Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Painful experience. - Pagina 2 Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Painful experience. - Pagina 2 Firefo11
15 oktober 2016


Painful experience. - Pagina 2 Birdpl11

Deel
 

 Painful experience.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Asher Lance

Asher Lance

Aantal berichten : 19
IC-berichten : 15
Leeftijd : 26
Accounts : Asher ;; Day ;; Fallon ;; Diana ;; Juniper

Character sheet
Bijzonderheid: Firestorm
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: What you can't say owns you. What you hide controls you.
Painful experience. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Painful experience.   Painful experience. - Pagina 2 Emptywo jun 24, 2020 8:24 pm

Was ze een spelletje aan het spelen? Proberende hem van de kaart te brengen, hem een negatief gevoel aan te praten? Hoe het ook mocht zijn; de standvastige blik bleef aanwezig in Cheryl haar ogen en het feit dat er voor kort verwarring op haar gezicht ontstond, maakte nou ook niet veel duidelijk. Asher bleef haar schaapachtig aankijken. Het irriteerde hem dat ze rond Mason zat te prikken. Daar ging zijn kans om zo snel mogelijk de benen te nemen.
De woorden die gezegd werden deden hem opnieuw doen fronsen. Gebruikt voor een weddenschap? In eerste instantie schoot het woord 'onmogelijk' door zijn hoofd, maar na een enkele seconde bedacht hij dat het niet bepaald out-of-character zou zijn. Asher was te langzaam met inhaken op haar woorden, want ze sprak verder. De frons vergrootte en hoe verder ze uitlegde, hoe verwarder hij keek. Hij schudde zijn hoofd, voor even in zichzelf gekeerd, en liet het zakken. Ongemakkelijk -- meer door het openstelling van emoties dat Cheryl deed dan door zijn eigen toedoen -- haalde hij zijn hand door zijn haren. "Ik weet van niks," meldde hij toen, eerlijk. "Maar... Waarom zouden ze het mij niet gezegd hebben?" vroeg hij zich toen hardop af. Daar hadden ze geen reden voor gehad, toch? Mason en hij hadden altijd alles gedeeld, en het was niet alsof dit iets tegen zijn zin was? Eerlijk gezegd wel, want dit ging nogal ver, maar dat terzijde.
"Dit zit je zo dwars, dus? Iets waar ik niet eens van af weet?" Cheryl begreep hieruit ook wel dat hij niet doelde op dat het haar dwars zat dat ze aan de kant was gesmeten, want dat leek hem logisch, maar dat haar wrok naar hem toe was. Hij besloot niet meteen in te vallen met een excuus voor wat er gebeurd was, want het was één zijn schuld niet en twee had hij geen zin meteen zijn masker te doen laten vallen. Hij wachtte eerst af hoe zij zou reageren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheryl Stone

Cheryl Stone

Aantal berichten : 58
IC-berichten : 47

Character sheet
Bijzonderheid: Lucht sturen
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Painful experience. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Painful experience.   Painful experience. - Pagina 2 Emptywo jun 24, 2020 8:39 pm

Cheryl wist niet zo goed hoe ze haar gevoel moest omschrijven toen Asher aangaf van niks te weten. Ergens was ze best wel opgelucht, al zou ze dat natuurlijk nooit recht in zijn gezicht toegeven. Het feit dat hij het niet wist, toonde aan dat er weer iemand minder was die haar kon vernederen. Het viel haar ook wel mee dat hij er niet afkeurend op reageerde, al kon dat misschien nog wel komen nadat de verwarring voorbij zou zijn. Ze voelde zich een slet omdat ze zich naar haar gevoel te snel had opengesteld en ze was bang dat, nu ze het aan Asher had verteld, hij dat tegen haar kon gebruiken. Het was nu echter al te laat om het ongedaan te maken en Cheryl luisterde naar de woorden die hij sprak. "Dat vraag ik me ook af," zei ze op een strakke toon. "Jullie deelden immers toch alles met elkaar?" Het wilde echter ook zeggen dat hij de beschamende bewijsstukken niet had gezien. Haar bevestiging dat het haar eerste keer was geweest en dat het duidelijk pijn had gedaan. Manon had teder gereageerd, maar ze wist wel voor welk doel hij dat had gedaan en ze verachtte hem ervoor. Haar blik werd weer scherp toen Asher zijn vraag stelde en kwaad keek ze hem aan. "Dat kon ik onmogelijk weten," antwoordde ze bits. "En bovendien lijkt het je vrij weinig te doen, dus ik ben er ook zeker van dat zodra het nieuws gezakt is, je zijn kant zal kiezen. Dat is toch immers wat beste vrienden doen?" Ze wuifde hem geïrriteerd weg en richtte haar blik op de zee. "Je had er vast bij willen zijn toen hij.. het bewijs liet zien. En hij me vernederde waar al zijn vrienden bij waren." Behalve Asher dan. Nee. Op dat feit mocht ze zich niet verkijken. Mason had het Asher vast later nog wel laten zien en dan had hij er nog hartelijk om gelachen, de eikel.

Terug naar boven Ga naar beneden
Asher Lance

Asher Lance

Aantal berichten : 19
IC-berichten : 15
Leeftijd : 26
Accounts : Asher ;; Day ;; Fallon ;; Diana ;; Juniper

Character sheet
Bijzonderheid: Firestorm
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: What you can't say owns you. What you hide controls you.
Painful experience. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Painful experience.   Painful experience. - Pagina 2 Emptyza jun 27, 2020 8:07 pm

De sfeer tussen de twee leek ergens veranderd, maar er hing nog steeds een vreemde spanning. Het was nu niet meer alleen irritatie wat zich een weg door zijn lichaam baande, maar ook een ongewenste ongemakkelijkheid. Het werd steeds moeilijker Cheryl te peilen. Eerder haar haar blik vooral gekwetstheid gekend, pijn, woede -- nu was het een mix van dingen waar hij geen vinger op kon leggen. Asher reageerde er dan ook op hoe hij altijd deed; bleef haar neutraal aankijken met iets van ergernis in zijn ogen. Daar was hij het beste in. "We deelden alles met elkaar, ja. Dit niet, schijnbaar," reageerde hij droog op haar opmerking. Wat wilde ze hiermee duidelijk maken? Ergens kreeg hij het idee dat er een schil van haar hardheid weg was gevallen toen ze zichzelf kwetsbaar openstelde, maar al snel kwam de het verhardde terug. Asher rolde met zijn ogen. Was het überhaupt mogelijk een gesprek te voeren?
"Dus je denkt dat ik het ermee eens ben dat iemand het een goed idee vindt iemand te gebruiken voor zoiets kinderachtigs als een weddenschap?" stelde hij verwonderd, een wenkbrauw opgetrokken. "Je kent me niet," vulde hij nog aan. Dat was zo. Ze leek een mening gevormd te hebben, terwijl ze nog nooit een goed en normaal woord gewisseld hadden. Oké, ergens had ze haar recht, maar toch. "Ik weet niet wat je wilt dat ik zeg," zei hij. Hij schudde zijn hoofd lichtjes, in gedachten, en keek haar aan ondanks zij haar blik op de zee gericht had. "Het spijt me dat dit je is overkomen, Cheryl. Je schijnt me niet te geloven dat ik hier niets van wist, maar denk je niet dat als ik het zo hilarisch had gevonden, ik er wel eerder mee was gekomen?" Ondanks zijn woorden wat zachter waren dan eerder, was zijn toon nog steeds koud. Hij liet niet iemand onterecht over hem oordelen. Asher vroeg zich nog steeds af waarom dit langs hem heen was gebeurd, maar stopte de gedachten voor nu achterin zijn hoofd. Hij had niet gedacht dat Mason zo laag zou zinken. Het was niet alsof hij twaalf was en iets als dit geen consequenties had. Geïrriteerd snoof hij, nog in gedachten gekeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheryl Stone

Cheryl Stone

Aantal berichten : 58
IC-berichten : 47

Character sheet
Bijzonderheid: Lucht sturen
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Painful experience. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Painful experience.   Painful experience. - Pagina 2 Emptyza jun 27, 2020 10:54 pm

Cheryl probeerde een barst in zijn houding te ontdekken, probeerde te ontdekken of hij loog. Ze kon echter niks in zijn blik vinden en ook weinig in zijn houding. Hij was zoals hij altijd bij haar was: geïrriteerd, geërgerd, noem het maar op. Zij reflecteerde dezelfde houding naar hem en behield deze terwijl ze hem met een strakke blik aankeek. Ze wilde niet voor hem buigen, maar ergens wist ze dat ze dat al gedaan had toen ze emotioneel was geworden. Toen ze hem verteld had wat er met haar gebeurd was. Ze keek verrast op toen hij zijn woorden sprak, toen hij woorden sprak over zijn beste vriend waarvan ze had gedacht dat ze die nooit uit zijn mond zou horen komen. Als niet beter wist, zou ze bijna denken dat hij partij voor haar koos. Ze vond dat lastig te geloven, maar het bewijs was recht voor haar neus en ze zag aan zijn blik en aan zijn houding dat hij meende wat hij zei. “Nee, blijkbaar ken ik je inderdaad niet,” beaamde ze met een zachte toon. Hoewel haar blik hard bleef, voelde ze toch dat er zich een onzeker gevoel in haar maag vormde. Want hoe goed kende ze Asher nu écht? Ze had hem inderdaad niet mee zien doen. Hij had nooit meegedaan en hij had het nooit gestopt, maar hij had ook zeker niet de capaciteiten om zoiets laag te doen zoals Mason had gedaan. Ze schudde verward haar hoofd toen hij zijn opmerking maakte en nadien zijn vraag stelde. “Ik geloof je wel.” Het was op een zachte toon gezegd en haar wenkbrauwen trokken zich geërgerd samen, maar ze richtte haar donkergrijze ogen wel op hem nadat ze dat gezegd had. “Het is niet dat ik je per se wil geloven, maar ik heb weinig redenen om te beweren dat je woorden onwaar zijn.” Ze haalde haar schouders op. “En misschien is er ergens ook dat deel in mij dat wil geloven dat niet alles van die school slecht was. Dat niet heel die groep slecht was.” Ze wist niet of dat het aardigste was wat ze tegen hem ging zeggen vandaag, maar ze wist wel dat ze verward was over de wending dat het gesprek nam. “Maar je kunt mij niet verwijten dat ik je niet ken. Jij hebt anders ook nooit een poging gedaan om mij te leren kennen.” Ze hield zijn blik vast omdat ze weigerde om nogmaals emotioneel te worden, al wees de brok die zich in haar keel vormde er wel op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Asher Lance

Asher Lance

Aantal berichten : 19
IC-berichten : 15
Leeftijd : 26
Accounts : Asher ;; Day ;; Fallon ;; Diana ;; Juniper

Character sheet
Bijzonderheid: Firestorm
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: What you can't say owns you. What you hide controls you.
Painful experience. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Painful experience.   Painful experience. - Pagina 2 Emptydo jul 02, 2020 3:50 pm

Dit bleef oneindig zo doorgaan als ze allebei niet van plan waren hun muren af te breken. Prima. Hij had niet de behoefte aan nieuwe contacten, anders was hij wel in Londen gebleven. De spanning tussen de twee was voelbaar en ondanks het soms bijna dreigde in te storten door het verzachten van zijn stem of het emotioneel worden van Cheryl, vond het zijn weg terug. Haar informatie had hem ergens overvallen, maar hij liet het niet blijken. In zijn hoofd puzzelde hij aan een verklaring waarom Mason dit nodig had gevonden en waarom hij niet betrokken was. Het was niet alsof de twee überhaupt goed geëindigd waren toen hij naar Noorwegen vertrok, maar dat hoefde Cheryl niet te weten. Misschien was hij overtuigd geweest dat hij dit te ver zou gaan? Ze kenden elkaar immers door en door en als dat zijn gedachten was geweest, was hij juist geweest. De frustratie die hij eruit wilde rennen was alweer terug in zijn lichaam.
Asher keek op toen Cheryl sprak. Dat ze hem inderdaad niet kende. Hij zou bijna denken dat ze hem een kans gaf zichzelf te bewijzen, het juiste te zeggen, maar haar blik was nog zo ondoordringbaar dat hij zijn mond hield. Goed in het juiste zeggen was hij nooit geweest. "Ik verwijt je niet dat je me niet kent. Het enige wat me wel irriteert is dat jij doet alsof je precies weet wat er in mijn hoofd omgaat, terwijl je geen flauw idee hebt van hoe mijn leven eruit ziet," beet hij toen alsnog toe. Zijn toon was iets zachter, maar dit had hij niet door. Misschien niet helemaal eerlijk om te zeggen, want in zijn hart wist hij wel dat Cheryl meer reden had om hem te wantrouwen dan andersom. Hij zuchtte dan ook, en het klonk gefrustreerd. "Luister. Het spijt me wat je overkomen is, oké? Dat meen ik," mompelde hij toen, terwijl hij zijn blik afwendde. Een wrong gevoel vanbinnen waar hij geen reden voor wist deed de hoofdpijn terugkeren. Zijn ogen vonden Cheryl weer. "Heeft Mason foto's of video's van jou aan anderen laten zien?" vroeg hij plots ter bevestiging, de informatie gezonken in zijn brein.
Terug naar boven Ga naar beneden
Cheryl Stone

Cheryl Stone

Aantal berichten : 58
IC-berichten : 47

Character sheet
Bijzonderheid: Lucht sturen
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Painful experience. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Painful experience.   Painful experience. - Pagina 2 Emptydo jul 02, 2020 4:50 pm

Waarom zorgde deze jongen er zo snel voor dat ze emotioneel werd terwijl het haar bij een andere jongen helemaal niet had kunnen schelen hoe hij gereageerd zou hebben? Ze had al een I-don’t-give-a-fuck-houding gehad vanaf het moment dat ze hier in de lus kwam en ze vroeg zich af wat Asher had dat ervoor zorgde dat ze wel emotioneel werd. Dat er ergens een deel in haar was dat zijn reactie te weten wilde komen. Ze had immers geen idee hoe hij alles verwerkte omdat hij, net zoals zij dat deed, weinig liet blijken uit zijn houding dat hij het echt erg voor haar vond of dat hij boos was om Mason om wat de jongen had gedaan. Cheryl wilde zich dan ook net overeind duwen om weg te gaan toen ze plotseling het verwijt naar haar hoofd gesmeten kreeg dat ze net deed alsof ze een idee had wat er in zijn hoofd omging. “En het is niet alsof je mij veel reden hebt gegeven om daarachter te komen,” zei ze op een nijdige toon tegen hem, al klonk het minder fel dan dat de intentie was. Het meisje klemde haar kaken geërgerd op elkaar en keek hem vervolgens weer aan toen hij zei dat hij het oprecht erg voor haar vond. Hij wendde zijn blik af en het begon bij Cheryl door te dringen dat hij zijn woorden echt meende. En hoewel dat de pijn niet weghaalde en ze het idee had dat het tussen hun nog echt alle kanten op kon gaan, speelde er toch een lichte glimlach om haar lippen. Die verdween echter weer als sneeuw voor de zon toen hij zijn vraag stelde en ze voelde haar wangen rood worden. Deze keer was het haar beurt om haar blik af te wenden en haar wangen werden nog roder van de schaamte die ze voelde. “Ik weet niet of hij foto’s of video’s heeft gemaakt,” zei ze op een aarzelende toon. “Maar ik heb… ik ben… tijdens mijn eerste keer…” Ze hakkelde over haar woorden en onbewust spande ze al haar spieren krampachtig aan, ook die van haar pijnlijke arm en ze siste zachtjes van de pijn, maar behield haar krampachtige houding. “Ik bloedde tijdens mijn eerste keer en hij heeft het bewijs daarvan laten zien aan zijn vrienden,” zei ze op een zachte toon tegen hem, waarna ze haar blik afwendde en haar kaken op elkaar klemde. “Waar ik bij was. In zijn huis, waar al zijn vrienden aanwezig waren. Behalve jij dan blijkbaar.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Painful experience. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Painful experience.   Painful experience. - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Painful experience.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
I n n d y r
 :: s h o r e
-
Ga naar: