Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Avoiding the collide. Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Avoiding the collide. Firefo11
15 oktober 2016


Avoiding the collide. Birdpl11

Deel
 

 Avoiding the collide.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Miles Teller

Miles Teller

Aantal berichten : 51
IC-berichten : 42

Character sheet
Bijzonderheid: Time control
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptyma jul 20, 2020 9:00 pm

Hoewel hij nu al een paar dagen in de lus was, moest hij nog steeds erg wennen aan zijn omgeving. Hij had al wel een paar Peculiars ontmoet die hem wel aardig leken, maar het was nog steeds niet met duidelijkheid te zeggen of hij er ook echt een band mee zou krijgen. Hij miste zijn vrienden van zijn kostschool wel een beetje, al moest hij toegeven dat hij het hier ook helemaal niet slecht had. Het was gewoon… anders. Het wereldje stak anders in elkaar en Miles wist dat hij dit nooit aan zijn vrienden uit zou kunnen leggen. Ze hielden regelmatig via een groepsapp contact, maar Miles had tot dusver niet echt uitleg gegeven over zijn avonturen hier. Zijn vrienden waren dan ook niet echt op de hoogte van zijn gave en hij had maar een flauwe smoes gegeven over waar hij naartoe zou gaan. Ze hadden het geslikt en hoewel Miles het erg vond dat hij tegen ze moest liegen, wist hij ook dat ze het nooit zouden snappen als hij hun de waarheid zou vertellen. Hij had eerst gedacht dat hij ziek was geweest in zijn hoofd en dat er iets mis met hem was, maar deze plek bewees het tegendeel en daar was hij toch wel blij mee, al zou hij dit nooit uitgelegd krijgen aan zijn vorige omgeving. Miles was zodanig in zijn gedachten verzonken dat hij niet meteen in de gaten had waar hij liep. Het was dan ook in de flits van een paar seconden dat hij reageerde toen hij het onbekende meisje dichterbij zag komen. Hij liet de tijd voor een flits van een seconde stilstaan en deed een stap opzij zodat hij haar stilstaande vorm ontweek. Daarna hervatte de tijd zich weer en keek hij haar met een verlegen blik aan. “Sorry voor dat,” verontschuldigde hij zich. “Ik was duidelijk niet aan het opletten waar ik heenging. Hopelijk heb ik je niet te erg doen schrikken?”


+ @Liz Hill
Terug naar boven Ga naar beneden
Liz Hill

Liz Hill

Aantal berichten : 52
IC-berichten : 38
Leeftijd : 29
Accounts : Chloé Hill
Shay Oakley
Olivia Romano

Character sheet
Bijzonderheid: Hydro-Telekinesis/Cryo-Telekinesis
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: ღ Your monsters torture me, the scars on my mind are on replay
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptydi jul 21, 2020 4:05 pm

Een paar dagen was ze al in de lus, maar Liz had nog steeds niet de kracht gehad om Chloé een bericht te sturen en haar op te zoeken. Het was niet dat ze haar kleine zusje niet wilde zien, heel erg graag zelfs, maar ze had Chloé de afgelopen tijd best wel verwaarloosd. Door het enorme tijdverschil dat er tussen hen in was, had ze soms de appjes van haar kleine zusje niet gezien of was ze vergeten om te antwoorden. Dat was zo anders dan toen ze allebei nog in Los Angeles hadden gewoond. Toen waren ze dagenlang met elkaar aan het appen als ze elkaar niet zagen. Liz was bang dat Chloé klaar met haar was en haar niet meer wilde spreken. Diep van binnen wist ze ook wel dat dit niet waar zou zijn, maar dat ze gewoon even de drempel over zou moeten om naar Chloé te gaan. Dit was slechts een klein stukje van haar gedachte, want haar gedachten gingen over nog veel meer dan dat. Haar bijzonderheid. Haar ouders. De overval die in Los Angeles was gebeurd. Over dit alles was ze aan het nadenken, terwijl ze in haar comfortabele trainingspak voor het raam in de woonkamer stond. Ze keek naar buiten, maar zag eigenlijk niks, omdat haar gedachten zo vaak door haar hoofd raasden. Zo vaak, dat ze niet eens merkte dat er naast zich iemand aan kwam lopen. De jongen, zoals ze vanuit haar ooghoeken zag, kwam steeds dichterbij en Liz was eigenlijk net te laat om zich om te draaien. Maar precies op het moment dat ze eigenlijk tegen elkaar aan zouden knallen, gebeurde er iets. Liz kon zich een seconde niet meer bewegen, maar zodra ze dat wel kon, stond de jongen een klein stapje op zij. Netjes verontschuldigde de jongen zich, Liz wuifde het weg. Dit was wel het minste waar ze zich druk om maakte. “Maak je niet druk, kan iedereen overkomen toch” zei ze met een lief glimlachje en knikte toen naar hem. Vervolgens kwam er een zachte lach uit haar mond. “Wel bijzonder dat mijn eerste ervaring met een mede bijzondere een bijna botsing is geweest.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Miles Teller

Miles Teller

Aantal berichten : 51
IC-berichten : 42

Character sheet
Bijzonderheid: Time control
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptydi jul 21, 2020 7:37 pm

Het meisje wuifde zijn verontschuldigingen weg en Miles nam de tijd om haar even in zich op te nemen. Hoewel ze ietsje ouder dan hem oogde, was ze kleiner dan hem – wat niet moeilijk was met zijn één meter negentig – en leek ze ook iemand nieuw te zijn. Maar ja, voor Miles leek iedereen wel nieuw te zijn; hij was hier zelf nog niet eens zo heel lang. Het was voor hem een mysterie hoe lang iedereen hier al zat, maar tot dusver had hij vooral mensen ontmoet die nog maar een paar weken in de lus zaten. Hij had eigenlijk nog niemand gezien die hier al jaren zat, maar daar kon natuurlijk wel verandering in komen. De jongen richtte zijn blik op het meisje toen ze begon met spreken en hij glimlachte om haar woorden. Hij gaf een knikje op haar woorden, maar grinnikte zachtjes toen ze haar tweede opmerking maakte. “Het helpt als je een gave hebt dat de tijd even doet stoppen,” zei hij glimlachend tegen haar. Ze oogde op het eerste zicht wel vriendelijk en Miles voelde zijn schouders ietwat ontspannen. Soms had je ook van die mensen die opeens heel kwaad konden reageren als je een bijna botsing met ze had, maar deze dame leek duidelijk niet onder die categorie te vallen. Toen vielen haar woorden bij hem in. Haar eerste ervaring. Hij had het dus goed gegokt: ze was ook nieuw. “Dus je bent hier ook nog maar pas?” vroeg hij toch maar voor bevestiging te hebben. Hij zei expres “ook” zodat ze zou weten dat hij ook nieuw was. Het viel hem dan weer mee dat heel deze ervaring niet alleen voor hem onbekend was en dat hij misschien een bondgenoot had gevonden in het ontdekken van de omgeving, als dit gesprek tenminste goed verliep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liz Hill

Liz Hill

Aantal berichten : 52
IC-berichten : 38
Leeftijd : 29
Accounts : Chloé Hill
Shay Oakley
Olivia Romano

Character sheet
Bijzonderheid: Hydro-Telekinesis/Cryo-Telekinesis
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: ღ Your monsters torture me, the scars on my mind are on replay
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptydi jul 21, 2020 8:08 pm

De jongen was een stuk langer dan haar. Misschien had hij haar wel niet gezien, omdat ze zo klein was. Chloé en zij scheelden echt niet veel. De neiging om te lachen kwam omhoog, maar Liz drukte die weg. Het zou best wel raar zijn als ze hier opeens in lachen uitbarstte. “Dat is wel een hele gave…gave?” zei Liz en kon toen toch niet de neiging onderdrukken om een kleine grinnik uit haar mond te laten ontsnappen. Liz knikte toen hij vroeg of ze hier ook nog maar net was. “We zijn dus allebei twee groentjes in de lus, als ik het goed begrijp?” zei ze met een grijns. Het voelde goed om weer een beetje menselijk contact te hebben en een beetje met iemand te lachen. Soms kon je daar al behoorlijk van opknappen. Het zat niet in Liz om depressief te zijn en te blijven. Daarom was het fijn dat er iemand langskwam die dat een beetje uit haar kon halen. Misschien realiseerde de jongen zich dat niet, maar het was wel goed voor Liz. “Ik ben Elizabeth trouwens, maar iedereen zegt Liz. Ik vind de naam Elizabeth echt vreselijk, ik snap niet hoe mijn ouders die naam voor mij hebben gekozen.” Liz wachtte eventjes totdat de jongen zich ook voorstelde en keek hem toen aan. “Misschien een beetje gek” begon ze voorzichtig “maar ik wil je een persoonlijke vraag stellen. En als je het niet wilt beantwoorden dan is dat prima.” Ze haalde even diep adem, want ze ging het nu eindelijk tegen iemand hardop zeggen. “Ik weet pas een paar dagen dat ik deze gave heb en heb het totaal niet onder controleren. Ik ben zo in de war en ik snap van de helft nog niet wat er allemaal gebeurd. Had jij dat ook, toen je erachter kwam dat je een gave had?”
Terug naar boven Ga naar beneden
Miles Teller

Miles Teller

Aantal berichten : 51
IC-berichten : 42

Character sheet
Bijzonderheid: Time control
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptydo jul 23, 2020 7:33 pm

Miles Teller
Een kleine glimlach speelde om zijn lippen toen het meisje een woordgrapje maakte. Hij had in zijn vriendengroep al zo veel – voornamelijk schunnige – woordgrapjes gehoord dat hij zich op dat vlak nergens voor verbaasde. Op een gegeven moment waren bepaalde dingen niet meer grappig geweest en resulteerden de woordgrapjes enkel in wat collectief gezucht en gedraai met de ogen, dus Miles was erg benieuwd of hij in deze lus wat grappige Peculiars tegen zou komen die hem oprecht aan het lachen zouden brengen. “Ik denk het wel dan,” zei hij met een klein lachje. Het meisje stelde zich voor als Elizabeth, maar Miles registreerde algauw dat ze liever Liz genoemd wilde worden en Miles gaf een knikje ten teken dat hij dat zou onthouden. “Mijn naam is Miles. Leuk om je te ontmoeten, Liz,” zei hij op een zachte, vriendelijke toon tegen, gevolgd door een warme lach. Hij fronste zijn wenkbrauwen echter toen ze haar volgende opmerking maakte, maar stak zijn handen in zijn zakken en gaf een knikje ten teken dat ze haar vraag wel mocht stellen aan hem. Hij knikte begrijpend toen ze haar vraag stelde. “In het begin begreep ik inderdaad niet wat er gebeurde, vooral omdat ik het ook niet echt aan mijn ouders of aan mijn vrienden kon vertellen. Ik heb vooral veel in mijn eentje geoefend en omdat ik dingen snel oppik, kreeg ik het voor elkaar om uit te vogelen hoe mijn gave werkte. Hoewel ik niks tegen mijn vrienden kon zeggen, waren ze wel een soort steun van me op hun eigen, rare manier.” Hij glimlachte. “Ik denk dat deze lus wel de ideale plek is om meer over je gave te leren en ik weet zeker dat er voldoende mensen zijn die je ermee kunnen helpen.” Hij dacht kort na. “Ben je toevallig al naar zo’n mentor gegaan? Zij helpen je daar wel mee, geloof ik. Ze doen ook speciale trainingen met gaven als ik me niet vergis, dus misschien moet je daar eens horen.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Liz Hill

Liz Hill

Aantal berichten : 52
IC-berichten : 38
Leeftijd : 29
Accounts : Chloé Hill
Shay Oakley
Olivia Romano

Character sheet
Bijzonderheid: Hydro-Telekinesis/Cryo-Telekinesis
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: ღ Your monsters torture me, the scars on my mind are on replay
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptydo jul 30, 2020 7:25 pm

De jongen stelde zich voor als Miles. Liz knikte. Aan zijn accent te horen was hij Engels, wat Liz altijd meteen honderd keer leuker vond. Het Engelse accent klonk zoveel echter dan het Amerikaanse accent wat sommige mensen in Amerika hadden. De Engelsen spraken tenminste echt Engels. Vol ontzag luisterde Liz naar het verhaal van Miles, dat hij in zijn eentje zichzelf een hoop had aangeleerd. Dat was nog eens tof. Haar mond zakte een beetje open, maar al gauw herpakte ze zichzelf weer. “Ja, ik moet inderdaad een keer een afspraak maken met zo’n mentor” beaamde Liz zijn opmerking en keek de jongen nog steeds geïntrigeerd aan. “Ik vind het wel heel knap van je dat je jezelf dit allemaal hebt aangeleerd” vertelde ze Miles “Echt super knap. Ik bedoel, ik kwam er eigenlijk per toeval achter dat ik speciaal was, omdat ik toevallig in gevaar was toen mijn bijzonderheid zich liet zien. Maar daarna heb ik het nog niet kunnen doen, dus ik weet niet hoe dat verder in elkaar zit. Maar echt tof dat jij het zelf kon doen.” Liz haalde haar schouders op. “Het is wel gaaf om ijs en water te kunnen besturen, ik bedoel, dat is niet iets wat iedereen kan, toch?”
Terug naar boven Ga naar beneden
Miles Teller

Miles Teller

Aantal berichten : 51
IC-berichten : 42

Character sheet
Bijzonderheid: Time control
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptyzo aug 02, 2020 8:48 pm

Miles Teller
Miles gaf een knikje toen Liz aangaf dat ze inderdaad een afspraak met zo’n mentor moest maken. Hij ging het niet nodig hebben omdat hij het idee had dat hij zijn gave al aardig onder controle had en omdat hij geen idee had wat hij eraan wilde verbeteren, maar Liz leek er meer mee te zitten en leek het echt te willen controleren. Aangezien Miles het enkel gebruikte om uit een benarde positie weg te komen, zag hij geen reden om er sterker in te worden. Het enige waar hij dan op zou kunnen oefenen, was om de tijd langer dan een paar seconden stil te laten staan, maar daar zag hij het nut nu ook niet echt van in. De jongen werd uit zijn gedachten gehaald toen Liz hem complimenteerde en met een lichte blos keek Miles naar zijn voeten. “Bedankt, maar het stelt eigenlijk niet veel voor,” mompelde hij op een verlegen manier. “Het is niet alsof ik erg mijn best voor heb gedaan en het ging niet zo heel moeizaam.” Hij keek met een frons op toen Liz vertelde dat ze haar gave enkel had kunnen gebruiken toen ze in een benarde situatie zat en bijna wilde hij haar vragen in welke situatie ze dan precies had gegeven, maar hij onderdrukte het. Het was niet oké van hem om nu al persoonlijke vragen te gaan stellen, dat kon hij beter voor een later stadium bewaren. Of voor helemaal niet als ze het niet wilde, dan was het ook goed. “Ik zou het niet weten,” zei hij op een voorzichtige toon tegen haar. Toen schoot hem iets te binnen. “Al kan ik me wel van een meisje dat ik eerder heb ontmoet herinneren dat zij ook iets soortgelijks als jou kon.” Hij wilde echter niet haar bubbel breken dat er meerderen konden zijn en dus hief hij zijn handen voorzichtig naar haar op als een teken van geruststelling. “Maar ik denk dat er niet veel zullen zijn die het kunnen.” Hij hoopte dat hij niet aan het liegen was. Hij wilde haar gewoon niet kwetsen, dat was alles.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liz Hill

Liz Hill

Aantal berichten : 52
IC-berichten : 38
Leeftijd : 29
Accounts : Chloé Hill
Shay Oakley
Olivia Romano

Character sheet
Bijzonderheid: Hydro-Telekinesis/Cryo-Telekinesis
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: ღ Your monsters torture me, the scars on my mind are on replay
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptywo aug 12, 2020 10:50 am

The scars                     on my mind
 are on replay

Dat Liz haar bijzonderheid onder controle wilde krijgen, was in haar ogen alleen maar logisch. Ze zou het verschrikkelijk vinden als er nog zo’n situatie als in Los Angeles zich zou voor doen. Zeker als het hier in het huis zou gebeuren, een plek waar ze met gelijkgestemden was. Alleen was hier het enige voordeel dat er iemand zou zijn die haar zou kunnen kalmeren, of in ieder geval haar bijzonderheid stop zou kunnen zetten. Miles zei bescheiden dat het niet zo veel voorstelde en dat het niet heel moeizaam ging, maar daar hoefde Liz niets van te weten. “Hé, als je het vergelijkt met mijn bijzonderheid, dan ben jij echt al een meester in wat je kunt” zei ze met een gemoedelijke grijns, om te laten zien dat ze het echt wel meende. Ooit zou zij dat ook kunnen, daar was ze van overtuigd. Toen Miles vertelde dat er nog een Peculiar was die het kon, gingen haar gedachten meteen naar Chloé en had ze een steek, omdat ze wist dat ze haar nog steeds niet had gesproken. Liz keek hem geïnteresseerd aan. “Dat meisje hè…” vroeg ze toen, terwijl ze Chloé in gedachten voor haar opriep “…had ze lang blond haar? Was ze ongeveer even groot aan mij en had ze hele lichtblauwe ogen?” Wat waren nog meer uiterlijke kenmerken van Chloé? Ze had haar zus zolang niet gezien, dat het lastig was om haar in gedachten op te kunnen roepen. Daar schrok Liz best wel van, zo snel kon het gaan. Meteen maakte ze een mentale notitie dat ze Chloé echt moest spreken.


Tag: @Evan Castle
Notes: x
Credit: canopy
Terug naar boven Ga naar beneden
Miles Teller

Miles Teller

Aantal berichten : 51
IC-berichten : 42

Character sheet
Bijzonderheid: Time control
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote:
Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Emptywo aug 12, 2020 4:21 pm

Miles Teller
Miles haalde zijn schouders op toen ze nogmaals een poging deed om hem en zijn gave op te hemelen. Het was heel gemakkelijk om te zeggen dat een ander zijn gave goed onder controle had wanneer dat bij jezelf niet zo was, maar Miles was niet iemand die daar over op ging scheppen en hij antwoordde dus niet op de woorden die ze zei. Het meisje waar hij het over had leek Liz te interesseren en ze begon het meisje meteen te beschrijven. Miles hoefde niet lang na te denken; de beschrijving van Chloé klopte volledig. “Chloe,” zei hij tegen haar, waarbij hij verwachtte dat ze de blondine wel zou kennen. Hij vroeg zich af wat de twee gemeenschappelijk hadden, want qua uiterlijk leken ze niet heel veel op elkaar. Of Miles moest zich Chloé wel heel slecht voor de geest kunnen halen. “Ze kon ook heel erg goed zingen,” zei hij met een glimlach tegen Liz. “Maar waarom vraag je dat eigenlijk? Is ze soms een bekende van je?” vroeg hij op een voorzichtige toon. Hij wilde zich niet te erg moeien met de zaken van Liz, maar haar plotselinge interesse naar Chloé lieten bij hem wel vragen opkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Avoiding the collide. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Avoiding the collide.   Avoiding the collide. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Avoiding the collide.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Avoiding problems.
» Avoiding troubles.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g r o u n d f l o o r :: l i v i n g r o o m
-
Ga naar: