Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

On my way Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


On my way Firefo11
15 oktober 2016


On my way Birdpl11

Deel
 

 On my way

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: On my way   On my way Emptyzo maa 01, 2020 1:52 pm

‘Ik voel me goed, ik ben onderweg,’ Een zingend geluid verstoorde de rust van verschillende flora en fauna. Het gezang was meer een gebrul dan het gezang van vogeltjes. Bij het zien van de grote beer sprong een konijn verschrikt opzij, klopte op de grond en liep snel weg. ‘Ik ben met vrienden op stap,’ De beer genaamd Koda voelde zich fantastisch. Hij was net uit de lus van Miss Crow, waar hij zich nooit echt goed heeft gevoeld. De peculiars waren bang van hem vanwege van zijn reusachtige uiterlijk. Maar het deerde de beer niet wat ze dachten van hem. ‘Een stralende dag, ik ben onderweg’ Het was tijd om nieuw leven te starten in een nieuwe lus. Een tijd geleden had hij gehoord van een lus die gemaakt is door Miss Bluebonnet en de heer Girolamo Riario. Als hij het goed had vernomen, waren ze vrienden en stonden ze open voor elke peculiar. Hij hoopte ook enkele dieren tegen te komen die net zoals hem konden praten. ‘En ik heb nog nooit zoveel plezier gehad,’ Koda was eeuwen geleden geboren in Alaska en was opgevoed geweest door een jager. Zijn sterktes had hij zowel te danken aan zijn pleegvader als aan de tovenaar die hij had ontmoet. Met een dankbaar gevoel zong hij verder. ‘Ik voel me goed, ik ben onderweg,’ De beer was ondertussen beland aan de klif, waar hij eens diep snoof. De lucht was lekker zilt en kou. Hij rook ook de lekkere geur van de dennenbomen, die hem deden denken aan zijn geboorteplaats. ‘En ik loop niet zomaar, nee, ik dans!’ Tijdens het refrein maakte Koda een danspasje op zijn achterste poten. ‘Met de zon in mijn rug, ben ik onderweg,’ Hij plantte zijn klauwen in de zachte aarde en begon aan de klim. Voor hem was de klim erg makkelijk, maar de beer kon begrijpen dat dit voor een mens moeilijker was. De beer vond het erg fijn om klauwen te hebben en op zijn vier poten te kunnen lopen. Het maakte sommige zaken immers makkelijk. En door zijn kunst om met mensen te praten, kon hij makkelijker mensen begrijpen. ‘Alles heeft zo’n bijzondere glans,’ Nadat hij op zijn gemak de kif had opgeklommen, zette Koda zich neer en keek naar de zee. Het was een prachtig zicht. De uitgestrekte zee met hier en daar een bootje. Jammer alleen dat de mens het bevuilde met plastic. Door al het plastic zwommen de talrijke scholen vol vissen weg. Koda hield van vis, vooral zalm. Daarnaast hield hij ook van blauwe bessen. De combinatie was volgens hem een delicatesse. ‘Want ik zie straks mijn vrienden van vroeger terug,’ Hij genoot van de rust en de omgeving. Zijn motto was ‘doe het rustig aan, je opjagen heeft toch geen zin’. Hij had het van zijn goede vriend de tovenaar geleerd. ‘Wij zijn het hele jaar weg geweest,’ De tovenaar was helaas gestorven door een hevige storm. Hij stond onder een kerktoren, die op zijn lichaam was gevallen. Koda was erbij geweest, maar kon niets doen. De beer vond het een erg jammere gebeurtenis, maar hij wist dat er niets aan te doen was. Je moet je immers niet druk maken over zaken die je niet kan controleren. “Mijn verhalen zijn vast juist en om te lachen,’ Koda zuchtte, stond op en stapte op zijn gemak naar de rood-witte vuurtoren. Hij wandelde binnen in de ronde ruimte met opluchting. De beer was immers al een poosje onderweg. Daarnaast deed hij het ook graag op zijn gemakje, maar het verouderingsproces liet hem niet te veel wachten. ‘O, ik voel me toch zo blij, want weet je, ik ben onderweg,’ Hij wandelde uit de vuurtoren en keek rond zich heen. Naar zijn gevoel was er weinig veranderd, maar dat is redelijk normaal. Zodra je wat langer blijft in een lus zal je het wel merken wat anders is. De beer wist er immers wel veel van, want hij had al in meerdere lussen gezeten. “Ik ben met mijn vrienden op stap,’ Vanaf hij het dorp bereikte, begonnen dorpsbewoners te gillen en weg te lopen van het zien van deze reusachtige beer. Het maakte Koda nogal weinig uit. Morgen zijn ze het toch al vergeten. Dat is zo typisch aan alle mensen die niet bijzonder zijn in de lus, die vergeten toch wat eerder is gebeurd. “En de maan houdt de hele nacht wacht!’ Op zijn weg kwam hij langs een viskraam en nam een dikke vet vis. Koda zette zich weer en bracht de vettige vis naar zijn muil. Terwijl hij genietend van de schol at, stond de marktkramer stokstijf met doodsangst in zijn ogen te kijken. Het deerde Koda niet. Een beetje angst kan geen kwaad. Je kan zelfs leren van angst vond de beer. “Of het sneeuwt of stormt, ik blijf op pad,’ Na zijn smakelijk tussendoortje, stond Koda weer op om zijn reis verder te zetten. De meneer van het viskraampje bedankte hij voor zijn tijd en vertrok met een brede glimlach. Hij kon zeker weten de wereld aan vandaag! “Weet je, niets is zo fijn als de wind in je gezicht” Hij passeerde de laatste huisjes en zag het grote bruine huis. Als zijn informatie correct is, is dit afgelegen huis het huis vol peculiars van Miss Bluebonnet en de heer Girolamo Riario. De beer genoot van het uitzicht. Dit zou zijn nieuwe huis worden. Hij kon al niet wachten om iedereen te ontmoeten, te zingen en bovenal grapjes te maken. “O, ik heb nog nooit zoveel plezier gehad!’ Hij benaderde het huis, maar besloot liever een verrassend bezoek te doen in plaats van de deur in te beuken. Lachend met zichzelf zong de jolige beer verder. “Ik ben onderweg nu, wie houdt me tegen,’ Achter het grote huis was er een tuin die zich strekte in zowel de breedte als de lengte. Dit was zowat de mooiste tuin die Koda had gezien. Zeker weten dat hij zich hier thuis zou kunnen voelen! “Ben onderweg nu, onderweg nu, onderweg nu,’ De beer stopte met zingen toen hij daar in de verte een man zag zitten op een bankje. Hij had het plots het geweldige idee om een grapje uit te halen met een van de peculiars hier. Vaak dachten mensen dat beren gevaarlijk waren, maar eigenlijk vallen we maar aan als we ons bedreigd voelen of een ernstig tekort hadden aan voedsel. “Ik voel me goed, ik ben onderweg,” neuriede de beer geluidloos verder en kwam dichter bij de man staan. Het was eindelijk tijd voor een goede grap. Hij zette zijn muil open en begon hard te brullen Na enkele tellen stopte hij met brullen en begon te rollen op de grond van het lachen. Hij herstelde zich, ging voor de man staan en klopte met zijn klauw op de rug. “Dag man!” zei hij op een erg vrolijke toon. “Alles goed met jou?”

Te lezen met Onderweg - Brother Bear
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptydo maa 05, 2020 5:26 pm


Het was nu al meer dan een dag geleden, maar nog steeds voelde hij een lichte vermoeidheid door het genezen van Nuala's wonden. Het was al beter dan gisteren, toen had hij bijna de hele dag geslapen, maar zijn lichaam voelde nog altijd zwaarder aan dan anders. Uit bed geraken was niet makkelijk geweest, maar een koude douche had hem wakker gekregen. Nu was het weer moeilijker om wakker te blijven en voelde hij zijn oogleden soms dichtzakken. Het ene moment keek hij naar de bloemen in de tuin, het andere viel hij bijna in slaap. Misschien had hij iets opwindender moeten doen dan in de tuin zitten, maar hij had er simpelweg de energie niet voor. Victor merkte dan ook niet op dat iemand anders het huis om wandelde en naar hem toe kwam. Een bruine beer zette zich naast Victor neer en brulde.

Nu was hij wakker. Victor sprong van de bank af en keek verwilderd in het rond. Zijn blik bleef hangen op de wijdopen muil van een grote, bruine beer. Reusachtig was het dier, groot genoeg dat het makkelijk Victor's hoofd kon afbijten. Hij kromp ineen, durfde niet te bewegen, maar kon zijn het trillen van zijn lichaam niet stoppen. Het was het laatste dat hij vandaag verwacht had, een brullende beer om hem wakker te houden. Het dier deed niet zoals eerst gedacht en probeerde Victor niet op te eten, maar liet zich op de grond vallen en rolde op zijn rug over en weer. Het geluid dat het maakte kon Victor niet anders beschrijven dan als gelach.

Met opengesperde ogen staarde Victor het dier aan. Blijkbaar zou hij vandaag niet als hapje dienen. De beer stond op en Victor voelde zich weer vastgenageld aan de vloer. Hij had geen idee wat het dier ging doen. Eerst het brullen, dan het lachen. Het was verwarrend. Eigenlijk was alles wat hij tot nu toe gezien had incorrect met wat hij over beren wist. Die vielen niet zomaar aan, en als ze het deden gingen ze zeker niet eerst brullen en dan over de grond rollend lachen. Tenzij het dacht een grap uit te halen? Als het een bijzonder dier was zou dat mogelijk zijn. De realisatie bracht hem een beetje rust, maar niet genoeg om zijn tekeergaand hart kalm te krijgen.

De beer stond op en kwam naar Victor toe. Een poot kwam neer op zijn rug en alle lucht vloog uit Victors longen. Zijn knieën klapten open zodat hij voorovergebogen naar adem stond te happen. ‘Dag man!’ Hoorde hij over zijn briesen heen. ‘Alles goed met jou?’ Victor had geen enkele mogelijkheid om te antwoorden. Nog steeds voelde hij de plek waar het dier hem geslagen had branden—dat zou morgen goed blauw zien. Ondertussen was Victor wel de eerdere paniek vergeten, en ook had hij geen tijd gehad om verbaasd te zijn dat het dier kon spreken. Hij hield dan ook zijn hand in de lucht om te signaleren dat hij even wat op adem moest komen alsof hij tegen een mens aan het praten was. Eenmaal Victor zijn stem weer hervonden had, stond hij wat rechter en sprak nog wat moeizaam: Goed? Ik denk dat je m’n longen eruit hebt geslagen.” Hij had zich nog niet naar het dier gericht en was dan ook even vergeten dat hij tegen een beer aan het praten was.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyvr maa 06, 2020 7:41 pm

Koda wachtte de reactie van de man af na zijn grap en de vraag hoe het ging met hem. Toen hij pas had gebruld, stond de man bevroren met een lijkbleek gezicht op het gras. Nadat de beer had rondgetolt op het gras, nam nog even de tijd om de man goed te bekijken. Hij had een gemiddelde lengte, bruin golvend haar en een stoppelbaardje. Zijn opengesperde blauwe ogen en wallen maakten dat hij er vermoeid uit zag. Het was duidelijk iemand die zijn slaap dringend eens moest inhalen en wie een beetje fun kon gebruiken. Misschien zou dit een geweldig moment zijn om hem eens plezier te bezorgen. Koda vond dat je in het leven gerust plezier mocht beleven. Je leefde maar een keer, dus je zorgt er maar beter voor dat het een goed leven is. Een leven vol verdriet, spijt en woede is geen leven. Na een poosje merkte Koda aan het hart dat de man rustiger werd en hij leek zich te herstellen. Dus hij klopte met zijn zware poot op de man, die bijna viel, en vroeg hoe het met hem ging. De man stak zijn hand in de lucht, duidelijk afgepeigerd door zijn kop. De beer moest grinniken. Uiteindelijk kon de man antwoorden, iets waarop de beer al een poosje wachtte. ‘Goed? Ik denk dat je m’n longen eruit hebt geslagen.’ zei de man erg moeizaam. ‘Nou, doe niet zo flauw man! Kop op, haal jezelf weer bij elkaar. Je leeft nog!’ zei Koda op een vrolijke toon. ‘Kan je mij vertellen of ik aan ben geland bij het huis van Miss Bluebonnet en Girolamo Riario?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyza maa 07, 2020 3:02 pm


Hijgend en kuchend wist hij de woorden eruit te krijgen. Mocht hij meer lucht in zijn longen gehad hebben, dan zou hij veel bozer geklonken hebben, maar nu was het al moeilijk genoeg om op deze manier te spreken. ‘Nou, doe niet zo flauw man! Kop op, haal jezelf weer bij elkaar. Je leeft nog!’ Krijg Victor als antwoord. “Zeker niet dankzij jou—” Hij draaide zichzelf om en kwam oog in oog te staan met de beer. Nu was het moeilijker om te negeren dat hij tegenover iemand stond die net met één slag heel zijn rug bont en blauw gekregen had—dat zou hij morgen goed voelen. Maar het dier leek niet gevaarlijk te zijn. Zijn vrolijke toon en glimlach deden hem net vriendelijk overkomen. ‘Kan je mij vertellen of ik aan ben geland bij het huis van Miss Bluebonnet en Girolamo Riario?’ vroeg het dier daarna. Victor dacht even na. Hij kon zeggen dat dit niet het huis was en het dier wegsturen, dan zou de kans op nieuwe blauwe plekken alleszins dalen. Maar liegen was niet echt iets wat Victor graag deed en dus zei hij: “Ja, dit is het huis.” Argwanend zette hij toch maar een stap achteruit. Hij kreeg liever niet nog een poot op zich als bedoeld-bedankje. “Ik mag aannemen dat je enige bijzonderheid praten is?” Het leek er niet op dat het dier voor hem nog andere gaven had. Op het eerste zicht toch niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptydo maa 12, 2020 8:57 pm

“Zeker niet dankzij jou!” antwoordde de man verbouwereerd terwijl hij zich naar de beer toe draaide. Koda vond dat hij maar zielig reageerde op zijn jolige entree. Moest hij zijn soortgenoten kennen, die absoluut niet kunnen praten zoals mensen, dan zou de man wel anders piepen. Beren gaan van nature anderen aanvallen als ze zich bedreigd voelen. Voor Koda was dit natuurlijk gevoel er ook, maar dit was geen bedreiging. Het maakte de beer ook maar weinig uit, want de jongeman had veel erger kunnen meemaken. Moest hij geen verstand hebben, had Koda hem al met een hap zijn hoofd opgeslokt. De beer besloot dat het niet belangrijk genoeg was om er verder op in te gaan en vroeg of hij bij het huis van Miss Bluebonnet en Girolamo Riario stond. “Ja dit is het huis’ antwoordde de man met een zweem van tegenzin in zijn stem. “Ik mag aannemen dat je enige bijzonderheid praten is?” vervolgde de man vrijwel meteen terwijl het leek alsof hij Koda’s grote poot ontwijkend. Koda ging gaan zitten en zoog wat lucht in zijn longen. Zijn bijzonderheid, ja inderdaad, velen hadden deze vraag al eerder gesteld. ‘Ja, vriend, inderdaad! Maar nog veel meer dan dat. Praten kan iedereen met eender welk geluid of gebaar. Wat ik kan is gebruik maken van de wondere wereld van woorden, zinnen, verhalen en gezang. Er is een verschil in geluidjes maken, wat elk dier op zijn manier doet en praten als mens. En dat, jongeman is al een hele gave op zich voor een dier.’ vertelde de beer met volle enthousiasme. 'Wat is jouw gave?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyvr maa 13, 2020 7:49 pm


Normaal gezien hield hij van de natuur, hield hij van dieren. Het bracht hem rust wanneer hij buiten kon zijn, een manier om zijn gedachten wat stiller te zetten en te ordenen. Maar de beer tegenover hem deed hem dat vergeten en zorgde ervoor dat hij met nauwlettende blik het dier in de gaten hield. ‘Ja, vriend, inderdaad!’ beaamde de beer dat hij enkel maar kon praten. ‘Maar nog veel meer dan dat. Praten kan iedereen met eender welk geluid of gebaar. Wat ik kan is gebruik maken van de wondere wereld van woorden, zinnen, verhalen en gezang. Er is een verschil in geluidjes maken, wat elk dier op zijn manier doet en praten als mens. En dat, jongeman is al een hele gave op zich voor een dier.’ In normale omstandigheden had hij het dier tegenover hem zeker gelijk gegeven, maar vergevingsgezindheid was niet zo zeer zijn ding en de pijn in zijn rug hielp hem niet om geïnteresseerd naar het dier te luisteren. In plaats daarvan ergerde hij zich aan hoe praatgraag de beer wel niet was. Om een simpel iets uit te leggen, gebruikte het een ellenlange uitleg die makkelijk ingekort kon worden. Als Victor niet zo geïrriteerd was, had het hem waarschijnlijk wat aan zichzelf doen denken; zeker vroeger had hij uren over iets kunnen praten. En dat de beer hem ‘jongeman’ noemde hielp op dit moment ook niet. ‘Wat is jouw gave?’ kwam de bekende vraag. Victor kneep zijn ogen wat samen en antwoordde bits: “Niets dat jou iets aangaat.” Hij kruiste zijn armen over zijn borstkas, er niet veel voor voelend om dat met de grappenmaker te delen. Maar zijn nieuwsgierigheid overwon het toch een beetje van de irritatie en dus vroeg hij: “Wat doe je hier?”
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyza maa 14, 2020 4:40 pm

“Niets dat jou iets aangaat.” zei de man bits terwijl hij zijn armen kruiste. Koda keek hem bedachtzaam met opgetrokken wenkbrauwen aan. Wanneer is het de laatste keer dat deze man eens gelachen heeft met een grap? “Wel, wel, wel, gefrustreerd zijn wij, niet?” antwoordde Koda op de vraag wat hij hier doet. “Ik voel me goed, ik ben onderweg.” begon Koda te zingen. “Een stralende dag, ik ben onderweg. En ik heb nog nooit zoveel plezier gehad!” Een raadseltje dat de man mocht  uitpluizen. “Wat denk je beste vriend? Ik ben onderweg, onderweg, onderweg… naar het volgende avontuur natuurlijk!” zei de beer schaterend van het lachen. Met zijn klauw gaf hij op zijn zachtst een vuistje tegen zijn schouder. “Heb je het al uitgezocht waarom ik hier ben of zing ik best even verder?” Koda zou kunnen gewacht hebben met zingen, maar hij had geen zin. De man moest hem maar onderbreken als hij wist waarom hij hier was. “Of het sneeuwt of stormt, ik blijf op pad. De zon breekt wel door wacht maar af! Weet je niets is zo fijn als de wind in je gezicht. O, ik heb nog nooit zoveel plezier gehad! Ik ben onderweg nu, wie houdt me tegen?”

Te lezen met On My Way - Brother Bear
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyza maa 14, 2020 5:46 pm


“Wel, wel, wel, gefrustreerd zijn wij, niet?” zei de beer. En geloof het of niet, want Victor geloofde het eerst niet, begon het dier hierna te zingen. “Ik voel me goed, ik ben onderweg.” En het hield niet op. “Een stralende dag, ik ben onderweg. En ik heb nog nooit zoveel plezier gehad!” Victor kon nog net voorkomen dat zijn mond open viel. Was hij in een hallucinatie terecht gekomen? Als hij wist dat hij iets genomen had, zou dat zeker de meest logische oplossing zijn. Slaaptekort kon ook wel een oorzaak zijn, maar Victor dacht niet dat zijn brein zo’n waanbeelden zou kunnen verzinnen als hij niet eens genoeg energie had om gewoon te kunnen functioneren. Het moest dus echt zijn. Er stond een beer voor hem die zong, en het was echt. “Wat denk je beste vriend? Ik ben onderweg, onderweg, onderweg… naar het volgende avontuur natuurlijk!” Lachte de beer vrolijk. Nog voor Victor het door had, kwam diens poot op hem af. De klap op zijn schouder was zachter dan eerder, maar Victor kon nog steeds zijn evenwicht moeilijk bewaren. Hij wankelde, voelde zichzelf voorover vallen, maar wist zich nog net te redden en bleef overeind staan. En ondertussen zong de beer verder. “Of het sneeuwt of stormt, ik blijf op pad. De zon breekt wel door wacht maar af! Weet je niets is zo fijn als de wind in je gezicht. O, ik heb nog nooit zoveel plezier gehad! Ik ben onderweg nu, wie houdt me tegen?” Nu hij zich gestabiliseerd had, kon Victor de woorden uitten die de beer hopelijk zouden stoppen. “Je bent onderweg.” Als hij dat niet uit het gezang had kunnen destilleren had hij zichzelf helemaal achterlijk verklaart—niet dat hij zijn mentale gezondheid nu al erg hoog inschatte. “Naar het volgende avontuur,” herhaalde hij de woorden van de beer. “En je zingt erover.” Het ongeloof moest duidelijk in zijn stem te horen zijn, maar het kon Victor momenteel niet echt iets schelen, hij moest de woorden eruit krijgen. Alleen al zodat hij zeker kon zijn dat hij niet gek aan het worden was.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyma maa 16, 2020 10:56 am

De jongeman zal gewankeld hebben na zijn vuistje, want hij leek zijn houding weer recht te zetten. Koda had het niet opgemerkt tijdens het zingen, maar veel kon het hem niet schelen. Hij had zijn best gedaan het zo zacht mogelijk te doen, hoe de man ermee omging was diens zaak. “Je bent onderweg’ bromde de jongeman, “Naar het volgende avontuur” Het was niet wat de beer wou als antwoord. Koda had gedacht dat de man verder kon nadenken dan het feilloos reproduceren van zijn woorden. “En je zingt erover” vervolgde de man met ongeloof in zijn stem, ondanks dat de beer nog maar net gezegd had dat hij kan zingen. Het begon hem een beetje te irriteren. “Wel, je bent niet fout man, zeker niet, maar ik doel op iets anders. Denk gerust nog even verder na.” zei de beer vrolijk “En inderdaad, ik zing, zing, zing de wereld in! Dacht dat je dat ondertussen al had uitgepluisd?’ Een tweede vuistje met zijn poot ging gepaard met een vette knipoog. Het zou waarschijnlijk nog eeuwen duren vooraleer de man het antwoord had gevonden, dus hij besloot maar te antwoorden in zijn plaats. “Ik zal je het vertellen. Ik was onderweg, zoals je al door had, naar de volgende lus om in te leven. De volgende lus is de deze, de lus van mevrouw Bluebonnet en de heer Girolamo Riario. Vandaar dat ik je daarnet vroeg of ik hier was. En mijn volgend avontuur is hier, want ik wil hier een nieuw leven opstarten. En ik ben er zeker van dat we samen een lollige tijd gaan beleven! We zullen de beste vriendjes worden”
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyma maa 16, 2020 5:27 pm


‘Wel, je bent niet fout man, zeker niet, maar ik doel op iets anders. Denk gerust nog even verder na. En inderdaad, ik zing, zing, zing de wereld in! Dacht dat je dat ondertussen al had uitgepluisd?’ vervolgde de beer zijn eindeloze stroom aan woorden. Voor de derde keer schoot een poot uit om Victor in de schouder te raken, maar deze keer was hij het dier te slim af. Met een stap opzij ontweek Victor de poot, de knipoog van de beer beantwoordde hij met een grijns. ‘Ik zal het je vertellen,’ ging de beer verder en vertelde dat hij hier was om een nieuw leven in deze lus op te starten. Niet al te verschillend van Victor, eigenlijk. ‘En ik ben er zeker van dat we samen een lollige tijd gaan beleven! We zullen de beste vriendjes worden.’ Victor keek de beer ongelovig aan. Dacht hij dat echt? De beer was waarschijnlijk zo druk bezig met naar zichzelf te luisteren dat het geen idee had hoe anderen zich voelden. Het leek alleszins niet door te hebben dat Victor na de aframmeling allerminst zin had om vrienden te worden. “Misschien kunnen we dan beginnen met die poten van mij weg te houden.” Onbewust ging zijn hand naar de schouder die de beer daarnet geraakt had, en die nog altijd lichtjes brandde met pijn. “Misschien realiseer je je het niet, maar je bent iets sterker dan de gemiddelde mens.” Hij zei het zo neutraal mogelijk, best om geen kwade beer op zijn dak te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyma maa 16, 2020 7:36 pm

Het ongeloof droop nog verder af het gezicht van de jongeman. Koda moest er van lachen. Voor een volwassen man begreep hij toch weinig van grappenmakers. Grappen worden verteld om verscheidene redenen: om met ongemakkelijke situaties om te gaan, om pijn te verbergen, om de confrontatie niet aan te gaan… De beer vroeg zichzelf af van welke eeuw deze man eigenlijk kwam? Misschien van de eeuw vol stijve, oude harken die niet konden lachen? De man sputterde uiteindelijk eens tegen en reageerde scherp op Koda’s poten. Zijn poten waren niet gevaarlijk en de vuistjes waren zacht. Was hij echt zo een zieligaard of deed hij maar alsof? ‘Kop op, zielepoot, de schouderklopjes waren niet zo hard, het kon veel veel harder. Wees eens een echte man, zet je rug recht en doe normaal.” Hij had het nog maar uitgesproken of de jongeman ging met zijn hand naar de schouder die Koda had aangeraakt. Koda zuchtte van lichte irritatie, een echte sad sack dus! “Misschien realiseer je je het niet, maar je bent iets sterker dan de gemiddelde mens.” zei de jongeman op een redelijk neutrale toon waaruit Koda enkel kon opmaken dat hij hem intimideerde. “Relax gast. Ik ben inderdaad iets sterker, ben dan ook een beer eh zoals je ziet. Je hoeft je niet druk te maken, ik zal het niet nog eens doen.” zei Koda sussend. “Kan je me vertellen hoe het leven hier gaat in de lus?” vroeg Koda op een vriendelijke toon in de hoop de sfeer wat te bedaren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyzo maa 22, 2020 3:22 pm


‘Relax gast. Ik ben inderdaad iets sterker, ben dan ook een beer eh zoals je ziet. Je hoeft je niet druk te maken, ik zal het niet nog eens doen.’ Victor geloofde de beer niet echt, maar liet het voor nu vallen en ging mee in de poging van de ander om de sfeer wat te verbeteren. Hoe het leven in de lus was? “Wel, ik ben hier eigenlijk zelf nog maar pas, maar het is wel okay.” Tenminste, het was okay voor de beer alles kwam verstoren. Al was dat waarschijnlijk een overdreven gedachte. Zolang het dier zijn poten thuis hield was het best nog wel okay. Victor zette zich weer op de bank waar hij nog niet zoveel eerder uit schrik afgesprongen was. Nog niet helemaal op zijn gemak, hield hij zijn ogen op het dier terwijl hij verder sprak. “Het is zoals elke andere lus. Best rustig, en elke dag hetzelfde,” lachte hij. Victor vond het hier wel goed. Hij was uit noodzaak naar deze lus gekomen, maar nu hij hier was, geniette hij van de rust. Het huis was ruim en gezellig, de omgeving was mooi, de andere bijzonderen vielen tot nu toe mee. Enkel het weer viel wat tegen, maar je kon nu eenmaal niet alles willen. Eigenlijk was hij hier—als hij de huidige situatie buiten beschouwing liet—misschien wel gelukkig.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyzo maa 29, 2020 6:41 pm


Verrast, maar toch tevreden, ging deze gekke man in op zijn goede bedoeling om de sfeer wat op te leuken. Hij had de man met veel plezier wat geplaag, die heeft er niet zo denderend erop gereageerd, dus het is goed geweest voor nu. Maar zou hij ooit stoppen? Natuurlijk niet, daar is ook niets leuks aan! Op een dag zou de man misschien wel eens kunnen lachen om Koda’s grappen. “Wel, ik ben hier eigenlijk zelf nog maar pas, maar het is wel okay.” antwoordde de man. Koda knikte. Dus de man was hier zelf nog niet zo lang in de lus. Dat maakt dat ze beide newbies zijn! Dat kan nog veel fun opleveren bedacht de beer. De man was ondertussen gaan zitten met nog steeds een lichte ongemak in zijn ogen. Oké, geen grappen meer voor vandaag. Koda is een grappenmaker, maar hij houdt er wel nog van om banden op te bouwen zonder ongemakkelijkheden. “Het is zoals elke andere lus. Best rustig, en elke dag hetzelfde,’ lachte hij. Ah lachen kan de man gelukkig nog! “Wel,” lachte hij, “Daar kan ik ook zeker over meepraten!” Koda had geen idee hoeveel lussen hij ondertussen heeft gezien, maar het waren er toch enkele. Het was fijn om iemand tegen te komen die andere lussen heeft gehad. Vaak bleven peculiars in een en dezelfde lus, maar dat vond Koda maar niets. Zo ging je immers de wereld niet gezien hebben! “Welke andere lussen heb jij al gezien?” vroeg de beer. “Ik heb in de lus van Miss Patridge, Miss Treecreeper en Miss Crow geleefd! Het waren zeker weten zotte tijden daar en hoop dat ik hier ook een fijne, aangename tijd kan beleven!” Hij keek de man aan en besloot niet verder te vertellen over zijn avonturen in de lussen. Zijn ervaring uit de laatste lus was nu ook niet de allerbeste… Maar Koda wou er niet over nadenken, het was immers in het verleden. Er bestaat enkel het hier en nu, het verleden bestaat enkel uit herinneringen, die je niet kan veranderen net zoals je de toekomst niet kan voorspellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptyma apr 06, 2020 5:44 pm


De beer vroeg hem in welke lussen hij allemaal geweest was, waarna het dier alle lussen waar hij gezeten had opsomde en zei dat hij hoopte hier ook een aangename tijd te beleven. Een van die lussen deed een bel rinkelen bij Victor, hij had er namelijk zelf enkele jaren gewoond. “Wel, ik ben ook een aantal jaar bij mevrouw Crow geweest. En daarna ben ik naar mevrouw Gobemouche’s lus in Frankrijk verhuisd. Maar de eerste lus waar ik geweest ben, is in Congo. Ik was er toevallig binnen gewandeld en heb zo het bestaan van lussen ontdekt.” Net als bij de beer was dit de vierde lus waar Victor in zou wonen. Het was ondertussen al een heel lijstje aan het worden. Maar als het aan hem lag, en als deze lus aangenaam bleek te zijn, zouden er geen verdere meer aan die lijst toegevoegd worden. Maar om terug te komen op wat de beer eerder gezegd had; die was blijkbaar ook een tijd in de lus van mevrouw Crow geweest. Het deed Victor afvragen wanneer het dier daar gewoond had, want toen hij er zelf was had hij alleszins niet van een beer afgeweten. Zijn gesprekspartner moest er ofwel al vertrokken zijn toen hij er aankwam, of er aangekomen zijn nadat hij vertrokken was. Gelukkig kon je makkelijk vragen oplossen door ze te stellen. “Wanneer was je in de lus van mevrouw Crow?” Het was wel een aangename lus geweest, maar hij had zijn eigen cultuur en taal gemist. En al was Frankrijk niet hetzelfde als Zwitserland, de lus was er dicht genoeg bij in de buurt geweest om toch een beetje het gevoel van thuis te geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Koda

Koda

Aantal berichten : 25
IC-berichten : 20
Leeftijd : 25
Accounts : Koda
Alex
Jesse
Laura
Adriano
Woonplaats : België

Character sheet
Bijzonderheid: Talking
Uiterlijke leeftijd: 20
Quote: Relaaaaxing timeeeee!
On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Emptydo apr 16, 2020 7:44 pm

“Wel ik ben ook een aantal jaar bij mevrouw Crow geweest. En daar ben ik naar mevrouw Gobemouche’s lus in Frankrijk verhuisd. Maar de eerste lus waar ik geweest ben, is in Congo. Ik was er toevallig binnen gewandeld en heb zo het bestaan van lussen ontdekt.’ vertelde de man aan Koda. Het was zowat het meeste dat de man had gezegd sinds de start van hun conversatie. Het leek erop dat het de goede kant op ging. “Wanneer was je in de lus van mevrouw Crow?” De man was ooit ook in de lus van Crow geweest, de enige lus waarover hij eigenlijk niet echt over wou praten. Er viel weinig over te zeggen behalve dat het een sombere tijd was zonder al te veel geluk of plezier. Ondanks alles dat hij had uitgeprobeerd, lukte het niet om banden te smeden met de andere peculiars. Hij besloot dat hij zijn heil dan beter ergens anders kon zoeken en vertrok uit de lus. “Ik was in de lus van 1976 tot eind 2019. Ben dan op zoek gegaan naar een andere lus en ben dan hier terechtgekomen” zei de beer met een geveinsde opgewektheid. “Wanneer was jij in de lus misschien?”
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




On my way Empty
BerichtOnderwerp: Re: On my way   On my way Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
On my way
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g a r d e n s
-
Ga naar: