daar is zeer goed over nagedacht.” Ze rolde met haar ogen. Het bevestigde in haar ogen nog meer wat voor een idioot deze jongen wel niet was. “Nee, inderdaad. Het ergste wat vandaag had kunnen gebeuren was mijn hoofdpijn die weer terug zou komen als één van die jongere kinderen hier begon te huilen door jouw achterlijke verschijning,” snauwde ze hem toe. “Maar goed, je hebt het huis gevonden, hoera voor jou. Waren er verder nog doelen die je vandaag wilde bereiken?” Ze keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Number 57 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Number 57   Number 57 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Number 57
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» You should hit me up, boy, you got my number
» (Open) toilet number
» Open/Wrong number wrong text

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g r o u n d f l o o r
-
Ga naar: