Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

room 313 | learning how to fly Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


room 313 | learning how to fly Firefo11
15 oktober 2016


room 313 | learning how to fly Birdpl11

Deel
 

 room 313 | learning how to fly

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Frerin Cheshire

Frerin Cheshire

Aantal berichten : 49
IC-berichten : 4
Leeftijd : 32
Accounts :
+ frerin
+ jimin
Woonplaats : Under a bridge

Character sheet
Bijzonderheid: Bad luck
Uiterlijke leeftijd: 18
Quote:
room 313 | learning how to fly Empty
BerichtOnderwerp: room 313 | learning how to fly   room 313 | learning how to fly Emptyma dec 19, 2016 9:19 pm

room 313 | learning how to fly Roomal10

「リトルパレード」

Na enkele nachten te hebben overnacht in een logeerruimte, was vandaag dan toch de dag! Ik kreeg mijn eigen kamer! Of nouja, niet per se een éígen kamer, ik zou deze ten slotte gaan delen met een kamergenoot. Maar toch, een kamer die ik zelf zou mogen inrichten naar eigen inzicht. Heerlijk! Wel, moest ik eerlijk toegeven, was ik lichtelijk nerveus. Gedachten als 'Zou mijn kamergenoot me wel mogen?', 'Mag ík mijn kamergenoot wel?', 'Arme kamergenoot... Zit hij met deze pechvogel opgescheept.' spookte door mijn hoofd al sinds ik het nieuws van een eigen kamer gehoord had.

Ik haal een hand door de lange blonde plukken van mijn pony. Wellicht binnenkort tijd voor een knipbeurt, bedacht ik me terwijl ik twee zware duffel bags met me meezeul. Ik druk mijn bril iets verder op mijn neus en speur de nummerbordjes af naar de juiste. "Drie, een, drie. Drie, een, drie," mompel ik zachtjes onder mijn adem door. Typisch, trouwens, dat het getal dertien in het kamernummer zat. Het was alsof de wereld één grote grap met me uithaalde.

Drie, een, een. Drie, een, twee. En dan. Mijn kamer. Drie, een, drie. Ik houd halt voor de deur en haal enkele keren diep adem. Zou mijn kamergenoot binnen zijn? Ik hijs een van de duffel bags iets hoger op m'n schouder en duw de klink omlaag om de deur te openen. Één stap, tweede stap en... Niets. Mijn kamergenoot was niet aanwezig. Ik adem uit, een zucht waarvan ik niet realiseerde dat ik hem ophield. Mijn kamergenoot was duidelijk wel al ingetrokken; her en der waren enkele persoonlijke voorwerpen te vinden. Fotolijstjes met foto's van wat ik vermoedde ouders en een zus, kleding in de kast en op de stoel. Om nog niet te spreken van alle rommel op de grond. Kleren, papier, boeken, snoepgoed. Met andere woorden, een lichte chaos. Ik laat de twee duffel bags van mijn schouders afglijden, die alvorens met een zachte plof op de grond landen. Tijd om mijn kant van de kamer in te richten.

Geen fotolijstjes met familie voor mij, foto's waren er destijds niet en schilderijen waren zeldzaam. Er is een schilderij die ooit eens van mijn vader gemaakt was, maar de gelijkenis was er maar half. Verbloemde kunst en verouderde kunststijl maakte mijn vader bijna niet herkenbaar. Voorwerpen die ik wél uit mijn duffel bags haal zijn mijn laptop, hoofdtelefoon, enkele leesboeken en kleding, na kleding, na kleding. Mijn gayageum zat nog op de post vanuit Australië en zou hopelijk een dezer dagen binnenkomen.

Ik wil net het laatste van mijn kleding in de kast leggen als de kamerdeur opengaat. Op precies hetzelfde moment struikel ik over niets anders dan lucht en val ik, gezicht eerst, tegen de borst van de nieuwkomer in de kamer aan. Ik grijp de jongen snel vast om niet nog verder te vallen. Dan krabbel ik snel weer overeind en woel ik sukkelig door mijn haar. "Sorry voor dat," zeg ik, een lach in mijn stem te horen, een grijns op mijn gelaat.



Terug naar boven Ga naar beneden
Alex Smith

Alex Smith

Aantal berichten : 265
IC-berichten : 89
Leeftijd : 25
Accounts : Alexander
Jessica
Laura
Adriano
Koda
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: wind beheersen
Uiterlijke leeftijd: 18
Quote: Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love the real you.
room 313 | learning how to fly Empty
BerichtOnderwerp: Re: room 313 | learning how to fly   room 313 | learning how to fly Emptydo dec 29, 2016 10:45 am

Alex kreeg te horen dat hij een kamergenoot kreeg. Nieuwsgierig zoals hij vaak was stapte hij grootmoedig naar zijn kamer. Hij hoopte op een leuke kamergenoot, één waarmee hij zich zeker en vast mee zou amuseren. Eindelijk op de derde verdieping aangekomen wandelde hij lang drie bruinkleurige deuren en kwam bij de deur met het nummer 313 aan. Dit was zijn kamer! Alex voelde hoe zijn hart iets sneller bonkte. hij was erg nieuwsgierig naar degene die zich achter de deur bevond. Hij pakte de koperen knop en opende de deur.

Alex kwam binnen en keek even rond zich heen. Foto’s van zijn tante, nonkel en nicht, boeken meegebracht van thuis en geleende boeken van de bib. Dan ook nog een snoepzak die hij gekregen had van Jilly. Jilly en Alex waren altijd onafscheidelijk, ze deelden heel veel met elkaar, hielpen elkaar,... Met andere woorden was Jilly voor Alex meer een zus dan een nicht. Naast al zijn boeken, foto’s en snoepgoed lag er ook nog kledij die hij eerder deze dagen moest aandoen en dan ook nog veel papier. Hij schreef graag dingen op. Alex pende vaak leuke gesprekken neer zodat hij die later kon herlezen. Hij zou eens aan Louise moeten vragen of hij een boekenplank zou mogen installeren voor zijn boeken en mappen.

Hij voelde hoe een gezicht tegen zijn borstkas botste en de jongen, het enige dat hij in een flits kon onderscheiden was zijn blonde haren, greep hem vast waardoor Alex bijna zijn evenwicht verloor. Maar hij kon zichzelf gelukkig rechthouden door de wind. De jongen ging rechtstaan en woelde in zijn haar. “Sorry voor dat,” zei de jongen als lachend. ‘Wat een eerste ontmoeting!’ dacht bij zichzelf maar Alex kon er best mee lachen. “Geen probleem, aangenaam kennismaken! Hoe heet je?” vroeg Alex als glimlachend. Het mocht dan geen normale kennismaking zijn het kon Alex later weinig schelen want alsof hijzelf normaal was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Frerin Cheshire

Frerin Cheshire

Aantal berichten : 49
IC-berichten : 4
Leeftijd : 32
Accounts :
+ frerin
+ jimin
Woonplaats : Under a bridge

Character sheet
Bijzonderheid: Bad luck
Uiterlijke leeftijd: 18
Quote:
room 313 | learning how to fly Empty
BerichtOnderwerp: Re: room 313 | learning how to fly   room 313 | learning how to fly Emptyza jan 07, 2017 11:10 pm

「リトルパレード」

Een vriendelijke glimlach siert het gezicht van de andere jongen. Dan weerklinkt een melodische stem door de ruimte met woorden die iets van opluchting tot de lange, slungelige Frerin brengen. Frerin's lichaam, lichtjes verstijfd uit angst voor een boze reactie, ontspant en hij knikt vrolijk. "Inderdaad aangenaam kennis te maken!" brengt de blonde jongen opgewekt uit, een brede glimlach in mond, ogen en neus te lezen op zijn gezicht.

Frerin laat zijn ogen vluchtig over de jongen zijn voorkomen glijden. De jongen is kleiner dan hem, slank gebouwd met kort bruin haar, modern gestyled en met diepe bruine ogen. Als Frerin mocht raden, zou hij de jongen zijn leeftijd op ongeveer hetzelfde schatten als zijn eigen uiterlijke leeftijd. Maar laten we eerlijk wezen, dat wil in een lus helemaal niets zeggen! De jongen kan net zo goed drie keer zo oud zijn als Frerin! Hoe oud de jongen dan ook daadwerkelijk moge zijn, voor nu besluit Frerin dat de jongen hem vriendelijk lijkt. Hoewel hij dat tot noch toe alleen kan afleiden aan het feit dat de bruinharige jongen niet boos werd toen Frerin letterlijk op hem viel.

Frerin richt zijn ogen wederom op de jongen zijn gezicht en zet"Frerin Cheshire," stelt de blonde jongen zichzelf dan voor. Met zijn linkerhand duwt Frerin zijn bril iets verder op zijn neus, een gewoonte die hij al jaren niet kan doorbreken. "Jouw naam?" weerklinkt Frerin's stem dan, niet geheel onvriendelijk. Hij glimlacht vreugdevol en legt zijn hoofd wat schuin, als een puppy die iets niet geheel begrijpt.

Een antwoord afwachtend friemeld Frerin wat aan zijn shirt, waarvan hij bemerkt dat deze een beetje plakkerig voelt. Dat wil ook wel, bedenkt de blonde jongen, na het meezeulen met zware tassen en inruimen van gezegde tassen. Frerin draait zijn lichaam half om naar de kast en ontdoet zich snel van zijn rode geruite vest en grijze t-shirt. Met zijn rechterhand wrijft hij over zijn naakte borstkast heen terwijl hij in de openstaande kast kijkt. Uiteindelijk plukt hij een oversized wit t-shirt uit de kast die hij alvorens over zijn hoofd heentrekt. Dan kijkt hij de jongen weer aan. "Ben je al lang hier in Inndyr?" vraagt Frerin nieuwsgierig, een glimlach zijn gezicht nooit verlatend. Tijd om de jongen wat beter te leren kennen.



Terug naar boven Ga naar beneden
Alex Smith

Alex Smith

Aantal berichten : 265
IC-berichten : 89
Leeftijd : 25
Accounts : Alexander
Jessica
Laura
Adriano
Koda
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: wind beheersen
Uiterlijke leeftijd: 18
Quote: Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love the real you.
room 313 | learning how to fly Empty
BerichtOnderwerp: Re: room 313 | learning how to fly   room 313 | learning how to fly Emptyza jan 28, 2017 12:41 pm

Alex bekeek de jongen met zijn blonde pony en bril aan toen hij zichzelf als Frerin Cheshire voorstelde. Frerin vroeg naar zijn naam terwijl hij zijn hoofd schuin hield. “Ik heet Alex, Alexander Smith." glimlachte hij terwijl zijn gedachten even naar James Bond ging. De jongen draaide zich half om en ging naar zijn kast. Terwijl hij zijn T-shirt uitdeed en hem ververste in een witte T-shirt keek Alex even naar hem. Hij was mooi gebouwd en had donker bruine ogen, net als hijzelf. Frerin stelde glimlachend een nieuwe vraag: “Ben je al lang hier in Inndyr?” Waarop Alex antwoordde “Al een tijdje, en jij bent nieuw?” raadde hij. Hij had deze jongen nog niet gezien in de lus. Nieuwsgierig naar de gave van zijn kamergenoot stelde hij een nieuwe vraag: “Welke bijzonderheid heb jij?” Hij voelde hoe zijn vingers tintelen, wat had hij zin om zijn gave te tonen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Frerin Cheshire

Frerin Cheshire

Aantal berichten : 49
IC-berichten : 4
Leeftijd : 32
Accounts :
+ frerin
+ jimin
Woonplaats : Under a bridge

Character sheet
Bijzonderheid: Bad luck
Uiterlijke leeftijd: 18
Quote:
room 313 | learning how to fly Empty
BerichtOnderwerp: Re: room 313 | learning how to fly   room 313 | learning how to fly Emptydi jan 31, 2017 12:38 am

「リトルパレード」
Frerin knikt lichtjes bij het horen van de jongen zijn naam, een brede glimlach op zijn gelaat. Met lange passen baant de blonde jongen zich een weg naar het bed wat hij tot het zijne heeft benoemd. Alvorens laat hij zich rug eerst op het matras vallen en vouwt hij z'n armen achter zijn hoofd als kussen. "Ik ben hier nu een paar dagen," antwoord Frerin knikkend, nog steeds lachend met kleine, nauwelijks zichtbare kuiltjes in zijn wangen. "Ben ik je eerste roommate, of?" vraagt hij dan, ogen groot en vragend, oprecht geïnteresseerd.

Een vrolijke, spontane lach verlaat de jongen zijn lippen bij het horen van de vraag. Niet omdat de vraag gek of stom was, maar puur omdat werkelijk, Frerin's 'bijzonderheid' niet zo spectalair 'bijzonder' was. Een flauwe grijns siert de blonde jongen zijn lippen. "Mijn bijzonderheid is Bad Luck," lacht hij blij. "En ik hoop van harte dat ik je niet aansteek." Eigenlijk hoopt Frerin ook dat de jongen, Alex, een beetje een gevoel voor humor heeft en niet meteen een nieuwe kamer gaat aanvragen. Een kamergenoot die praktisch uit ongeluk bestaat, kan niet altijd een pretje zijn.

Frerin gaat rechtop zitten en vouwt zijn benen in kleermakerszit, die hij alvorens met z'n handen bij de enkels grijpt. Met kleine knikjes seint hij dat de jongen kan gaan zitten, op Frerin's of op z'n eigen bed, mocht hij dat willen. "En wat is jouw bijzonderheid?" vraagt hij dan nieuwsgierig. Het kon bijna onmogelijk vervelender zijn dan zijn eigen, bedacht Frerin zich halfhartig. "Hoe oud ben je eigenlijk?" vraagt de blonde jongen dan. "Je lijkt zeventien of achttien, zoals ik... Maar..." Een korte lach verlaat mijn keel. "Ik ben vér van achttien." Nieuwsgierig als een jonge pup, kijkt Frerin de zwartharige jongen afwachtend aan.


Terug naar boven Ga naar beneden
Alex Smith

Alex Smith

Aantal berichten : 265
IC-berichten : 89
Leeftijd : 25
Accounts : Alexander
Jessica
Laura
Adriano
Koda
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: wind beheersen
Uiterlijke leeftijd: 18
Quote: Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love the real you.
room 313 | learning how to fly Empty
BerichtOnderwerp: Re: room 313 | learning how to fly   room 313 | learning how to fly Emptydi jan 31, 2017 9:25 pm

“Ik ben hier nu een paar dagen,” beantwoordde Frerin, terwijl hij glimlachte, de vraag van Alex. Bijdehand vroeg de jongen: “Ben ik je eerste roommate, of?” Waarop Alex antwoordde “Ja, je bent mijn eerste roommate” terwijl hij knipoogde en er een lach op zijn gelaat zichtbaar werd.

Nieuwsgierig naar de gave van zijn kamergenoot stelde hij een nieuwe vraag: “Welke bijzonderheid heb jij?” Zijn vingers tintelde waardoor hij zin had om zijn gave te tonen. “Mijn bijzonderheid is bad luck,” lachte de jongen blij. ‘Slecht geluk… en ik ben chaotisch…” dacht Alex terwijl hij zich omdraaide en meteen zijn boeken en foto’s opruimde. “Ow sorry voor de rommel, je hebt wel niet veel chance met je bijzonderheid eh” lachte Alex. “Je hebt best pech om samen te zitten met een kamergenoot die nogal chaotisch is, het is maar beter dat je meteen een nieuwe kamergenoot aanvraagt!” grapte hij.

Frerin ging in kleermakerszit zitten en knikte naar Alex dat hij gerust mag gaan zitten. Nadat hij even grondig bekeek of er geen rommel verspreid over de vloer lach ging hij naast Frerin zitten. “Wat je gave ook is, ik ben met plezier je kamergenoot’ zei Alex tegen de jongen. Het kon hem allemaal maar weinig schelen, Ethan had een duister verleden, deze jongen slecht geluk. “En wat is jouw bijzonderheid?” vroeg Frerin aan hem. “Nou ik kan de wind beheersen en warme of koude winden oproepen” glimlachte hij naar de jongen. “Hoe oud ben je eigenlijk? Je lijkt zeventien of achttien, zoals ik… Maar… Ik ben vér van achttien,” zei de jongen tegen hem. “Ik ben achttien,” zei Alex vrolijk. “Hoe lang ben jij al achttien?” vroeg hij aan Frerin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




room 313 | learning how to fly Empty
BerichtOnderwerp: Re: room 313 | learning how to fly   room 313 | learning how to fly Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
room 313 | learning how to fly
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Room 351 - Who the hell is in my room?!
» Wrong room.
» Room 304 - Slave for a day .
» Room 345: I'm in the band
» Room 366 - Do I wanna know?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: t o p f l o o r :: b e d r o o m s
-
Ga naar: