Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Nice to meat you! Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Nice to meat you! Firefo11
15 oktober 2016


Nice to meat you! Birdpl11

Deel
 

 Nice to meat you!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Pippa Fraser

Pippa Fraser

Aantal berichten : 83
IC-berichten : 21
Accounts : Laurice Andersson
Pippa Fraser

Character sheet
Bijzonderheid: Mermaid
Uiterlijke leeftijd: 6
Quote: Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.
Nice to meat you! Empty
BerichtOnderwerp: Nice to meat you!   Nice to meat you! Emptydi jun 13, 2017 10:28 am

De wereld was echt heel anders als je het van een ander perspectief bekeek. Tijgerend kroop Pippa met een grote lap vlees tussen haar tandjes onder de tafel door tijdens het avondeten. Ze schok even van iemand die lachend met zijn hand op de tafel sloeg en ontweek nog net een in de lucht geschopte vieze voet. Het tijdstip van actie van deze dag was eindelijk aangebroken. Mission stealing meat and sneaking out to Akeyna was ingegaan en ze bevond zich in de hitte van de strijd. Onderweg knoopte ze van iedereen met sneakers de veters aan elkaar zodat ze haar niet achterna zouden kunnen komen als ze zou ontsnappen. Deze dag was een hel geweest! Normaal gesproken sliep ze heel vaak 's avonds bij Akeyna. Het was altijd al een avontuur om stiekem 's nachts naar het schuurtje te sluipen aangezien miss Bluebonnet er niet echt blij mee was, maar sinds de lock-down was het simpelweg onmogelijk gemaakt! Elke avond gingen de deuren op slot en Pippa wist niet goed hoe ze met alle stress moest omgaan als ze zich niet zo nu en dan bij haar lieve tijgervriendin kon nestelen. Vandaag was het anders. Ze had een goed plan en daar had ze haar hele dag voor opgeofferd. Ze had letterlijk iemand gevraagd om haar aan de kast in de woonkamer vast te binden zodat ze geen regels zou breken en dus na het eten vandaag een keertje geen afwas hoefde te doen. Tijdens het eten had ze de grootste lap vlees dat eigenlijk wel drie mensen kon voeren bemachtigd en terwijl iedereen helemaal afgeleid was door hun eten was Pippa langzaam en iedereen in de gaten houdend met haar ogen helemaal onderuitgezakt op haar stoel totdat ze ervan afgleed en dus met de lap vlees tussen haar tanden wegkroop. Ze glipte tussen de laatste benen door van twee kinderen die druk in gesprek waren en verdween toen de hoek van de kamer om, waarna ze opstond en het op een lopen zette. Nog steeds met de lap vlees uit haar mond hangend rende ze door de tuin waar ze even hard afremde toen ze voorbij de passiebloem van Effy kwam. Dit was geen plek waar je zomaar langs rende. Het was een belangrijke plek waar even bij stil gestaan moest worden. Het kleine meisje legde haar handen even voor haar borst tegen elkaar en maakte een kleine buiging als een boeddhistische monnik terwijl ze met haar volle mond iets murmelde. Daarna keek ze even een beetje verdrietig voor zich uit voordat ze haar moed weer bij elkaar schraapte en het laatste stukje naar de schuur aflegde. Ze drukte het vervelende gevoel weg en zette haar ondeugende grijns op terwijl ze via een oud, klein houten laddertje tegen de wand omhoog klom en zich vervolgend door het kleine raampje wurmde. Vanbuiten leek het een klein schuurtje, maar zodra je binnen was leek het alsof je een hele nieuwe wereld in stapte. Het kleine meisje zat even stil op een balk net onder het dak om haar oogjes aan het gedimde licht te laten wennen en speurde de ruimte toen af naar haar vriendin. Toen ze vond wat ze zocht werd haar grijns rond de vleeslap nog breder en begon ze te kruipen tot net boven het hoofd van haar slachtoffer. Gegiechel onderdrukkend haakte ze haar beentjes rond de balk en liet zich toen in één keer naar beneden slingeren, zodat ze ondersteboven voor de tijger in de lucht bungelde. 'RAAAAAARRRRRCHH!!!!' brulde ze vervaarlijk terwijl ze haar armen slap om zich heen liet slingeren. De lap vlees hing uit haar grijzende mond voor Akeyna's snuit. Ondeugend en afwachtend keek ze haar vriendin in de ogen. 'Schok je!?' murmelde ze enthousiast en met een kwaadaardig trekje in haar gezicht.

[Voor tijgerrr]
Terug naar boven Ga naar beneden
Akeyna

Akeyna

Aantal berichten : 31
IC-berichten : 8
Leeftijd : 25
Accounts :
. Akeyna
. Louise
. Ethan
. Clarke


Character sheet
Bijzonderheid: Nine Lives
Uiterlijke leeftijd: 8 winters
Quote: I earned these stripes
Nice to meat you! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nice to meat you!   Nice to meat you! Emptywo jun 21, 2017 7:33 pm



A k e y n a

De tijger schudde haar kop uit. Al dat stro  werkte haar soms op haar zenuwen, waarschijnlijk een gewoonte die van van Nuntissa over had genomen. Ze rekte haar poten uit en draaide zich toen weer om. Dat het stro wederom veelvuldig aan haar vacht bleef plakken was een feit waarin ze niet eens zoveel erg had. Hoewel Akeyna heerlijk lag, wist ze dat ze niet voor altijd kon blijven pitten. Haar maag begon al te rammelen en als er iets was wat de grote katachtige liever deed dan luieren, dan was het eten. Ze zuchtte. Hoe geweldig het hier ook was, helaas was het niet alsof haar eten zo uit de lucht zou komen vallen. Nog even kan geen kwaad... bedacht ze zich toen ze haar ogen weer dichtdeed. Een vreselijk gebrul deed in een reflex haar oren plat tegen haar hoofd drukken. Klaar om grommend haar tanden te laten zien naar degene die haar slaapje zo bruut kwam interrumperen, sprong ze soepel op vier poten en draaide haar kop naar waar het geluid vandaan kwam. In een glimps ving ze het rode haar van het kleine kind op, waar ze haar ogen even naar vernauwde. Ze wilde zojuist iets snauwen toen ze de grote lap vlees zag die eveneens van de balk naar beneden bungelde. De aandacht voor Pippa verdween even. 'Schok je!?' hoorde ze haar ergens ver, ver in de verte zeggen. 'Hmm ja,' prevelde de tijger, terwijl ze haar blik al op het heerlijke hapje had geplant, haar ogen de bungelende bewegingen volgend alsof ze gehypnotiseerd werd. Met een klauw haalde ze uit om de lap vlees met een grauw op de grond te gooien. Likkend over haar lippen wilde ze zich er al op storten, toen ze zich realiseerde dat haar indringer nog altijd boven haar hoofd hing. Met een onderdrukte glimlach ging ze op twee poten staan, -een circuskunstje dat haar zo nu en dan wel handig van pas kwam- zette haar tanden in de stof van haar kleding achter in haar nek  en legde haar zo op haar zij op de grond. Het was haast alsof ze een van haar welpjes bij het nekvel pakte. Ze tolereerde het mensenkind wel. Al helemaal als het haar van tijd tot tijd dit soort verassingen bracht, vond ze het niet erg als het af en toe tegen haar vacht wilde slapen. 'Wil je ook?' besloot ze maar, ergens hopende dat Pippa al lang en breed genoeg gegeten had en ze de hele steak alleen kon opeten.
meow // kitty // meow
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t124-akeyna
Pippa Fraser

Pippa Fraser

Aantal berichten : 83
IC-berichten : 21
Accounts : Laurice Andersson
Pippa Fraser

Character sheet
Bijzonderheid: Mermaid
Uiterlijke leeftijd: 6
Quote: Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.
Nice to meat you! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nice to meat you!   Nice to meat you! Emptydo jun 29, 2017 3:29 pm

Pippa kwam bijna niet bij van het lachen bij het zien van Akeyna's reactie. Ze schok zich echt heeeelemaal dood! Dat het in de ogen van 'normale' mensen toch wel zeer gevaarlijke dier op het punt had gestaan het meisje aan te vallen kwam nog niet eens echt bij haar binnen. 'Hmm ja,'had de reusachtige kat gepreveld voordat ze de lap vlees uit Pippa's mond had geslagen. Nu diens mond leeg was vulde een hard gelach de schuur. 'Mwahahaha! Jouw hahaha! O die hahahaha!' ze kon nog niet eens meer normaal praten! De tijger leek het eerst niet al te leuk te vinden, maar zag het roodharige kleintje daar niet een heel stiekem, klein glimlachje rond haar mond ontstaan? Al helemaal gekke bekken trekkend van hoe de tijger er wel niet uit had gezien werd Pippa behendig uit de lucht gevist en zorgzaam op het stro naast de tijger gelegd. Hyper was het terrorkindje nu wel, maar het werd al minder. 'Wil je ook?' vroeg Akeyna beleefd voor ze aanviel op de lap vlees. 'Nee hoor, is helemaal voor jou!' glimlachte het meisje liefdevol en keek toen met een glimlach van oor tot oor toe hoe de tijger aan zou vallen. 'Ik heb al aardappeltjes met ju gegeten en heeel veel mayonaise! Maar de broccoli heb ik niet opgegeten, want toen werd het tijd om te gaan... En gisteren aten we pannenkoeken en dat was ook echt heel lekker! Ik kon daarna bijna niet meer lopen omdat ik zoveel had gegeten. Mijn buik was zooo groot!' Met haar handen beeldde Pippa even uit hoe groot hij precies was en keek toen half trots en half ondeugend. 'Miss Bluebonnet zei dat ik nu echt niet meer naar buiten mag, maar dat vind ik echt zo niet leuk! Slapen is echt stom in m'n eentje, zonder jou,' begon ze toen haar verdere levensverhaal van de laatste tijd te vertellen. Normaal gesproken kon ze die elke avond bij haar grote vriendin kwijt, maar nu was het al zo lang geleden! Ze had echt niet kunnen wachten om het te delen. 'Wist je dat die ene Oskar een piraat is geworden? Of nou ja,
het is allemaal een beetje vaag. Het zit zo... Ik weet het eigenlijk niet helemaal. Ik heb het gevoel alsof ik over hem gedroomd heb. Dat hij een piraat zou worden. En toen werd ik in een hoekje achter een kast wakker... Klinkt als de werking van elvenstof of niet soms? Maar het zou ook kunnen zijn dat ik het aanvoel omdat ik zelf een piraat ben? Nouja, er is dus nog een theorie, want Floris de gnoom vertelde mij ooit dat hij had gezien dat zijn overgrootopa het vuil van onder zijn middelste teennagel in iemands oor had gedaan en dat die persoon toen hele coole weetjes ingefluisterd kreeg. Dat is echt cool! Ik bedoel, wie heeft er nou fluisterende teenviezigheid!? Maar wat vind jij nou Akeyna?'
Serieus haar opties overwegend keek ze de tijger aan. 's nachts had ze hier ook al over lopen piekeren. Wow... Als je ging piekeren.... Lopen te piekeren? Ging je dan lopen in je slaap??? Haar ogen werden groot bij dit besef. 'Akeyna?' zei ze toen met een klein stemmetje en bezorgde, grote oogjes,'volgens mij heb ik last van piekeritus.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Nice to meat you! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nice to meat you!   Nice to meat you! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nice to meat you!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» What a nice place!
» A closed book with a nice cover

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: g a r d e n s :: s h e d
-
Ga naar: