Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Big Troubles (SEARCH) Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Big Troubles (SEARCH) Firefo11
15 oktober 2016


Big Troubles (SEARCH) Birdpl11

Deel
 

 Big Troubles (SEARCH)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lleucu Griffith
Medisch Team
Lleucu Griffith

Aantal berichten : 97
IC-berichten : 72
Leeftijd : 26
Accounts : Nuala Doherty
Sayuri Davies
Hazel Smith
Maeve Wynne

Character sheet
Bijzonderheid: Unicorn
Uiterlijke leeftijd: 18
Quote: The pursuit of purity is not about the suppression of lust, but about the reorientation of one's life to a larger goal.
Big Troubles (SEARCH) Empty
BerichtOnderwerp: Big Troubles (SEARCH)   Big Troubles (SEARCH) Emptyzo sep 13, 2020 7:00 pm

Dit is een zeer bijzondere search. Ik was net gewoon na aan het denken over dingen die ik ooit nog zou willen doen op Peculiar Children en die mij de mogelijkheid geven out of the box een karakter te ontwerpen. Nu, aangezien ik graag wat meer activiteit zie bij mijzelf besloot ik deze search te openen. Niet alleen voor mijn oudere karakters, maar ook voor een nieuw karakter aan te kunnen maken die een leuke twist heeft. Een draai aan de manier waarop ik dit wil bespelen. Er zitten natuurlijk wel grenzen aan, maar het leek mij een erg leuk idee dus hoop ik dat anderen dit ook vinden.
The big Troubles
Er zijn op dit forum een aantal kleine sibling groepen, maar vaak van verschillende leeftijden en deze hebben niet altijd veel met elkaar te maken. Dit wilde ik anders gaan doen. Ik heb eerder met Sayuri een poging gedaan om een actieve twin te spelen, maar de andere speler raakte sneller dan ik inactief, en dus is daar niet veel van geworden. Nu is het idee dat deze karakters een stel broers/zussen zijn. Dit kunnen bijvoorbeeld een tweeling en een oudere/jongere broer/zus zijn of een drieling, vierling of wellicht een tweeling en een drieling. Neven en nichten zou wat mij betreft ook kunnen, maar het moet ergens wel een band zijn die sterk is en wellicht in het DNA vermengt zit.
Het idee is dat in overleg er karakters worden ontworpen (leeftijd, geslacht, uiterlijk etc staat open, en kan dus met elkaar beslist worden). Deze karakters hebben allen een bijzonderheid maar het leuk er aan is dat de sterkte en zwakte gedeeltelijk door de band met de anderen komt. Ze kunnen energie aan elkaar geven en energie van elkaar af nemen, maar daardoor ook de balans van de bijzonderheid van elkaar negatief en positief beïnvloeden. Zo ver zelfs dat iemand de controle kan verliezen omdat de andere per ongeluk een link maakt.
Voorbeeld
Speler 1 heeft een karakter die vuur kan beheersen en speler twee heeft een karakter die water kan beheersen. Aangezien de band zo sterk is, zal speler een energie kunnen gebruiken van speler twee en andersom, waardoor die opeens moe kan worden, of per ongeluk door dat de ander zijn bijzonderheid gebruikt, het zelfde doen als de ander. Dit kan tot akelige situaties leiden. Ook is het mogelijk dat speler twee per ongeluk iets met vuur doet als de band te sterk wordt, en speler een met water. Ze geven dan als het ware elkaars bijzonderheid door, dit leid echter altijd tot pijn en ziekte.
Hoe gaat het in de RPG
Nu aangezien niet altijd overlegd kan worden wie waar in springt, is het erg leuk als er een format gebruikt kan worden waardoor er plotseling een post van een van de andere karakters in een topic van jouw eigen karakter verschijnd. Dit moet een kleine rpg post zijn, waarin dat karakter iets doet met de energie van de ander, en deze kan helpen of juist in een benarde situatie kan brengen. Hiervoor wordt er een sheetje gebruikt dat aan te passen is. Ik zal een voorbeeld in het sheetje plaatsen. In de ronde foto komt de foto van de fc dus van het karakter dat bij de ander in valt, en de achtergrond mag van alles zijn, dat bij je karakter past. Ik wil ze best bewerken met de juiste foto's en kleuren. Ik heb het nu eenvoudig gehouden om een voorbeeld te kunnen geven. Ik heb gewoon een verzonnen naam gedaan, die ik waarschijnlijk niet gebruik een een bijzonderheid die ik ook niet gebruik.


slow down                    take your
time and see the forest for the leaves
Amber stond langzaam op van de bank waarop ze een boek had gelezen. Haar lichte ogen gleden naar haar handen terwijl ze haar ogen kort sloot. Het was goed zo, dit moment. Vredig genoeg om zich te focussen. Wellicht dat ze nu wat nieuws zou kunnen doen. Ze voelde de zachte, warme energie die haar zus was, zoals gewoonlijk licht tintelen in haar achterhoofd, echter waas het normaal. Niet meer dan gebruikelijk dat ze op hun manier verbonden waren. Haar focus verscherpte terwijl ze een vlam liet ontstaan in haar hand. Voordat, doordat haar concentratie gebroken werd, ze ineens deze te groot maakte, en de controle verloor. Instinctief zocht ze naar steun bij haar zus, wat er voor zorgde dat energie langzaam haar kant op stroomde.

Tag: TAG NAME HERE
Notes: NOTE TEXT HERE
Credit: canopy


Een reactie hierop kan dan zijn dat de ander ineens heel moe wordt, of wellicht per ongeluk zelf iets met diens bijzonderheid doet. Het idee is dat hierdoor er nieuwe, aparte dingen gebeuren en je elkaars topics nieuw leven in kan blazen zonder eindeloos overleg. Ook brengt dit een leuke twist aan, omdat er dingen gebeuren waar je zelf niet over na hebt kunnen denken, en dit een heel leuke manier van rpg-en kan zijn.

Ik hoop van jullie leuke ideeën te horen om dit beter vorm te geven, ook wil ik weten of er interesse is, en graag in dit topic een overleg doen. Zodat het overzichtelijk blijft. Het zou natuurlijk leuk zijn als de bijzonderheden ook zeer interessant zijn en nog niet zo vaak of helemaal niet voor komen op dit forum. Een zeer eigen draai is wel belangrijk. Ook zou ik willen weten wat jullie het leukste vinden qua leeftijd, mogelijke faceclaims en banden.

Liefs,
Butter
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Big Troubles (SEARCH)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Avoiding troubles.
» You're the one?[Search]
» Search - Amnesia
» Search: Maybel
» Freedje's topic search.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
G e n e r a l
 :: d i s c u s s i o n :: p l o t s / a d o p t i o n s
-
Ga naar: