Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

[MC] I'd give you the stars Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


[MC] I'd give you the stars Firefo11
15 oktober 2016


[MC] I'd give you the stars Birdpl11

Deel
 

 [MC] I'd give you the stars

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptydi mei 19, 2020 11:55 am


Victor was nog enige tijd in de bibliotheek gebleven om te bekomen nadat Dawn vrolijk de ruimte verlaten had. Het voelde zo raar; opeens te weten komen dat iemand waarvan je dacht dat die dood was nog bleek te leven. Maar lang om daarover na te denken had hij nu niet. Ze hadden afgesproken om elkaar vanavond weer te zien en er waren nog wat dingen die hij moest doen voor hij Dawn opnieuw zag. Douchen en andere kleren aandoen bijvoorbeeld. Eenmaal dat gebeurd was, moest ook het eten verzorgd worden. Eigenlijk was het nog een geluk dat Dawn met het idee gekomen was en hij het mocht uitvoeren. Anders zou hij gegarandeerd als een kip zonder kop rondgelopen hebben; niet dat hij dat nu al niet deed. Hij wist een mand te vinden—dat was dan toch al iets van de checklist—en vulde deze met dingen uit de ijskast—om de een of andere reden leek Bluebonnet te denken dat er hier een heel leger woonde en was er altijd wel iets, of meer dan iets zelfs, te vinden. Hij liep de keuken uit, de woonkamer in, toen iets zijn aandacht trok. Met een deken op de mand erbij kwam hij als eerste de torenkamer binnen. In eerste instantie zette hij zich naast de mand op de grond, maar hij kon niet stilzitten en dus verplaatste hij zich naar het raam waar hij met zijn vingers tegen de stenen tokkelde. Dat was alles dat hij kon doen totdat Dawn arriveerde.



Laatst aangepast door Victor Frankenstein op wo jun 17, 2020 5:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptydi mei 19, 2020 12:40 pm

Dawn was meteen in de douche gesprongen nadat bleek dat ze op date zou gaan met Victor. Ze had haar haren geföhnd en daarna er met een stijltang voor gezorgd dat er een slag in haar haren kwamen, ergens van voor bij de lok. Ze had haar ogen opgemaakt met oogschaduw, eyeliner, mascara en oogpotlood en had een klein beetje blush op gedaan. Normaal gezien nam ze genoegen met een beetje eyeliner en mascara, maar dit was dan ook geen normale situatie. Nadat ze zich gedoucht en opgemaakt had, was ze naar haar kamer gegaan en had ze vervolgens ongeveer een kwartier staan dralen met het kiezen van haar kledij. Ze koos uiteindelijk na veel twijfelden voor een zwarte jurk die een split aan de zijkant had en voor open hakken met een vrij hoge hak. Aangezien Dawn een voorliefde had voor die dingen, zou het haar er niet moeilijk vanaf gaan om erop te lopen en ze was ook nog eens ongeveer van dezelfde grootte als Victor zodat ze hem gemakkelijk een kus kon geven. Dubbel win-win voor haar. Nadat ze klaar was met alles keek ze op de klok en zag dat het tijd begon te worden om naar de torenkamer te gaan. Toch wel wat nerveus nu liep ze de kamer uit en ging vervolgens de trap op. Een kleine glimlach kwam om haar lippen toen ze Victor al aan het raam zag staan, de mand met waar waarschijnlijk het eten in zou zitten ergens achter hun. Maar die mand had slechts enkele seconden Dawn's aandacht terwijl ze naar Victor liep. Haar hakken maakten duidelijk geluid op de vloer onder haar zodat hij niet helemaal verrast zou zijn en toen ze eenmaal bij hem was, boog ze zich naar voren en drukte een zachte kus op zijn wang. "Hé," zei ze met een warme glimlach naar hem, waarna ze snel haar blik over hem liet glijden. "Je ziet er goed uit."
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptydi mei 19, 2020 4:03 pm


Het duurde niet lang voor hij de klik klak van hakken op de vloer hoorde. Met een glimlach draaide hij zich om waarna hij bevroor. Dawn zag er prachtig uit. Er waren waarschijnlijk betere woorden om haar te omschrijven, maar dat was waar zijn gedachten waren blijven steken en dat ene woord stond nu op repeat: prachtig. ‘Hé.’ Hij beantwoordde haar glimlach. “Hey.” Hij zag haar blik over hem heen glijden en kon de blos op zijn wangen maar moeilijk verbergen. ‘Je ziet er goed uit.’ Zijn blik ging even naar beneden, maar de glimlach bleef op zijn gezicht stralen. “Dankje.” Veel tegenover eerder was er niet aan hem veranderd. Hij had dan wel andere kleren aan, maar ze waren nog altijd simpel--een jeans, een T-shirt, een leren vest en de handschoenen--, maar iets beters had hij niet. De grootste verandering was dan nog dat hij zich geschoren had. Zij daarentegen… was fenomenaal. “Je ziet er prachtig uit,” zei hij met een glimlach, en hij meende wat hij zei. Hij haalde diep adem en blies een deel van de zenuwen mee weg met de wind. “Al weet ik nog altijd niet hoe je op die schoenen kan lopen,” zei hij plagerig; iets meer op zijn gemak nu.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptydi mei 19, 2020 8:18 pm

Dawn grinnikte toen hij haar bedankte en liet kort haar vinger langs zijn kin glijden. “Ik vind het een leuke verandering,” zei ze glimlachend tegen hem. Ook bij haar was de glimlach niet weg te slaan, al zeker niet dat hij haar ook complimenteerde. Net zoals hij dat had gedaan, liet ook zij haar blik even kort naar beneden glijden en moest toegeven dat ze er wel heel veel moeite in had gestoken. Maar ja, Victor was ook niet gewoon zomaar iemand voor haar voor wie ze zich opmaakte. Victor was iemand waar ze er altijd op haar best voor uit wilde zien, zodat ze zo veel mogelijk complimentjes van hem zou krijgen. Het liet haar hart sneller kloppen en een aangename tinteling door haar buik gaan. Het idee dat ze nog heel de avond samen hadden, deed haar bijna glunderen van geluk, al probeerde ze dat wel een beetje te minimaliseren om niet als een idioot over te komen. Ze richtte haar blik weer op de jongen toen hij over haar hakken begon en grinnikte. “Ik kan er zelfs op rennen, maar dan ben ik na een paar meter wel stik kapot,” zei ze op een lachende toon tegen hem. “En voor de rest is het vooral om te verbergen dat ik klein ben. En het heeft ook zo zijn andere voordelen.” Ze liet haar blik even nadrukkelijk naar zijn lippen gaan, waarna ze weer opkeek en hem een plagende knipoog gaf. Nee, dat moesten ze voor veel later houden, maar dat betekende niet dat ze er niet naar verlangde en dat ze hem er niet mee kon plagen zo af en toe. Ze richtte haar blik naar buiten en glimlachte toen ze de prachtige blauwe lucht zag waar zich al een avondgloed begon te vormen. “Deze locatie is echt perfect,” zei ze zachtjes tegen hem. Ja, ze hadden er goed aan gedaan om deze date te doen, als je het haar vroeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptywo mei 20, 2020 4:20 pm


Zijn hart stond stil toen haar hand over zijn kin gleed. ‘Ik vind het een leuke verandering.’ Hij liet zijn blik over haar heen glijden en kon enkel maar tot de conclusie komen dat ze prachtig was. Al had hij geen idee hoe ze met die hakken kon blijven staan. ‘Ik kan er zelfs op rennen, maar dan ben ik na een paar meter wel stik kapot,’ grinnikte ze. Victor kon niets anders dan haar lach beantwoorden. ‘En voor de rest is het vooral om te verbergen dat ik klein ben. En het heeft ook zo zijn andere voordelen.’ Hij zag haar blik op zijn lippen rusten en de blos op zijn wangen werd enkel maar erger toen ze naar hem knipoogde. Zijn hersenen en zijn hart waren in conflict. Hij had geen idee of hij haar weer moest zeggen dat ze hem beter niet kon raken of het allemaal moest toelaten. “Gelukkig dat ik ook niet al te groot ben,” wist hij met een glimlach uit te brengen eenmaal hij zijn gedachten stil had gekregen. Als hij niet zo klein was geweest, had ze met haar hakken nooit aan zijn lengte kunnen geraken. ‘Deze locatie is echt perfect.’ Hij volgde Dawns blik naar buiten. De lucht was een mix van blauwe, oranje, rode en paarse penseelstreken die weerspiegeld werden in het water van de zee. “Het is hier echt prachtig.” Net zoals jij, maar die gedachte maakte hij niet luidop af. “Ik kom hier wel vaker.” Vooral als hij rust nodig had en even niets anders wou doen dan naar het uitzicht staren. Hij liet zijn blik even naar Dawn gaan voor hij weer naar buiten keek. “Maar nog nooit met iemand.” Er was misschien wel af en toe iemand in de toren gekomen toen hij daar al was, maar dat was iets heel anders dan dit.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptywo mei 20, 2020 4:39 pm

“Ik denk niet dat ik dat heel erg had gevonden als je dat wel was geweest. Je hebt altijd zo van die meisjes die zich graag klein en veilig willen blijven voelen,” zei ze met een plagerige glimlach tegen hem, al was het onduidelijk of ze daarmee op zichzelf doelde. Aan de ene kant wilde ze graag sterk zijn en voor zichzelf op durven komen, maar ze moest ook toegeven dat ze het fijn vond als Victor liet blijken dat hij dat voor haar wilde doen. Het was echter geen verlangen en dus was ze ook zeker niet van plan om een dergelijke situatie uit te lokken. Als ze dat graag had gezien, dan was ze wel met hem naar de lus van Italië gegaan zodat ze Filio kon confronteren. Ze wilde echter niet dat Victor gewond zou raken, iets waar zo’n soort meisjes meestal geen rekening mee hielden als ze te ver gingen in hun fantasieën; het feit dat de ander door wie ze beschermd wilden worden ook gewond kon raken. Eigenlijk was het vrij belachelijk als je er zo over nadacht en Dawn besloot dat ook om er niet te veel aandacht meer aan te besteden. Ze humde op zijn woorden, maar keek verbaasd naar opzij toen hij zei dat hij hier nog nooit met iemand was gekomen. Eigenlijk had dat haar ook niet echt moeten verbazen; Victor bleef nu eenmaal Victor, after all. “Ik voel me vereerd dat ik je eerste ben,” zei ze met een lach tegen hem, waarna ze naar de picknickmand keek en er een knikje naar deed. “Zullen we dan maar? Ik moet toegeven dat ik inmiddels wel honger heb gekregen. En uiteraard ben ik ook heel nieuwsgierig naar je inpakskills,” zei ze op een plagerige toon tegen hem. “Hoewel ik durf te wedden dat je er vast één of ander boek voor geraadpleegd hebt. ‘Hoe laad ik een picknickmand in’?” Het was duidelijk dat ze hem aan het plagen was toen ze kort haar hand tegen zijn arm legde en al grinnikend richting de picknickmand liep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptydo mei 21, 2020 9:43 pm


Verbazing maakte weer plaats voor een lach op haar gezicht waarmee ze sprak: 'Ik voel me vereerd dat ik je eerste ben.' Hij schudde met een kleine lach zijn hoofd. Als ze het zo zei klonk het opeens heel anders. Hij volgde Dawns knikje richting de picknickmand met zijn ogen. 'Zullen we dan maar? Ik moet toegeven dat ik inmiddels wel honger heb gekregen. En uiteraard ben ik ook heel nieuwsgierig naar je inpakskills.' Inpakskills? "Het gaat zonder zeggen dat die fantastisch zijn," zei hij terwijl hij met een lach uitdagend zijn armen kruiste. Pas nu realiseerde hij zich dat hij misschien ook wel honger had. Had hij vanmiddag eigenlijk wel gegeten? Het zou hem niet verbazen mocht hij het vergeten zijn. 'Hoewel ik durf te wedden dat je er vast één of ander boek voor geraadpleegd hebt. ‘Hoe laad ik een picknickmand in’?' Plagerig legde ze even haar hand op zijn arm. "Hey!" zei hij fake-verontwaardigd. Lang kon hij de lach echter niet van zijn gezicht houden. Misschien dat hij af en toe wel een beetje te veel in de boeken zat. Hij volgde haar richting de mand. "Wel, ik zou zeggen: open hem en zie welke schatten erin verborgen liggen."

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptydo mei 21, 2020 9:56 pm

Dawn wierp hem over haar schouder een blik toe, waarna ze met haar ogen rolde. "Uiteraard," zei ze op een toon alsof ze daar zelf veel van geloofde. "Als Victor Frankenstein iets doet, dan heeft dat altijd een perfect resultaat." Ze knipoogde om hem te laten weten dat ze het niet verkeerd bedoelde, al dacht ze dat hij dat al wel wist. Hun band in de vernielde lus was dikwijls met een hoop plagerijen gepaard gegaan en dus zou Victor waarschijnlijk niet anders verwachten dan dat Dawn er flauwe grapjes over maakte. Ze nam zijn aanbod om de mand te verkennen echter wel aan en ging zitten waarbij ze ervoor zorgde dat ze dat op een elegante wijze deed en er niet voor zorgde dat Victor dingen zag die hij waarschijnlijk nog niet zo snel wilde zien. Of wel. Het lag eraan hoe hij ingesteld was na een jaar. Dawn bloosde omwille van die gedachte en sloeg snel de deken die over de picknickmand om om haar gedachten te verdoezelen. Die werden echter automatisch stil gelegd toen ze zag wat voor moeite Victor had gedaan. "Nee maar," zei ze zachtjes. "Ik ben zowaar onder de indruk." Belegde sandwiches, toastjes met daarbij liggend een paar potjes met sausjes waarin ze konden dippen, frisdrank, twee kleine potjes chocoladedessert en bestek waren een paar van de dingen die Dawn al kon ontdekken. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt trots op je ben nu," zei ze met een lieve lach tegen hem. "Ik zou dit altijd blijven verkiezen boven een restaurant." Ze richtte haar blik op hem en probeerde oogcontact te zoeken om te laten weten dat ze het meende. Daarna stond ze op zodat ze de deken over de grond kon spreiden zodat ze daar op konden gaan zitten en pakte zorgvuldig één voor één de spullen uit die Victor voor deze avond voorzien had. Ja, dit was voor haar gevoel al een zeer geslaagde date.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptyvr mei 22, 2020 4:01 pm


‘Uiteraard. Als Victor Frankenstein iets doet, dan heeft dat altijd een perfect resultaat.’ Hij wist wel dat ze het als een grap bedoelde, maar toch kon hij niet laten om te antwoorden met een lach en een arrogantie die hij al lang niet meer boven gehaald had: “Natuurlijk.” Dawn was ondertussen aan de mand gaan zitten en sloeg het deken om. ‘Nee maar. Ik ben zowaar onder de indruk.’ Nerveus glimlachend draaide hij aan de ring rond zijn vinger. ‘Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt trots op je ben nu. Ik zou dit altijd blijven verkiezen boven een restaurant.’ Hij ontmoette haar blik en gaf haar een glimlach terug. Terwijl zij weer opstond, haalde hij kort zijn hand door zijn haar. “Eigenlijk zou je Bluebonnet grotendeels moeten bedanken,” gaf hij toe. Niet dat hij helemaal niets had gedaan—zo had hij de sandwiches en toastjes bijvoorbeeld zelf belegd—, maar hij voelde zich nog altijd een beetje onhandig met zo’n soort complimenten en dit was de eerste reactie die hij kon bedenken. “Hoe ze die ijskast zo makkelijk zo gevuld houdt, weet ik niet,” zei hij met een lach terwijl hij Dawn hielp met alles uit de mand te halen.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptyvr mei 22, 2020 10:13 pm

"Dat zou ik inderdaad kunnen doen," zei Dawn en ze rolde met haar ogen, want ze wist dat hij het zei omdat hij moeite had met haar compliment en niet per se omdat hij wilde dat ze de vrouw des huizes er daadwerkelijk dankbaar voor zou zijn. Natuurlijk was ze dat ook wel, maar Victor was toch maar op het idee gekomen hoe hij de mand zou vullen en daar kon ze hem het alleenrecht op geven wat haar dankbaarheid betrof. "Maar ik bedank liever jou," zei ze dan ook met een knipoog naar hem. Victor hielp mee met de spullen uit de mand te halen en Dawn legde ze zorgvuldig overal een beetje verspreid neer, waarna ze de glazen die hij had meegenomen vulde met frisdrank. Ze hield de schaal met de toastjes naar Victor gericht terwijl ze haar eigen bord met van alles en nog wat vulde en hield vervolgens haar glas naar hem uitgestoken om te proosten. "Op een nieuwe start," zei ze met een grijns naar hem. Daarna keek ze hem over de rand van haar glas aan en kwam algauw op eens gespreksonderwerp. Nu ze alle drama hadden gehad, konden ze zich richten op de leukere dingen. Plus Dawn wilde wel graag weten wat hij ondertussen had meegemaakt. "Vertel eens over je ervaringen in deze lus," spoorde ze hem aan. "Heb je al veel anderen ontmoet? Hoe zijn de Peculiars hier?" Zijzelf had nog niet echt de kans gehad om anderen te ontmoeten, dus ze was benieuwd wat hij ging antwoorden.

Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptyzo mei 24, 2020 9:18 pm


Met een knipoog zei Dawn dat ze liever hem bedankte. Met een blos op zijn wangen hielp hij de mand uitpakken. Hij had eigenlijk ook liever dat ze hem bedankte in plaats van mevrouw Bluebonnet. Victor nam een paar toastjes van de schaal die Dawn hem toereikte waarna ze beiden hun borden vulden. ‘Op een nieuwe start,’ met die woorden hield ze haar glas omhoog. “Op een nieuwe start,” beaamde hij terwijl ze hun glazen klonken. Hij merkte haar ogen op hem pas op toen ze weer sprak: ‘Vertel eens over je ervaringen in deze lus. Heb je al veel anderen ontmoet? Hoe zijn de Peculiars hier?’ Hij keek haar aan met een glimlach. “Het is hier best wel okay.” Hij was hier ook nog maar net geen maand, maar had wel al redelijk wat mensen leren kennen. “De meesten zijn wel tof. Je hebt Zeal, die heeft me met mijn bijzonderheid geholpen,” begon hij te vertellen. Connor was daar ook bij geweest, maar hij wou nu niet echt zeggen dat iemand hem op zo’n korte tijd hier al had proberen wurgen. “Oh, ik weet niet of je hem al gezien hebt, maar Hennon is hier ook,” zei hij met een glimlach. Hennon was er ook geweest in de lus in Frankrijk, al had zijn vriend de hulselaanval niet meegemaakt; hij had de lus toen al verlaten. “Mijn kamergenote is echt fantastisch slim. Wel, dat is ook haar bijzonderheid, maar ze is op zoek naar een manier om mensen weer tot leven te wekken. En-- Hij stopte, dat was misschien iets te veel enthousiasme. “En dan zijn er nog een heleboel mensen hier waarvan ik de meesten nog niet eens zo goed ken.” Er waren veel mensen in de lus en hij had er een heleboel die hij ontmoet had nog niet eens opgesomd. Er waren ook al wat mindere ervaringen geweest, maar daar hoefde hij het nu niet over te hebben. Eigenlijk was hij hier best wel blij.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptywo mei 27, 2020 12:33 am

Zoals altijd wanneer Victor enthousiast was over een onderwerp, begon hij te ratelen. Dawn kende hem echter langer dan vandaag en zat er niet echt mee in; haar geamuseerde glimlach was duidelijk zichtbaar terwijl ze naar hem luisterde. Ze knikte kort toen hij over Hennon begon. De jongen en zij hadden niet echt contact met elkaar gehad, maar Dawn kende hem wel bij naam en kon er dan ook een gezicht op plakken. Ze had buiten Victor eigenlijk niet veel mensen met wie ze veel had opgetrokken in de vernielde lus. Ze had dan ook veel tijd aan Victor besteed en hoewel ze zeker niet kon zeggen dat ze geen andere vrienden had, was het wel zo dat hij de belangrijkste factor voor haar was geweest in de vorige lus. En ze was er vrij zeker van dat dat nu ook het geval zou zijn, al wist ze natuurlijk niet wie er nog op haar pad zou komen. Ze luisterde toen hij over zijn kamergenote begon en een glimlach ontstond om haar lippen. "En...? Kom op. Vertel me meer over haar," spoorde ze aan. Er was geen greintje jaloezie te horen in haar stem, ondanks dat ze duidelijk hoorde dat de twee een goede band hadden. Dawn was in de vernielde lus ook geen jaloers type geweest en dat zou nu zeker niet veranderen. Ze gunde Victor juist al het geluk. Ze waren een jaar van elkaar gescheiden geweest, dus het zou niet geheel onlogisch zijn als hij gevoelens had opgebouwd voor iemand anders in dat jaar dat ze elkaar niet gezien hadden. Het had er niet naar geleken vanmiddag, maar wat niet was kon nog komen. Dawn zou er echter niet bitter over zijn als het zo was, al zou het haar natuurlijk wel pijn doen. "Haar gave speelt goed in op die van jou. Het is niet vreemd dat je je op je gemak voelt bij haar. Dus wees niet te schuw om over haar te vertellen. Je weet dat ik niet jaloers ben aangelegd." Of dat voor Victor het geval was, wist ze niet goed. Ze hadden nog geen situatie gehad waarbij hun relatie op die manier in het gedrang kwam, dus Dawn had er geen idee van en was er ook niet nieuwsgierig naar.

Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptywo mei 27, 2020 4:30 pm


Het was iets dat veel mensen irritant vonden aan hem, maar dat hij—hoe hard hij ook zijn best deed—niet kon veranderen; als hij enthousiast was over iets, was het moeilijk om te stoppen met praten. Hij stopte dan ook even zodra hij doorhad dat hij weer aan het ratelen was. En misschien ook wel omdat hij uit ervaring wist dat het raar zou overkomen als hij te veel over zijn kamergenote zou praten. Het was iets waar hij vroeger nooit aan gedacht zou hebben, maar over de jaren heen had hij toch een paar sociale conventies geleerd. Dawn was echter niet zoals de andere mensen. ‘En...? Kom op. Vertel me meer over haar.’ Zij had zich vooral op de tweede reden waarom hij vertraagd was geconcentreerd, maar in tegenstelling tot anderen, leek zij er totaal geen negatieve gevoelens over te hebben. ‘Haar gave speelt goed in op die van jou. Het is niet vreemd dat je je op je gemak voelt bij haar. Dus wees niet te schuw om over haar te vertellen. Je weet dat ik niet jaloers ben aangelegd.’ Hij knikte. Hij had wel al geweten dat ze niet makkelijk jaloers was, maar als hij zich bewust was van hoe de meerderheid van mensen ergens op reageerde, dan speelde hij meestal liever op veilig. “Wel, haar bijzonderheid is dus dat ze een hoge intelligentie heeft. En daarmee heeft ze een reageermiddel uitgevonden dat mensen, en dieren, weer tot leven kan wekken; al zijn er wel nog moeilijkheden omdat de letsels waaraan iemand overleden is blijven en dus velen weer sterven aan hun verwondingen. En je moet er op tijd bij zijn als je wilt dat het werkt.” Zijn wenkbrauwen trokken even nadenkend naar beneden, maar maakten al snel weer plaats voor enthousiasme. “Mijn bijzonderheid zou een oplossing kunnen bieden; zeker als we de wetenschap erachter ontcijferen.” De frons verscheen weer op zijn gezicht; dieper deze keer. “Het enige probleem is mijn bijzonderheid.”

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptywo mei 27, 2020 10:12 pm

Dawn kon een vertederde glimlach maar amper onderdrukken toen ze zag hoe enthousiast hij weer werd. Misschien zou het voor een ander meisje vreemd of zelfs beledigend overgekomen zijn als ze Victor zo enthousiast had horen praten over een ander meisje, maar Dawn was daar vrij nuchter over. Ze vond het alleen maar fijn dat Victor anderen had gevonden in de lus waar hij het goed mee kon vinden en nu ze hem hoorde praten over het meisje wist ze ook dat het meer de gave was van het meisje waar hij helemaal enthousiast van werd dan het uiterlijk van het meisje. Victor was en bleef iemand die graag verklaringen zocht achter bepaalde dingen of over één bepaald onderwerp zo enthousiast kon worden dat hij er volledig in op kon gaan en Dawn had dus al vaker zijn geratel aan moeten horen over één of ander onderwerp, maar ze vond het niet erg. Ze luisterde graag naar hem en ook nu at ze stilzwijgend van haar toast terwijl ze hem het woord liet doen. Ze gaf een knikje nadat hij zijn woorden had gesproken. “Jij kunt met jouw gave de gebreken opvullen van haar gave,” vatte ze kort voor hem samen. Ze fronste echter toen hij het had over zijn eigen gave, iets wat haar deze middag ook al was opgevallen toen ze hem had gekust. Haar wangen werden rood toen ze dacht aan die kus, maar ze kon het niet helpen dat er een zalig gevoel door haar buik trok en haar hart sneller begon te kloppen toen ze zich herinnerde hoe hij zijn handen als vanzelf op haar heupen had gelegd en hoe zijn lippen synchroon met die van haar hadden bewogen alvorens hij zich terug had getrokken. “Kun je me daar iets meer over vertellen?” vroeg ze voorzichtig. “Ik merkte vanmiddag al dat er iets was wat je gave betrof. Waarom je… snel terugtrok.” Ze propte snel een stuk toast in haar mond zodat ze hopelijk niet weer zou beginnen blozen, al had dat weinig effect en zag het er waarschijnlijk niet al te elegant uit. Ze verdrong die gedachten voordat ze nog begon te lachen ook en keek weer met een serieuze blik naar Victor, afwachtend over wat hij zou zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Emptydo mei 28, 2020 5:51 pm


‘Jij kunt met jouw gave de gebreken opvullen van haar gave’. Hij knikte. Er was echter één probleem: zijn bijzonderheid zelf. En meer specifiek zijn controle erover. ‘Kun je me daar iets meer over vertellen? Ik merkte vanmiddag al dat er iets was wat je gave betrof. Waarom je… snel terugtrok.’ Ze propte een stuk toast in haar mond en Victor kon, ondanks de ernst van wat ze vroeg, een korte lach niet onderdrukken. De frons verdween echter niet van zijn gezicht. Hij moest het—wou het haar vertellen. “Ik heb het moeilijk om mijn bijzonderheid te controleren.” Hij sloeg zijn blik neer en staarde naar zijn handen. “Nadat ik jullie kwijtraakte, zaten de hulsels nog altijd achter me aan. Ik kon ze niet afschudden en kon dus ook niet naar een andere lus zonder die in gevaar te brengen.” Hij keek op en probeerde even Dawns blik te ontmoeten, maar richtte zijn ogen snel weer opzij. “De tijd begon me in te halen. Mijn bijzonderheid vond dat niet zo leuk.” Een pijnlijk lachje ontsnapte hem. “Als een beschermingsmechanisme nam het de controle over. De eerste de beste persoon die ik aanraakte, die... Mijn gave was moeilijk te controleren daarna. Ik heb hem ook amper nog gebruikt sindsdien wat het enkel maar erger gemaakt heeft. Zeal heeft me wel geholpen wat van de controle terug te krijgen, maar—” Hij keek Dawn aan. “Ik ben bang,” gaf hij toe. Het was moeilijk geweest om het aan zichzelf toe te geven, maar was dat ook nu hij het luidop tegen haar zei. “Ik was in staat de hulsels kwijt te raken en hier opnieuw te leven, maar ik ben bang.” Wat ervoor zorgde dat dat nieuwe leven niet helemaal optimaal verliep. “Ik wil niet opnieuw anderen pijn doen.”

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Gesponsorde inhoud




[MC] I'd give you the stars Empty
BerichtOnderwerp: Re: [MC] I'd give you the stars   [MC] I'd give you the stars Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[MC] I'd give you the stars
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Don't give up
» give me the cure

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: t o p f l o o r :: t o w e r
-
Ga naar: