Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

The devil's in town - Pagina 2 Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


The devil's in town - Pagina 2 Firefo11
15 oktober 2016


The devil's in town - Pagina 2 Birdpl11

Deel
 

 The devil's in town

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Jesse Shepherd

Jesse Shepherd

Aantal berichten : 94
IC-berichten : 60
Leeftijd : 25
Accounts : Jessica
Alexander
Laura
Adriano
Koda


Character sheet
Bijzonderheid: bovenmenselijke snelheid
Uiterlijke leeftijd: 16
Quote: Super Speed. Google it.
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptydi aug 29, 2017 2:57 pm

Jesse Shepherd



Nadat Hedwig even de keuken had bestudeerd vroeg ze of maaltijden altijd in groep moest opgegeten worden. ‘Het is niet verplicht om in groep te eten, maar ik denk dat Louise graag heeft dat kleine kinderen,’ , antwoordde Jessica, ‘wat jij niet bent. Kinderen eten in groep zodat Louise hen een beetje in de gaten kan houden,’ Jesse had maar in haar zin gevoegd dat Hedwig geen kind was, want anders zou ze wel eens beledigd kunnen zijn. En Jessica had wel wat de indruk dat ze al wat frustraties had. “En is het toegestaan om zelf in de keuken te eten?’ vroeg Hedwig nog, waarna ze zei ‘Ja hoor! Doe ik ook wel eens als ik geen zin heb om bij de groep te zitten,’ Jessica besloot het feit dat ze dan samen konden eten maar achterwege te laten. ‘Kom! We gaan nu naar de bibliotheek,’ benadrukte ze, waarna ze haar begeleidde via de lange trap naar de grote bibliotheek vol met oude en nieuwe boeken.  


Laatst aangepast door Jesse Shepherd op wo aug 30, 2017 9:49 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptywo aug 30, 2017 8:27 am

I’m only a girl with a candle to guide me

‘Het is niet verplicht om in groep te eten, maar ik denk dat Louise graag heeft dat kleine kinderen, wat jij niet bent.’ vermoeid rolde Hedwig met haar ogen. ‘Kinderen eten in groep zodat Louise hen een beetje in de gaten kan houden’. Wat ze zei was best logisch, zeker met wat zou komen. ‘Ja hoor! Doe ik ook wel eens als ik geen zin heb om bij de groep te zitten,’ Hedwig opende haar mond om te antwoorden, maar Jessica leek een speedmotor ingeslikt te hebben en was al op weg naar de volgende kamer. Hoofdschuddend volgde Hedwig haar. ‘Kom! We gaan nu naar de bibliotheek,’ de woorden deden haar opkijken. Hedwig hield van boeken, zelfs als kind toen deze schaars te vinden waren had ze elke kans gegrepen om te kunnen lezen. Ook kon je aan iemands bibliotheek zien hoe goed geïnformeerd die persoon was. De trap naar omhoog was langer dan je eerst zou denken, maar het duurde niet lang voor Hedwig de geur van oud papier kon ruiken en de bibliotheek door de open deur te zien was. Hedwig ging naar de kant met informatieve boeken toe en liet haar blik over de kaften glijden. Momenteel was er niemand in de ruimte, dus nam ze niet de moeite om zacht te spreken. ”Kom je hier vaak?” vroeg ze zonder op te kijken van de boeken.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Jesse Shepherd

Jesse Shepherd

Aantal berichten : 94
IC-berichten : 60
Leeftijd : 25
Accounts : Jessica
Alexander
Laura
Adriano
Koda


Character sheet
Bijzonderheid: bovenmenselijke snelheid
Uiterlijke leeftijd: 16
Quote: Super Speed. Google it.
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptywo aug 30, 2017 9:52 am

Jesse Shepherd



Vanaf dat ze in de bibliotheek waren, keek Hedwig naar al de boeken. Aan de manier waarop ze keek naar de boeken was het duidelijk dat ze een boekenliefhebster was. Hedwig ging even naar de informatieve boeken toe en liet haar blik over de boeken glijden. ‘Kom je hier vaak?’ vroeg Hedwig zonder naar Jesse te kijken. ‘Niet echt vaak neen. Ik hou meer van het sporten, buiten zijn enzovoort.’ even hield ze pauze. Ze hield ook van schilderen net zoals haar moeder was ze graag creatief bezig. ‘Ik ga even wat glazen water halen voor ons, dan kan jij rustig rondkijken. Is dat goed?’ zei ze aan Hedwig. Zoals beloofd ging ze haar bijzonderheid niet gebruiken, dus stapte ze op een gewoon tempo naar beneden. Aangekomen in de keuken nam ze 2 glazen en een fles fris water. Zou wou vertrekken, maar bleef toch nog even staan. Ze zette de glazen en de fles op de tafel, nam een fles whisky en goot het in haar glas. Vroeger dronk ze niets anders dan alcohol, het deed haar ook niets waardoor ze liters alcohol kon drinken zonder zat te worden. Genietend van de alcohol in haar lijf keerde ze ontspannen terug naar de bibliotheek. Ze zette de glazen en fles water op een tafeltje waar geen boeken stonden. Ze vulde de glazen met water en gaf een glas aan Hedwig. ‘Hier, wat water.’ Eventjes keek ze weer naar Hedwig, haar mooie groene ogen deden haar denken aan een meisje. Ze schudde verdrietig de gedachte weer van haar af. Jessica liet niet snel haar gevoelens tonen, Hedwig zou vast niet eens opgemerkt hebben dat ze verdrietig is. Niemand merkte dit op, nadat ze haar gevoelens voor iedereen afgesloten had. ‘Hou je van boeken?’ vroeg Jessica, ook al wist ze het antwoord al, het leek haar een goed idee om toch zo een normaal gesprek te starten.  


Laatst aangepast door Jesse Shepherd op do aug 31, 2017 8:38 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptydo aug 31, 2017 5:08 pm

I’m only a girl with a candle to guide me
‘Niet echt vaak neen. Ik hou meer van het sporten, buiten zijn enzovoort.’ Het antwoord leek niet echt belangrijk terwijl Hedwigs ogen over de boeken vlogen. Ze haalde eentje uit de kast, maar werd onderbroken door Jessica. ‘Ik ga even wat glazen water halen voor ons, dan kan jij rustig rondkijken. Is dat goed?’ Hedwig knikte, met het meisje weg zou ze even rust hebben. Hedwig sloeg het boek in haar handen open en las een klein stuk over bijzonderheden voordat ze het boek terug legde. Hier waren niet alleen boeken te vinden die door gewone mensen geschreven waren, maar ook boeken met een bijzondere auteur.

Al had Jessica haar snelheid niet gebruikt, toch kwam ze veel te snel terug naar boven. Hedwig nam haar blik echter van de boeken af en nam het glas water dat Jessica haar gaf aan. Verbazing overtrok haar gezicht toen ze het verdriet van Jessica opmerkte, oud verdriet, iets dat Hedwig al vaker gezien had. ‘Hou je van boeken?’ Jessica leek zich niet te realiseren wat Hedwig opgemerkt had en even dacht Hedwig eraan om het voorval te negeren en mee te gaan in de casual conversatie. Haar nieuwsgierigheid won het echter van die gedachte: “Wat is er mis?” Zich realiserend dat dit niet zo’n duidelijke vraag was begon ze opnieuw: “Waarom keek je net zo verdrietig?”

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Jesse Shepherd

Jesse Shepherd

Aantal berichten : 94
IC-berichten : 60
Leeftijd : 25
Accounts : Jessica
Alexander
Laura
Adriano
Koda


Character sheet
Bijzonderheid: bovenmenselijke snelheid
Uiterlijke leeftijd: 16
Quote: Super Speed. Google it.
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptydo aug 31, 2017 8:42 pm

Jesse Shepherd



Het was duidelijk dat meisje had opgemerkt dat Jessica verdrietig was, toen ze vroeg of er iets mis was. Jessica keek even vragend naar Hedwig, waardoor ze haar vraag opnieuw stelde: ‘Waarom keek je net zo verdrietig?’ Normaal zou ze nooit over haar gevoelens praten, maar ze wist ook dat ze niet niets kon zeggen. Hedwig deed haar denken aan haar vriendin, Emma, dat maanden geleden gestorven was. Het meisje had net dezelfde groene ogen als haar. De meiden hadden elkaar leren kennen in een café. Jessica dronk destijds erg veel, ze had na de zoveelste glas alcohol per ongeluk alchohol gemorst op Emma. Zo raakten Jessica en Emma aan de praat en werden ze vriendinnen. Op het einde van de avond was Emma zo zat dat Jessica haar naar huis bracht. Ze besefte plotseling dat ze vooruit zat te staren naar het raam, denkend aan die leuke ontmoeting. Haar losrukkend van de gedachte beantwoordde ze de vraag: ‘Je doet me een beetje denken aan een oude vriendin van mij,’ Jessica had besloten om eerlijk te zijn, ze hoefde immers ook niet alles zeggen. ‘Ik praat er niet zo graag over. Zullen we onze rondleiding voortzetten?’ glimlachte ze waterig.


Laatst aangepast door Jesse Shepherd op za sep 02, 2017 8:32 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptyza sep 02, 2017 1:58 pm

I’m only a girl with a candle to guide me

Verdriet glom in Jessica’s ogen en het meisje leek opgeslokt in haar herinneringen. Minuten lang hing er een stilte tussen hen in, die pas onderbroken werd toen Jessica sprak. ‘Je doet me een beetje denken aan een oude vriendin van mij,’ Het moest een blije herinnering zijn, waaraan Jessica gedacht had, want hoewel haar glimlach niet sterk was, straalde hij tot in haar ogen. ‘Ik praat er niet zo graag over. Zullen we onze rondleiding voortzetten?’ Hedwig had geweten dat dit het meest waarschijnlijke antwoord zou zijn, maar ze hield ervan om mensen hun geheimen te ontfutselen en dat werd alleen maar leuker als ze er wat moeite voor moest doen. Hedwig knikte als antwoord.

Ze wandelden verder door het gebouw. Ondertussen hield Hedwig het meisje naast haar in de gaten. Ze had Jessica aan iemand doen denken, wat betekende dat Hedwig iets gemeen moest hebben met deze persoon. Waarschijnlijk uiterlijk, want ze had op dat moment niets gezegd dat herinneringen had kunnen oproepen. “Mis je haar?” Jessica had misschien gevraagd om er niet op in te gaan, maar ze had zelf ook wel al gemerkt dat Hedwig niet makkelijk luisterde.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Jesse Shepherd

Jesse Shepherd

Aantal berichten : 94
IC-berichten : 60
Leeftijd : 25
Accounts : Jessica
Alexander
Laura
Adriano
Koda


Character sheet
Bijzonderheid: bovenmenselijke snelheid
Uiterlijke leeftijd: 16
Quote: Super Speed. Google it.
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptyza sep 02, 2017 8:34 pm

Jesse Shepherd



Toen ze aankwamen in de speelkamer vroeg het andere meisje: ‘Mis je haar?’ Jessica zuchtte, ze had toch gezegd dat ze er niet over wou praten? Blijkbaar was ‘ik wil er niet over praten’ niet duidelijk genoeg voor het meisje. Jesse had helemaal geen zin om haar te vertellen waarom ze haar doet denken aan Emma. Ze had echt gewoon beter gezwegen. ‘Ik heb je toch al gezegd dat ik er niet over wil praten!’ benadrukte ze. Jessica begon meteen weer te praten zodat Hedwig niet de kans had om nog iets te vragen, ‘Er kan in de speelkamer dus gebiljart, gedart, getafelvoetbald en nog zoveel meer. Je kan je gewoonweg bijna niet vervelen. In de volgende kamer heb je de cinemazaal waar we vaak met de groep naar een film kijken. We gaan nu naar de laatste verdieping, de verdieping van de kamers,’ Om haar woorden extra te benadrukken, ging ze naar de trap en stapte naar boven. ‘Als je nog geen kamer hebt moet je het maar eens vragen aan Louise, de ymbryne van het huis. Ze heeft rood golvend haar, ze is gemakkelijk te herkennen.’ zei ze toen Hedwig ook boven was aangekomen. ‘We moeten nu enkel nog het oude torenkamertje en de tuinen bezoeken, het kamertorentje ligt helemaal aan het eind van de gang,’ Het kon Jessica niet meer schelen of ze luisterde of niet, het liefst wou ze zo snel mogelijk de rondleiding afronden om daarachter een glaasje alcohol te drinken. Als dit meisje haar zou doen denken aan Emma, moest ze haar in de toekomst wel gaan mijden.


Laatst aangepast door Jesse Shepherd op wo sep 06, 2017 7:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptywo sep 06, 2017 2:55 pm

I’m only a girl with a candle to guide me
Haar vraag beviel Jessica duidelijk niet, want na een kleine uitbarsting (over een vulkaan gesproken) veranderde het meisje gezwind van onderwerp. Haar uitgebreide uitleg over het huis verborg haar gevoelens echter niet voor haar ondervraagster. Hedwig zag dat het pijn deed en was nu al aan het bekijken hoe ze dat voor haar eigen winst kon gebruiken.

Enkel de zolderkamer en de tuin nog, wist Jessica haar te vertellen, en aangezien ze zich al
boven bevonden gingen ze eerst naar de torenkamer. De trap was lang, maar het uitzicht was het meer dan waard. Het was al een eindje in de avond, waardoor het landschap enkel de maan had om zich te verlichten. Dichtbij het huis kon Hedwig enkele bloemen onderscheiden, verder strekte het diepzwarte bos zich uit over de heuvels. Helemaal achteraan het beeld zag Hedwig enkele glinsteringen van de manestralen op de zee. Boven de massief lijkende watermassa hing de maan als een rots in de branding. Ze scheen haar heldere licht op de mensen beneden haar.

Hedwig leunde met haar ellebogen op de vensterbank en staarde uit het raam, een nostalgische blik in haar ogen, - misschien zou ze het zo gedaan krijgen. “Ik heb ook vrienden verloren”, opende ze het gesprek opnieuw. Ze hoopte dat de nieuwsgierigheid die ze in Jessica had opgemerkt zich vast zou bijten in de opmerking.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Jesse Shepherd

Jesse Shepherd

Aantal berichten : 94
IC-berichten : 60
Leeftijd : 25
Accounts : Jessica
Alexander
Laura
Adriano
Koda


Character sheet
Bijzonderheid: bovenmenselijke snelheid
Uiterlijke leeftijd: 16
Quote: Super Speed. Google it.
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptywo sep 06, 2017 7:02 pm

Jesse Shepherd



Jessica wandelde met het ander meisje de lange trap op, richting het torenkamertje. Het meisje was daar al enkele keren geweest, om te genieten van het uitzicht en om alleen te zijn. Het was al avond en de maan scheen in de duisternis. Emma was haar maan in de duisternis, haar licht in het donker. Door haar liet ze haar wraakgevoelens los, en werd terug een beetje het meisje dat ze voor de verkrachting was. Natuurlijk zou ze nooit dezelfde persoon zijn als ervoor, maar dat geldt bij zoveel andere mensen. Aangekomen in het kamertje leunde Hedwig met haar ellebogen op de vensterbank, staarde uit het raam en zei dat ze ook enkele vrienden had verloren. Het meisje was echt niet te stuiten! Het was meer dan duidelijk dat ze het vorig gesprek niet wou loslaten. Hedwig had haar even op wankelen gezet door haar groene ogen, maar nu had Jessica weer haar masker opgezet. ‘Wat wil je?’ vroeg Jessica krachtig aan het meisje. Ze moet geen spelletjes gaan spelen met Jesse. Het was ondertussen wel redelijk duidelijk dat Hedwig interesse had in haar verleden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hedwig Loring

Hedwig Loring

Aantal berichten : 80
IC-berichten : 60
Leeftijd : 24
Accounts : Victor Frankenstein
Girolamo Riario
Astri Jørgensen

Character sheet
Bijzonderheid: Visioenen
Uiterlijke leeftijd: 19
Quote:
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptyvr sep 08, 2017 6:19 pm

I’m only a girl with a candle to guide me

‘Wat wil je?’ Hedwig rolde met haar ogen - gelukkig stond ze nog steeds met haar gezicht naar buiten, dus kon Jessica het niet zien. Waarom moest het meisje overal zo extreem op reageren? Normale mensen hadden doorgevraagd naar Hedwigs verleden, om pas wanneer Hedwig het onderwerp opnieuw op hun geheim bracht te aarzelen of kwaad te zijn. Jessica niet, zij ontplofte onmiddellijk. Iets wat Hedwig zowel ergerlijk als een uitdaging vond.

“Waarom zou ik iets willen?” zei ze onschuldig, “ik mag toch over mezelf praten?’ Hedwig was een natuurlijke actrice, altijd al geweest. Mensen zagen niet door haar façades; Hedwig had soms zelf moeite de gespeelde van de echte emoties te onderscheiden.

Hedwig draaide zich naar Jessica om, de maan weerkaatste even op haar ogen. Haar groene ogen… Jessica moest is weten. Met haar rug leunde Hedwig lichtjes tegen het venstertablet. Haar handen liet ze langs haar zij bungelen zodat ze op haar gemak leek. Ze keek serieus, haar lippen nog geen millimeter opgetrokken, en hield haar ogen heel de tijd op Jessica gericht. De kamer was donkerder dan net omdat Hedwig voor het raam stond. Het licht dat binnenkwam omgaf haar alsof ze een engel was - de uitstraling kon niet foutiever zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t157-hedwig-loring#2318
Jesse Shepherd

Jesse Shepherd

Aantal berichten : 94
IC-berichten : 60
Leeftijd : 25
Accounts : Jessica
Alexander
Laura
Adriano
Koda


Character sheet
Bijzonderheid: bovenmenselijke snelheid
Uiterlijke leeftijd: 16
Quote: Super Speed. Google it.
The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Emptyza sep 09, 2017 2:52 pm

Jesse Shepherd


‘Praat maar over jezelf als je dat wilt, zolang we het niet over mij hebben,’ zei ze zuchtend met haar ogen draaiend. Die meid is gewoonweg niet te vertrouwen, volgens Jesse was zelfs niemand te vertrouwen in het begin. Deze meid was heus niet anders dan de anderen. Hedwig wou doen dat ze onschuldig was, maar achter de onschuldigheid zal er vast wel meer steken. Er steekt zoveel achter mensen! Indien ze echt wel onschuldig is, zal Jessica dat wel op termijn weten. Jessica had geleerd om niemand zomaar even te gaan vertrouwen, om niet zomaar alles aan te nemen als waarheid. Hedwig zou dus met andere woorden haar onschuldigheid moeten bewijzen en dat zal haar niet lukken door een engeltje te gaan spelen. ‘Het is toch al te donker om de tuinen te bezoeken, dus als je zin hebt kan je nu je levensverhaal vertellen,’ zei Jesse op een vriendelijke manier die Hedwig zeker en vast irriteert. Als het meisje dan toch zo graag haar geschiedenis vertelde, kon ze dat nu meteen doen. Jesse zal wel luisteren met enige waakzaamheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




The devil's in town - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The devil's in town   The devil's in town - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
The devil's in town
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ghost town / Open

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g a r d e n s
-
Ga naar: