Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Just chill Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Just chill Firefo11
15 oktober 2016


Just chill Birdpl11

Deel
 

 Just chill

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Just chill   Just chill Emptyzo apr 26, 2020 6:12 pm



Voor de tiende keer in nog geen minuut verliet zijn blik het boek dat hij zogezegd aan het lezen was. Na een aantal nachten heel slecht geslapen te hebben had Victor nul concentratie en daar was dit boek nu dus de dupe van. Met een zucht liet hij het dichtvallen. Het had geen nut de informatie op de bladzijden tot hem te proberen nemen wanneer hij dezelfde lijn vijf keer moest lezen vooraleer hij wist wat er stond. Hij stond recht en plaatste het boek weer op het schap in de bibliotheek waar het thuishoorde. Dat was voor een volgende keer. Nu moest hij iets anders vinden om te doen. Met zijn handen in zijn zakken ging hij de bibliotheek uit en wandelde hij doelloos door de gangen van het huis. Hij stopte toen zijn blik op de deur van de cinema viel. Misschien was dat nog wel een idee. Voor tv-kijken had je zowiezo minder concentratie nodig dan voor lezen en het maakte hem toch niet uit of hij zich zou herinneren wat er in de film gebeurd was. Zijn besluit genomen stapte Victor de kamer in. Er was niemand, goed. Hij liet zich op een van de zetels zakken en zette het scherm aan waarna hij rustig begon te zappen om te zien of er iets lichtjes interessants te vinden was.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Jax Springs

Jax Springs

Aantal berichten : 95
IC-berichten : 89
Accounts : Zie profiel Hunter Storm

Character sheet
Bijzonderheid: Sand control
Uiterlijke leeftijd: 19 jaar
Quote:
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptydi apr 28, 2020 4:11 pm

Hoewel het nog steeds wennen was om zomaar uit zijn thuisomgeving weggerukt te zijn, begon de vreemde situatie voor Jax nu al wel normaler te lijken dan een week geleden. Hij had al een paar mensen ontmoet die hem redelijk chill leken en dus vond hij zijn verblijf in de lus nog zo erg niet, al miste hij zijn thuis natuurlijk wel een beetje. En zijn zusje miste hij heel erg. Hij hoopte dat ze het redde, zo zonder hem in de buurt. Hij wist hoe gemeen de mensen konden zijn en dat hij niet meer in de buurt was, was voor hun misschien een extra drijfveer om haar weer te beginnen treiteren. Hij had aangegeven dat ze het direct tegen hun ouders moest zeggen als ze gepest werd, maar als Daphne net zo goed was in het opkroppen van haar gevoelens als hijzelf, dan had hij er vrij weinig hoop in. De jongen onderdrukte een zachte zucht en haalde een hand door zijn licht krullende, bruine haar. Hij besloot om zich maar niet een hele avond weer druk te gaan maken om haar en liep in plaats daarvan naar boven, richting de ingebouwde cinema die ter beschikking stond voor hun. Het was nog steeds bizar om in een huis te wonen waar zowel een cinema, een spelletjeskamer en een bibliotheek waren, maar ook dat begon langzaamaan gewoontjes te worden. Jax liep de grote ruimte in en zag het scherm wel aanstond, maar dat er niet veel aanwezigen waren, op één jongen na. Jax liep de trappen rustig af totdat hij naast de jongen stond en liet zich in de stoel naast de jongen ploffen. “Naar wat voor iets ben je opzoek?” was zijn openingszin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptyza mei 02, 2020 6:08 pm


Aangezien hij zich niet genoeg had kunnen concentreren om iets te lezen was hij naar de cinemazaal gekomen. Films kijken vereiste minder concentratie en het was ook minder belangrijk om te onthouden wat er gebeurde terwijl als hij niet meer wist wat hij gelezen had hij weer van voor af aan zou mogen beginnen. Daarom was hij nu door de verschillende kanalen aan het zappen op zoek naar iets dat hem interesseerde. Hij zat echter nog niet zo lang neer vooraleer hij de deur open hoorde gaan. Blijkbaar was hij niet de enige die op zoek was naar wat afleiding. Een jongen ging rustig de trappen af tot hij naast Victor stond en zich in de zetel naast hem liet vallen. ‘Naar wat voor iets ben je op zoek?’ vroeg de ander. “Iets waar ik niet al te veel op moet concentreren,” antwoordde hij naar waarheid. Hij richtte zich op de jongen, maar ging niet rechter zitten. “Heb je een voorstel?” vroeg hij aangezien hij te weinig naar films keek om te weten wat de moeite waard was en wat niet. Hij hield de afstandsbediening naar de jongen toe zodat deze hem zou kunnen nemen als hij een idee voor een film had.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Jax Springs

Jax Springs

Aantal berichten : 95
IC-berichten : 89
Accounts : Zie profiel Hunter Storm

Character sheet
Bijzonderheid: Sand control
Uiterlijke leeftijd: 19 jaar
Quote:
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptyma mei 04, 2020 2:04 pm

Jax gaf een knikje. Naar zijn idee bestond er geen enkele film waar je je echt heel hard op moest concentreren, maar dat kon ook liggen aan het feit dat hij gewoon goed was in bepaald zaken volgen. En dan had je ook nog het feit dat hij zich vrij snel interesseerde voor verschillende onderwerpen. Al zou hij het nooit hardop toegeven, een goede liefdesfilm vond hij soms ook wel leuk om te zien. Of zo van die tienerdrama’s. Zijn geslacht werd echter geacht om van actie- en horrorfilms te houden en hij vermoedde dat de jongen naast hem ook niet zo’n fan was van romantische films, dus zou het maar een horrorfilm worden aangezien dat vrij weinig concentratie vereiste. “Say Yes to The Dress,” zei hij op een droge manier en met een grijnsje om zijn lippen tegen de jongen. “Wat vereist nu minder concentratie dan een stel overenthousiaste meiden die een jurk uit moeten kiezen?” Niet dat hij daar naar keek, of zo. Oké, een paar keer dan, maar dat was omdat Daphne het had willen zien en haar ogen helemaal begonnen te twinkelen van al dat mooie witte stof. Jax had haar echter op het hart gedrukt dat ze dat soort witte stof voorlopig niet aan mocht hebben. Als het aan hem lag, bleven de jongens uit haar buurt tot ze ver voorbij de twintig was. Maar goed. Horrorfilm dus. “Wat voor genre kijk je graag?” vroeg hij. “Horror, actie? Een goede chicklit?” Toch maar even voorzichtig polsen of het stereotype over mannen klopte, ja of nee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptydo mei 07, 2020 4:15 pm


Droog noemde de jongen een naam van een film. Een film waarvan Victor nog nooit gehoord had, maar de uitleg die volgde verklaarde de titel direct. “Nee, ik denk niet dat je daar veel concentratie voor nodig hebt,” schudde hij zijn hoofd. Al klonk het ook niet echt interessant genoeg om te zorgen dat hij niet in slaap zou vallen. Bij nader inzien, misschien dat ze daar wel naar moesten kijken, want dan kon hij alleszins nog eens wat slaap inhalen. Had hij na al die jaren eindelijk een oplossing gevonden voor zijn slaapprobleem? “Wat voor genre kijk je graag?” vroeg de jongen verder. “Horror, actie? Een goede chicklit?” Eigenlijk wist Victor niet zo heel goed wat hij moest antwoorden. Het enige wat hij wel wist was dat een van die drie zeker en vast niet opgezet zou worden. “Geen horror alleszins,” zei hij duidelijk. Hij had al genoeg nachtmerries zonder dat hij horrorfilms ging kijken en had geen behoefte aan meer. “En als chicklits even saai zijn als hun boekversie, zal ik daar waarschijnlijk van in slaap vallen,” zei hij met een glimlach. Dat verduidelijkte eigenlijk nog steeds niet wat ze zouden kijken. Hij geeuwde en hield zijn hand voor zijn mond. “Maar misschien kan ik het wel gebruiken om eens wat te slapen.”
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Jax Springs

Jax Springs

Aantal berichten : 95
IC-berichten : 89
Accounts : Zie profiel Hunter Storm

Character sheet
Bijzonderheid: Sand control
Uiterlijke leeftijd: 19 jaar
Quote:
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptyza mei 09, 2020 6:02 pm

Het was vrij duidelijk dat de jongen geen horrorfilm wilde kijken. In principe was Jax voor elk soort genre, dus hij ging niet echt moeilijk doen over de keuze die de jongen uiteindelijk zou maken. Maar het feit was dus dat de jongen niet echt een keuze maakte omdat hij één duidelijke voorkeur had gegeven en de rest wat vaag was. Hoewel er dan uiteindelijk toch wel een duidelijke keuze gemaakt kon worden omdat de jongen meteen liet volgen dat hij nood had aan slaap. En dat een saaie chicklit en dus wel voor zou zorgen dat hij zijn slaap in kon halen. “Of je kan ook gewoon vroeger naar bed gaan,” zei Jax met een grijns, maar begon al te scrollen tussen de chicklits. Het toonde in elk geval al aan dat het stereotype voor mannen voor de jongen naast hem ook niet klopte omdat hij boeken had gelezen die als chicklits ervaren konden worden. Wat dus wilde zeggen dat hij zich op één punt in zijn leven er aan had gewagen om zo’n boek te lezen. Jax grinnikte en liet zijn blik langs de filmtitels glijden en langs hun omschrijvingen. “Ah, een vrouw die een writer’s block heeft en met haar tienerjarige dochter naar een hotel gaat waar ze een arrogante man ontmoet die kok is en die ze echt niet uit kan staan. Hoe zou dat toch aflopen?” Jax rolde met zijn ogen, maar klikte toch op “Afspelen” en keek de jongen vervolgens in het donker aan. “Ik zweer dat ik je een trap geef als je hoofd op mijn schouder belandt,” zei hij waarschuwend tegen de jongen. Slapen of niet: de jongen legde zijn hoofd maar naar de andere kant en niet op zijn schouder. Die waren gereserveerd voor andere dingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptyma mei 18, 2020 1:51 pm


'‘Of je kan ook gewoon vroeger naar bed gaan,’ zei de jongen met een grijns. Victor keek hem aan en rolde met zijn ogen. “Alsof ik daar zelf nog niet aan gedacht had,” zei hij met een gepijnigde glimlach. Als het zou helpen om vroeger te gaan slapen dan waren zijn problemen al lang opgelost geweest, maar jammer genoeg hielp dat dus niet. Het zorgde er enkel maar voor dat hij ofwel langer wakker lag ofwel meer nachtmerries had; en geen van beiden vond hij een erg aantrekkelijke optie. Victor keek toe hoe de jongen door de films scrolde en uiteindelijk bij een stopte. ‘Ah, een vrouw die een writer’s block heeft en met haar tienerjarige dochter naar een hotel gaat waar ze een arrogante man ontmoet die kok is en die ze echt niet uit kan staan. Hoe zou dat toch aflopen?’ Victor kon een lach niet onderdrukken. “Ik zou het echt niet weten,” grapte hij. Hij had dan wel niet veel ervaring met het genre, maar zodra je er een gezien had, wist je eigenlijk al hoe ze allemaal zouden eindigen. De jongen zette de film op waarna hij zich op Victor richtte. ‘Ik zweer dat ik je een trap geef als je hoofd op mijn schouder beland,’ dreigde deze. Victor schudde zacht lachend zijn hoofd. “Ik zal ervoor zorgen dat mijn hoofd jouw schouder niet lastigvalt.” Hij richtte zich op het scherm voor hen. “Als jij maar hetzelfde doet, want de waarschuwing geldt wederzijds.” Okay, hij zou de jongen waarschijnlijk enkel maar aan de kant duwen mocht het gebeuren, maar dat wist hij niet.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Jax Springs

Jax Springs

Aantal berichten : 95
IC-berichten : 89
Accounts : Zie profiel Hunter Storm

Character sheet
Bijzonderheid: Sand control
Uiterlijke leeftijd: 19 jaar
Quote:
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptywo mei 20, 2020 1:25 pm

Jax grinnikte om het antwoord van de jongen. Ze wisten beiden wel hoe de film af zou lopen, maar de actrices en de acteurs zagen er interessant uit en stiekem wilde Jax ook wel weten of hij gelijk had. Een film met één of andere arrogante man die het hart stal van een vrouw was helaas wel het soort film dat hem interesseerde. Hij wist niet goed wie hij daar de schuld van moest geven, maar de waarheid was wel dat hij bij dit soort films niet in slaap zou vallen omdat hij meestal helemaal weg aan het zwijmelen was. Misschien was het ook maar beter dat de jongen in slaap zou vallen zodat hij Jax in elk geval niet met glinsterende ogen naar het scherm zag kijken, al dacht hij ook weer niet dat de jongen dat echt rond ging bazuinen als hij het wel zou zien. Zo’n type leek Jax het nu ook weer niet. “Mooi zo,” grijnsde Jax toen de jongen zijn woorden sprak. “Ik zal je benen wel als bankstel gebruiken. Mag dat wel?” grapte hij. Hij richtte zijn aandacht weer op het scherm toen de film begon en grinnikte toen hij zag dat één van de actrices een knappe blondine met kullen was. Uiteraard. Hij hoefde al niet verder te speculeren hoe de man er dan uit zou zien. “Ik begin me bij dit soort films toch lichtelijk af te vragen of dat nu wel echt is wat vrouwen willen,” zei hij tegen de jongen naast hem. “Een of andere gespierde bad boy die onaardig tegen ze doen en afsnauwen op elk moment van de dag.” Hij schudde zijn hoofd. “Ik heb niet veel ervaring met relaties of zo, maar ik denk niet dat dat is hoe dat het gaat.” Ergens was hij ook wel nieuwsgierig of de jongen naast hem al ervaringen had met meisjes, maar stelde de vraag maar niet hardop.
MONTY
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptywo jul 01, 2020 5:28 pm


Victor schudde zijn hoofd. "Zou ik niet proberen als ik jou was," daagde hij de ander uit. Zijn aandacht werd echter al snel door het scherm gegrepen toen de film begon. Het duurde niet lang voor de jongen zich naar hem toe draaide; op deze manier hoefde hij zelfs niet bang te zijn dat hij in slaap zou vallen, de jongen zou hem wel wakker houden. 'Ik heb niet veel ervaring met relaties of zo, maar ik denk niet dat dat is hoe dat het gaat.' De ander had dan wel geen ervaring met relaties, hij had wel compleet gelijk. "Neen, dat is alleszins niet hoe het hoort te gaan," antwoordde Victor. "Er is alleszins niemand die ik ooit gekend heb die dat aantrekkelijk vond.”

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Jax Springs

Jax Springs

Aantal berichten : 95
IC-berichten : 89
Accounts : Zie profiel Hunter Storm

Character sheet
Bijzonderheid: Sand control
Uiterlijke leeftijd: 19 jaar
Quote:
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptydo jul 02, 2020 4:29 pm

“Ik kan niks beloven,” zei Jax nog met een grijns, zijn handen opgestoken in de lucht in een teken van overgave. Het was natuurlijk maar een grapje en om eerlijk te zijn, vond hij het karakter van de jongen wel interessant. Ze hadden een vlotte manier van babbelen en Jax was benieuwd of de jongen het echt allemaal zo saai zou vinden dat hij in slaap zou vallen. Jax nam aan dat hij de jongen wel wakker kon houden door zelf over van alles te babbelen en wachtte tot de jongen zou reageren. De reactie van de jongen was niet geheel verbazingwekkend. Een jongen op zijn leeftijd had immers al wel veel ervaring met relaties moeten hebben, maar Jax had er simpelweg de tijd en de fut niet voor gehad voordat hij naar de lus kwam. Nu bleef het enkel bij wat losse flirts en dat wilde al helemaal niet zeggen dat hij wist wat een meisje wilde. “Het klinkt alsof je er ervaring mee hebt,” zei hij dan ook op een nonchalante manier. “Heb je soms een vriendin in de lus of heb je iemand gehad?” Het werd op zo’n toon gevraagd dat het net zo goed over het weer kon gaan, maar Jax’ blik flitste toch ietwat nieuwsgierig naar de jongen naast hem, wachtend op zijn antwoord. .
MONTY
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptydo jul 02, 2020 4:44 pm


Er werd doorgevraagd naar of hij een vriendin in de lus had of iemand had gehad. Dingen waar hij al een hele tijd niet meer aan gedacht had. Zijn gedachten gingen eerst naar Dawn. Hij had nog altijd geen idee wat er met haar gebeurd was na de lus in Frankrijk. Naar alle waarschijnlijkheid was ze dood. “Niemand momenteel,” antwoordde hij. Maar er waren wel mensen geweest. Als laatste Dawn en als langste Maria. “Ik had iemand voor ik hier kwam, maar—ja, dat maakt niet uit.” Hij had geen zin om nu over Dawn en haar waarschijnlijke doodheid te praten. “De meeste van mijn ervaring komt van toen ik getrouwd was.” Een kleine glimlach verscheen op zijn gezicht en zijn blik ging voor een seconde naar de ring die hij nog altijd droeg. In het begin was het pijnlijk geweest om aan Maria te denken, maar nu bracht het herinneringen van geluk met zich mee.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Jax Springs

Jax Springs

Aantal berichten : 95
IC-berichten : 89
Accounts : Zie profiel Hunter Storm

Character sheet
Bijzonderheid: Sand control
Uiterlijke leeftijd: 19 jaar
Quote:
Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Emptydi jul 07, 2020 10:23 am

Jax kon afleiden aan de toon van de jongen naast hem dat hij er wel ervaring in had. Jax vroeg zich af hoe het was om verliefd te zijn. Als hij alle verhalen mocht geloven, dan voelde het goed aan. Een heerlijk gevoel dat zich door je binnenste verspreidde en dat al het negatieve weghaalde. Je hart dat sneller begon te kloppen en de adrenaline dat door je lichaam pompte. En dan nog het feit dat je gedachten heel de dag bij die ene persoon waren. Naar Jax’ idee leek het allemaal wat overdreven te zijn, maar misschien was dat alleen maar zo omdat hij het nog nooit had meegemaakt. En sure, er waren meisjes die zijn aandacht hadden getrokken, maar hij had zich er nooit echt op kunnen focussen en zich op die manier dus nooit open kunnen stellen voor een meisje. Maar de jongen naast hem had dat duidelijk wel kunnen doen. Hij was blijkbaar zelfs getrouwd geweest, wat Jax deed afvragen hoe oud hij dan in het echt was. Hij richtte zijn blik naar opzij en schraapte zijn keel. “Getrouwd?” vroeg hij toen. Hij twijfelde kort. Hij wilde er graag meer over weten, maar hij wilde ook weer niet te dringend overkomen. “En hoe was dat?” vroeg hij uiteindelijk. “Ik bedoel…” Hij keek even moeilijk. “Wat voor een gevoel ervaar je dan?” Hij haalde zijn schouders op en een verontschuldigende grijns verscheen op zijn gezicht. Soms kon hij dan ook echt zo vaag zijn.
MONTY
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Just chill Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just chill   Just chill Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Just chill
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: f i r s t . f l o o r :: c i n e m a
-
Ga naar: