Welkom
Rules
Guide
Time line
Key words

P l o t ;
Een gewone voorbijganger zal het niet merken, maar er is iets vreemds aan de hand met het rode gebouwtje bovenop de kliffen in het kleine kustdorpje... Wat op het eerste gezicht een normale vuurtoren lijkt, vormt namelijk de ingang tot de tijdslus van Miss Bluebonnet. Niet iedereen kan de zich steeds herhalende dag in juli van 2011 binnentreden. Enkel zij die drager zijn van een recessief gen dat zich in hun DNA heeft gemanifesteerd en wat door hun aderen stroomt, zullen toegang krijgen tot de lus. Zij beschikken over een gave. Hun 'bijzonderheid' maakt het dagelijks leven voor hun niet gemakkelijk, en er ligt constant gevaar op de loer... Lees verder!

Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Birdpl11

T e a m
Admin
Viccy
Admin
Zeal
Mod
Connor
Mentor
Olivia

S w a p



C o u n t
#


C r e d s ;
Alle codes, teksten en afbeeldingen behoren tot de rechtmatige eigenaar of eigenaresse en mogen daarom nooit zonder toestemming gekopieerd of overgenomen worden. De site is gecodeerd en vormgegeven door Vera en wordt gehost op Actieforum. Het idee van deze RPG is gebasseerd op de boekenreeks Miss Peregrine's Home for Peculair Children van Ransom Riggs. Dit forum is getest in de volgende browsers:


Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Firefo11
15 oktober 2016


Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Birdpl11

Deel
 

 Gathering the broken pieces.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptywo mei 06, 2020 10:07 pm


'Nee, schatje, dat is het niet.' Het was maar een woord en toch deed het hem opkijken. Net als bij Dawn begonnen zijn wangen al heel snel op tomaten te lijken. Hij wist niet helemaal hoe dat ene woordje zo veel teweeg kon brengen, maar toch deed het dat. 'Ik bedoel Victor,' verbeterde ze nog haastig haar vergissen. Waarna ook Victor zijn keel schraapte en de blos probeerde weg te denken. 'Jij weet net zo goed als mij dat je er niet had kunnen zijn. Je had geen idee dat ik het had overleefd en zelfs al zou je dat wel weten, dan zou je nog niet aan Italië hebben gedacht,' richtte ze zich weer op wat hij daarnet had gezegd; dat het zijn schuld was. Iets dat Victor bijna uit het oog verloren had door de verspreking van net. Maar nu kwam het gevoel van kwaadheid op zichzelf weer helemaal terug. "Ik nam aan dat je gestorven was. Ik had naar je kunnen zoeken." Met die uitspraak hield hij geen rekening met het feit dat hij het grootste deel van het afgelopen jaar op de vlucht was geweest van de hulsels en ze nog niet zo lang geleden pas had kunnen afschudden. Hij had geen enkele mogelijkheid gehad om naar haar op zoek te gaan. Ze legde haar hand op zijn wang en voor even kon hij het gevoel dat het zijn schuld was vergeten. Eventjes sloot hij zijn ogen, toen hij ze weer opende, probeerde ze hem nog eens te overtuigen: 'Het is niet jouw schuld,” fluisterde ze zachtjes. “Dus praat jezelf die onzin alsjeblieft ook niet aan, oké?' Hij liet zijn hoofd even naar beneden zakken, maar keek daarna weer op, zijn blik op de hare. "Okay," gaf hij haar voorzichtig gelijk. Dan herinnerde hij zich iets anders dat ze had gezegd en weer voelde hij boosheid opborrelen. "Maar dat betekent niet ik hem niets ga aandoen."

Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptywo mei 06, 2020 10:19 pm

Ze lachte schamper op zijn woorden. “Als dat de manier is waarop jij denkt, dan tref ik zelf ook voldoende schuld,” zei ze op een bittere toon. Zij had immers ook zomaar aangenomen dat hij dood was. “Ik nam niet alleen aan dat je dood was, maar ik probeerde ook door te gaan met mijn leven en dat met een andere man.” Ze schudde haar hoofd. Wat zou er gebeurd zijn als ze een man had gevonden met wie het wél gelukt was? Zou ze Victor dan zomaar uit haar hoofd hebben gezet? En als ze Victor door stom toeval weer tegen was gekomen, had ze hem dan achter kunnen laten voor die man? Het waren misschien irrelevante vragen voor een ander om bij stil te staan, maar het trof Dawn des te harder. Ze had geen idee hoe ze gereageerd zou hebben. Misschien was het om die reden juist wel goed dat ze een gewelddadige man had gevonden en dat ze hem verplicht achter zich had moeten laten. Ze keek op toen Victor zei dat hij Filio iets ging aandoen en hoewel ze het niet wilde, kwam er toch een glimlach om haar lippen. “Jij doet niks,” zei ze op een verrassend strenge toon tegen hem. “Je blijft in deze lus en je gaat niet naar Italië, hoor je me?” Haar blik werd weer zachter en ze legde haar vingertoppen om zijn kaken, druk zettend zodat hij haar wel moest aankijken. “Ga alsjeblieft niet meer weg, Victor,” fluisterde ze zacht. “We zijn net ontsnapt uit een ware hel en we hebben elkaar weer gevonden. Ik weet niet wat de toekomst tussen ons nog gaat brengen, maar verpest het alsjeblieft niet door oude wonden open te gaan rijten. Filio en die anderen krijgen hun straf wel.” Haar mond vertrok zich tot een streep, want tot dusver had ze het helemaal niet over anderen gehad. Ze hoopte dat hij het zou vergeten dat ze het gezegd had. Ze liet haar hand van zijn kaak glijden en liet in plaats daarvan haar handen tegen zijn borstkas rusten. Ze wist niet goed waarom ze het deed, maar het voelde goed, het voelde vertrouwd. En het voelde bovenal troostend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptywo mei 06, 2020 10:51 pm


'Als dat de manier is waarop jij denkt, dan tref ik zelf ook voldoende schuld,' ze klonk bitter, maar ze had wel gelijk. Als hij haar niets verweet, hoe kon hij zichzelf dan de schuld geven voor wat eigenlijk hetzelfde was? 'Ik nam niet alleen aan dat je dood was, maar ik probeerde ook door te gaan met mijn leven en dat met een andere man.” Hij schudde zijn hoofd. "Je deed wat logisch was. Waarom zou je op mij wachten als je dacht dat ik dood was?" probeerde hij haar te overtuigen. Ze hadden duidelijk allebei hun eigen schuldgevoelens, maar er was niets waar Dawn zichzelf de schuld van moest geven. Zijn gedachten weer op wat eerder was gezegd, zei hij dat dat niet betekende dat hij die Italiaan niets zou aandoen. Hij had haar pijn gedaan, hij verdiende het. De glimlach die op haar mond kwam had hij echter niet verwacht. 'Jij doet niks.' Victor trok zijn wenkbrauwen op bij haar strenge toon. 'Je blijft in deze lus en je gaat niet naar Italië, hoor je me?' Ze legde haar hand zo op zijn kaak dat hij haar wel moest aankijken 'Ga alsjeblieft niet meer weg, Victor. We zijn net ontsnapt uit een ware hel en we hebben elkaar weer gevonden. Ik weet niet wat de toekomst tussen ons nog gaat brengen, maar verpest het alsjeblieft niet door oude wonden open te gaan rijten. Filio en die anderen krijgen hun straf wel.' Victor knikte en keek haar doordringend aan. "Ik ga nergens anders heen gaan," beloofde hij. Zijn ogen volgden hoe haar hand van zijn kaak naar zijn borstkas gleed. "Je kan me beter niet aanraken," zei hij, maar hij deed niets om de aanraking te verbreken. "Mijn bijzonderheid is--" Hij stopte met praten. Zijn wenkbrauwen trokken samen terwijl hij iets bedacht dat hij zonet gemist had. "Anderen?"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptywo mei 06, 2020 11:36 pm

Dawn voelde een soort van rust over zich heenkomen toen Victor aangaf dat hij nergens anders heen zou gaan. Zelfs al zou hij zijn leven opgepakt hebben, zelfs al zou hij hier in deze lus een andere vriendin hebben gevonden, dan nog was Dawn blij met het feit dat ze elkaar niet zouden moeten missen. De kans dat hij op die manier verder was gegaan, leek haar echter steeds kleiner. Zijn woorden, zijn handelingen en zijn houding sprak het tegen; hij liet te veel toe. En hoewel ze zich daarvan probeerde te verzekeren, zonk haar hart toch kort in haar keel en ontstond er een gekwetste blik in haar ogen toen hij aangaf dat ze hem beter niet kon aanraken. Ze keek echter op toen hij over zijn bijzonderheid wilde beginnen, maar het afkapte door over haar woorden te beginnen. Dawn onderdrukte een zachte zucht. Ze had kunnen weten dat haar woorden hem niet ontgaan waren. Daar was hij te oplettend voor, te beschermend over haar. Het zorgde ervoor dat ze zijn waarschuwing negeerde en dat ze nu haar andere hand ook op zijn borstkas liet rusten. Het zachte, ritmische en rustgevende pulserende gevoel tegen haar vingertoppen gaf aan dat haar ene hand zich in de buurt van zijn hart bevond en ze wist niet waarom, maar het zo rustig voelen kloppen droeg haar over de drempel om de woorden te spreken die ze eigenlijk voor zich had willen houden. "Victor, Filio is niet de enige reden dat ik uit die lus ben ontsnapt," zei ze zachtjes. "Ik had al eerder plannen om weg te gaan, maar voor de een of andere reden durfde ik niet goed. Op een avond toen we ruzie had gekregen en hij mij tegen de muur had gegooid, ben ik aan de trapleuning gaan staan en heb ik een gesprek gehoord tussen hem en zijn vrienden die ik helemaal niet had mogen horen." Ze slikte. "Filio moet gedacht hebben dat hij me hard genoeg geraakt had en dat ik toch knock-out was. In elk geval kwam ik erachter dat hij..." Haar handen zich krampachtig aan Victor's shirt vast terwijl ze zich de woorden van Filio herinnerde en de ontzetting die vervolgens door haar heen was gegaan. "Dat hij me door wilde verkopen aan zijn vrienden in ruil voor drugs."
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptydo mei 07, 2020 4:49 pm


Hij was helemaal opgegaan in haar aanraking en daarna in de gedachte dat ze hem beter niet kon aanraken. Het ging nu misschien wel beter dan toen hij pas in de lus was aangekomen, maar hij had nog steeds niet de volledige controle en er kon rap iets misgaan. Zeker op emotionele momenten als dit. De gekwetste blik in haar ogen was het volgende dat hem afleidde, maar dan maakten zijn hersenen echter een connectie die hij eerder had gemist. Anderen? Zijn wenkbrauwen trokken samen terwijl hij in Dawns ogen naar een antwoord zocht. Ze legde nu ook haar andere hand op zijn borst vooraleer ze begon te spreken. Aandachtig luisterde hij naar wat ze zei. Bij elk woord trokken zijn wenkbrauwen dichter naar elkaar toe; na een tijdje werd hij ook kwader bij elk woord. Hoe hard had hij haar wel niet geslagen dat hij dacht dat ze knock-out was? Die vraag maakte echter plaats voor andere gedachten. Gedachten over hoe hij die jongen in elkaar zou slaan zodra hij hem gevonden had. Dawns handen op zijn borstkas die zich ondertussen aan zijn T-shirt vasthielden, waren het enige dat ervoor zorgde dat hij nog ietswat rationeel nadacht. “Hij wou wat?” vroeg hij kwaad en verbijsterd. Hij kon dit niet geloven. Ze had dan wel gezegd dat ze iets verschrikkelijks had meegemaakt, maar dit was gewoon te verschrikkelijk. “Als ik hem ooit tegenkomen, dan—” Hij wou zich omdraaien om te kalmeren, maar haar handen waren nog altijd in zijn T-shirt geklemd. In plaats daarvan probeerde hij diep adem te halen om wat tot rust te komen. Ze was net uit een agressieve relatie ontsnapt; hij wou niet dat ze hem de eerste keer dat ze elkaar zagen al zo kwaad zag. Het lukte maar een beetje. Het zou haar geen moeite kosten om de woede in zijn ogen en opgespannen spieren op te merken.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptydo mei 07, 2020 7:41 pm

Ze wist het. Ze wist dat ze hem niks had mogen vertellen, dat ze haar mond had moeten houden, dat ze het had moeten laten varen. Of dat ze het pas op een later tijdstip vertelde. Niet alles in één keer tegelijkertijd. Haar schouder brandde ongemakkelijk en herinnerde eraan dat er nog veel meer gebeurd was, veel meer dat ze hem niet kon vertellen, niet nu. Ze zag nu al aan zijn gezicht dat hij moeite deed om de informatie die ze hem had verteld te verwerken, om te begrijpen wat ze bedoelde. Het begon langzaam tot haar door te dringen en Dawn voelde een steek van angst toen ze de woede in zijn ogen zag, maar kalmeerde zichzelf direct met het idee dat het niet naar haar was gericht. Nee, het was geen idee. Het was een feit. Victor zou haar nooit pijn doen, zou haar nooit slaan. Hij was anders en zijn woede was gericht naar Filio en die andere jongens die gebruik van haar hadden willen maken. Victor begon een dreigement aan het adres van Filio en hoewel Dawn zijn bezorgdheid kon appreciëren, zou ze er nooit voor zorgen dat Victor en Filio elkaar ooit zouden ontmoeten. Victor was iemand die niet gewelddadig was en dat wilde ze graag zo houden. Ze begreep niet dat er meiden waren die er volledig op kickten dat hun vriend voor hun opkwam door geweld te gebruiken, maar zij was niet van dat kaliber. “Victor, nee,” zei ze zachtjes. Ze merkte echter de gespannenheid in zijn spieren op en de boze rimpels rond zijn ogen en ze voelde paniek opkomen. Ze wist hoe boos hij was en het enige wat hem weerhield om nu niet naar die verdomde vuurtoren te rennen en naar de lus van Italië te gaan, waren haar handen die hem op zijn plek hielden. Haar handen die hem op zijn plek en kalm hielden… Opeens kreeg Dawn een idee waar niet rationeel over nagedacht was. Maar zelfs toen ze zich bewust werd van het feit dat ze haar benen om hem heen sloeg en dat ze hem dichter naar zich toetrok door haar handen stevig rond het kraaggedeelte van zijn shirt te sluiten, had ze nog niet in de gaten wat ze nu echt allemaal deed. Ze duwde haar zitvlak omhoog en sloot haar ogen nog voordat ze haar lippen vol overgave op die van Victor duwde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptyvr mei 08, 2020 1:57 pm


Hij werd niet vaak kwaad—meestal wist hij op een of andere manier de kalmte te bewaren—, maar nu lukte dat niet. Hij had haar willen verkopen. Verkopen alsof ze een stuk vlees was. Hij voelde zijn spieren opspannen en balde zijn handen tot vuisten. Hij wou echter niet dat hun wederzien op deze manier verliep en probeerde te kalmeren. Diepe ademhalingen hielpen, maar wisten enkel het topje van de ijsberg weg te halen. Hij richtte zijn ogen op Dawn, hopend dat dat hem wat kalmer zou krijgen. ‘Victor, nee,’ zei ze zacht. Hij knikte, maar wist de woede niet weg te krijgen. Waarom had hij toch zo veel moeite om zijn emoties te beheersen? Wat hij ook probeerde, het wou niet verdwijnen. Dawn leek echter een oplossing bedacht te hebben. Voor hij doorhad wat er aan het gebeuren was, had ze haar benen om hem heen geslagen en trok ze hem aan zijn kraag dichter naar haar toe. Toen haar lippen op de zijne kwamen, vergat hij direct waarom hij zich zo kwaad voelde. Bijna automatisch beantwoordde hij haar kus en legde hij zijn handen op haar heupen. Gevoelens die hij zo lang onderdrukt had, kwamen in golven die zich op hem stortten terug. Het kon echter niet lang duren, want zodra hij zich gewaar werd van zijn bijzonderheid—waardoor hij het leven door haar heen kon voelen pulseren—trok hij zich zachtjes terug. Hij keek haar met een verontschuldigende glimlach aan. “Niet dat ik er niet van geniet,” hij pauzeerde even. “Maar, wat ik daarnet al wou zeggen: ik kan mijn bijzonderheid niet helemaal meer controleren.” Waarom liet hij voor nu even achterwege. “Ik wil je geen pijn doen.”
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptyvr mei 08, 2020 2:28 pm

Dawn kon nauwelijks beschrijven wat et door haar heen ging toen hun lippen contact met elkaar maakten. Haar hart begon sneller te kloppen, adrenaline gierde door haar lijf en een heerlijk gevoel verspreidde zich door haar onderbuik. Ze had voor geen moment schrik gehad dat Victor's lippen op de hare ervoor zouden zorgen dat ze weer slechte herinneringen kreeg, dat het haar zou doen denken aan de handelingen van Filio. Nee, zijn lippen op de hare was het enige juiste en het enige wat hem ook direct wist te kalmeren. Victor leek dat ook te voelen, want opeens lagen zijn handen op haar heupen en bewogen zijn lippen synchroon met die van haar. Dawn verschoof haar ene hand van zijn kraag naar zijn nek en net toen ze de kus wilde verdiepen door met haar tong over zijn onderlip te strijken, trok Victor zich terug en werd Dawn uit haar bubbel gehaald. Haar ademhaling ging iets sneller dan daarvoor en ze had nog altijd haar ogen gesloten terwijl ze naar hem luisterde. Hoewel ze begreep wat hij zei, wilde ze niets liever dan hem weer aanraken, haar lippen weer op de zijne te voelen en die hunkering was zo erg dat het bijna pijn deed. "Jij kan me geen pijn doen," zei ze zachtjes tegen hem, maar ze deed geen nieuwe poging om hem te zoenen. Ze wilde aan hem vragen hoe het kwam dat hij zijn bijzonderheid niet meer onder controle had, maar ze had het idee dat hij het daar nu niet over wilde hebben. Ze deed haar benen los van hem, maar hield haar knieën nog altijd dicht tegen hem aan terwijl haar handen terug naar zijn borst zakten. "Ik was al bang dat je misschien iemand anders had," zei zachtjes. "Niet dat ik je dat kwalijk had genomen. Je hebt zelfs nu het volste recht om me weg te duwen." Maar ze deed geen aanstalten om hem los te laten en ze wees hem niet op het feit dat zijn handen nog altijd op haar heupen lagen. Het voelde veel te goed zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptyza mei 09, 2020 4:50 pm


De kus had zijn hartslag bijna doen verdubbelen, maar de gedachte aan zijn bijzonderheid wist die weer onderuit te halen. Een beetje buiten adem zei hij dat hij haar geen pijn wou doen. ‘Jij kan me geen pijn doen.’ Al zei ze het zachtjes, toch klonk ze zo zeker van haar stuk. Victor wendde zijn blik af en schudde zijn hoofd. “Hoe weet je dat zo zeker?” Hij keek weer naar haar op en de vraag moest duidelijk zichtbaar zijn in zijn ogen, want hij wist het zelf echt niet. Hij was bang. Zo bang dat hij iemand pijn zou doen. En als zij het zou zijn, zou hij zichzelf nooit kunnen vergeven. Ondertussen had ze haar benen van hem losgemaakt, al bleven haar knieën tegen hem aanleunen, en haar handen naar zijn borst laten zakken. En al miste hij hun aanwezigheid direct, het was beter zo. Zolang ze enkel zijn kleren aanraakte en ze geen direct contact maakten, kon er niets misgaan, kon zijn bijzonderheid geen schade berokkenen. ‘Ik was al bang dat je misschien iemand anders had.’ Verbaasd keek Victor op. ‘Niet dat ik je dat kwalijk had genomen. Je hebt zelfs nu het volste recht om me weg te duwen.’ Doordringend keek hij haar aan. “En waarom zou ik dat willen doen?” vroeg hij oprecht, want hij snapte het echt niet. Hij was zo blij om haar weer te zien, waarom zou hij haar ooit weg willen duwen? Onzekerheid nam het echter van hem over en zorgde ervoor dat hij zijn blik naar de grond richtte. “Ik zou me eerder afvragen of jij, mij, uhm, nog wel…” Hij geraakte niet uit zijn woorden—iets dat niet vaak gebeurde—, maar hopelijk zou ze hem zo ook begrijpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptyza mei 09, 2020 5:03 pm

“Dat weet ik gewoon,” zei ze, ontzettend zeker van haar stuk. “Ik voel het.” Als zijn bijzonderheid haar pijn had willen doen, dan was dat inmiddels al wel gebeurd. Dan had dat al gebeurd moeten zijn toen ze hem kuste en Dawn had geen pijn gevoeld, maar juist heel veel genegenheid. Ze had het jammer gevonden dat hij de kus had verbroken, maar ze had ook geen aanstalten durven maken om de kus opnieuw te beginnen, om opnieuw weer zo dichtbij hem komen terwijl hij duidelijk zijn twijfels had. Dit was een strijd die hij zelf moest aangaan en die ze niet voor hem kon voeren. Als Victor te veel angst had om haar aan te raken en die angst ervoor zou zorgen dat hij haar niet zou kussen, dan was er weinig wat ze daar tegenin kon brengen. Hij voelde zelf het beste aan wanneer hij zijn bijzonderheid onder controle had, maar Dawn zou nooit geloven dat hij haar pijn zou doen. Van alle mensen die ze blind vertrouwde, was hij de enige, zelfs na die lange tijd dat ze elkaar niet meer hadden gezien. Het was vreemd te noemen hoe emoties, zelfs na zo’n lange tijd, weer terug op konden spelen en Dawn was verbaasd over het feit hoe hevig haar gevoelens voor hem wel niet waren. Het was net alsof ze nooit van elkaar gescheiden waren geweest, alsof ze elkaar nog maar een dag gemist hadden. En Dawn wilde het liefste die emotie weer opnieuw ervaren, wilde weer zijn lippen op de hare voelen en zijn handen over haar lichaam voelen gaan, maar ze wilde ook zijn grenzen respecteren en dus hield ze haar handen netjes tegen zijn borstkas gedrukt, waar hij het prima leek te vinden. Haar ogen gleden van zijn lippen weer naar zijn ogen toen hij begon te spreken. Een kleine, haast geamuseerde glimlach verscheen om haar lippen en heel even verbrak ze de regel door over zijn wang te strelen. “Oh, Victor.” Ze zuchtte. “Je bent geen moment uit mijn gedachten verdwenen in de lus van Italië. Ik wist dat ik voor Filio geen liefde had kunnen voelen, zelfs niet als hij wel goed voor me was geweest. Daarvoor zat jij nog te veel in mijn hoofd.” Ze lachte naar hem, maar die verflauwde een beetje bij het volgende dat ze ging zeggen. “Waarom ik dacht dat je iemand anders had? Omdat een jaar verstreken was en omdat jij net als mij in de zekerheid verkeerde dat ik dood was. Dat je weer verder zou willen gaan met je leven. Dat je… mij wilde vergeten.” Ze slikte, want dat waren pijnlijke woorden om uit te spreken. “Alhoewel ik net wel genoeg bevestiging kreeg hoe diep de gevoelens er nog steeds zitten.” Hoewel ze haar hand weer naar beneden liet glijden en terug op zijn borstkas liet rusten, was de opluchting in haar ogen duidelijk te zien toen ze die woorden uitsprak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptyzo mei 10, 2020 3:08 pm


Hij wist niet hoe ze zo zeker kon zijn dat hij haar geen pijn zou doen en dus vroeg hij het. ‘Dat weet ik gewoon. Ik voel het,’ kwam haar antwoord. Haar vertrouwen in hem bracht een glimlach op zijn lippen, maar die verspreidde niet tot aan zijn ogen. Zij vertrouwde hem misschien, maar hij vertrouwde zichzelf voor geen haar. Het volgende dat ze zei zorgde dat dat gevoel plaats maakte voor verbazing. Waarom zou hij haar ooit weg willen duwen? Het leek hem waarschijnlijker dat zij hem was vergeten. Ze lachte. Haar hand ging over zijn wang en hoewel hij wist dat hij haar moest stoppen, liet hij haar doen. ‘Oh, Victor,’ zuchtte ze. ‘Je bent geen moment uit mijn gedachten verdwenen in de lus van Italië. Ik wist dat ik voor Filio geen liefde had kunnen voelen, zelfs niet als hij wel goed voor me was geweest. Daarvoor zat jij nog te veel in mijn hoofd.’ Haar antwoord deed de onzekerheid wat verdwijnen en bracht een lach op zijn gezicht. ‘Waarom ik dacht dat je iemand anders had?’ ging ze echter verder op wat ze eerder had gezegd. ‘Omdat een jaar verstreken was en omdat jij net als mij in de zekerheid verkeerde dat ik dood was. Dat je weer verder zou willen gaan met je leven. Dat je… mij wilde vergeten.’ Hij snapte haar redenering. Maar zelfs als hij daar het afgelopen jaar tijd voor had gehad, dan was hij nog niet naar iemand anders op zoek gegaan. Gevoelens verdwenen bij hem niet zomaar. Zelfs na een jaar apart voelde hij zich nog hetzelfde naar haar toe. Al wist hij ook wel dat er wel dingen veranderd waren. ‘Alhoewel ik net wel genoeg bevestiging kreeg hoe diep de gevoelens er nog steeds zitten.’ Hij volgde met zijn ogen haar handen die weer naar zijn borstkas gleden en legde zijn handen op hen zodat ze alle vier boven zijn hart lagen. “Ik zou je nooit willen vergeten.” Zelfs als ze effectief was gestorven, had hij haar nooit willen vergeten. “En natuurlijk zijn die gevoelens er nog,” zei hij met een glimlach terwijl hij haar aankeek. “Er zijn dingen veranderd, maar dat niet.”
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptyzo mei 10, 2020 3:27 pm

Dawn voelde dat haar hart een slag sneller ging toen Victor zijn handen boven op die van haar legde. Een glimlach kwam om haar lippen terwijl ze naar hem keek en even keek ze naar hun vier handen, die allemaal op zijn borst rustten. Het voelde goed, zijn handen op de hare. Het voelde veilig. Ze was hier nu bij hem en de kans dat Filio haar ooit zou vinden in deze lus, was vrij klein. De reden dat Filio’s geheugen niet gewist werd in de lus was natuurlijk omdat hij ook een bijzonderheid had, eentje waarmee hij Dawn pijn had kunnen doen als hij dat wilde. Maar Dawn ging over dat soort details niks zeggen tegen Victor, ook niet over het litteken op haar schouder. Ze wist nog niet of ze ging liegen als hij ernaar vroeg en ging zeggen dat het door een Hollow was gedaan, maar zo ver waren ze nog niet. Ze hadden duidelijk nog steeds gevoelens voor elkaar, maar het feit was dat er een jaar was verstreken en dat ze nu moesten zien of ze het wel weer gingen redden met elkaar, op de manier zoals ze dat eerst altijd gedaan hadden. Dawn zag grote slagingskans, maar ze wilde ook niet te hard van stapel lopen. Ze werd uit haar gedachten gehaald door Victor, die inderdaad bevestigde dat er nog gevoelens waren. Ze glimlachte, klemde haar handen rond zijn shirt en trok hem voorzichtig weer naar zich toe. De eerste keer dat ze dat gedaan had, had ze hem gezoend, maar dat was ze nu niet van plan. Ze wilde niet dat hij zich nog eens terug zou trekken. En bovendien wilde ze dat hij haar de volgende keer zelf zou kussen, zodat ze zou weten dat het licht op groen stond en dat ze hem ook terug mocht zoenen. “Bij mijn zijn die gevoelens er ook nog. Heviger dan je zou denken na zo’n lange tijd.” Ze glimlachte, maar wendde daarna haar blik af en liet haar hoofd tegen zijn borst rusten, vlak boven hun in elkaar gevlochten handen. “Alleen moeten we nu weer gaan ontdekken of die veranderingen ervoor gaan zorgen dat we het weer opnieuw kunnen proberen of dat het niet meer gaat tussen ons,” zei ze zachtjes. “En dat kan alleen de tijd uitwijzen.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptydo mei 14, 2020 4:58 pm


Zachtjes trok Dawn hem naar zich toe. Eventjes was Victor bang dat ze hem weer zou kussen en dat hij het opnieuw zou moeten stoppen, maar toen stopte ze zelf en stonden ze enkel maar heel erg dicht bij elkaar. Zo dicht dat hij elk detail van haar gezicht in zich op kon nemen. ‘Bij mij zijn die gevoelens er ook nog. Heviger dan je zou denken na zo’n lange tijd.’ Victor lachte, maar zijn glimlach maakte kort plaats voor verbazing toen Dawn haar hoofd op zijn borstkas legde waarna een zachte uitdrukking op zijn gezicht kwam. Haar hoofd lag boven hun handen, vlakbij zijn hart, en Victor was zeker dat ze moest voelen hoe snel het ging. ‘Alleen moeten we nu weer gaan ontdekken of die veranderingen ervoor gaan zorgen dat we het weer opnieuw kunnen proberen of dat het niet meer gaat tussen ons. En dat kan alleen de tijd uitwijzen.’ Hij wou zijn kin zachtjes op haar hoofd laten rusten, maar bedacht zich—het was beter als hij haar niet meer direct aanraakte—en knikte enkel maar. “Inderdaad,” gaf hij haar gelijk. Het laatste jaar was voor hen beiden moeilijk geweest en had hen allebei veranderd. “Voor nu ben ik gewoon blij dat je hier bent.” De veranderingen en hun effect, daar konden ze het later wel over hebben. Momenteel was hij gewoon blij om te weten dat ze niet gestorven was en dat ze nu zo dicht bij hem was.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Dawn Everson

Dawn Everson

Aantal berichten : 71
IC-berichten : 56

Character sheet
Bijzonderheid: Psychic powers
Uiterlijke leeftijd: 21 jaar
Quote:
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptydo mei 14, 2020 5:30 pm

Haar hoofd tegen Victor’s borstkas aan was het fijnste wat haar sinds een jaar geleden was overkomen, waar ze toen met haar hoofd tegen zijn schouder had gelegen. Opeens was alles behoorlijk naar de knoppen gegaan en dachten ze beiden van elkaar dat ze dood waren. Dawn had zich laten meeslepen in haar eigen depressieve gevoelens en had opnieuw liefde proberen te zoeken bij iemand voor wie ze helemaal geen liefde gevoeld had en voor wie ze ook nooit liefde had kunnen voelen, zelfs al had hij wel gewoon zijn best gedaan. Het was echter allemaal heel anders gelopen en Dawn had Victor nog niet eens de details verteld waar ze doorheen was gegaan, maar dat vond ze voor nu ook niet nodig. En wie weet vertelde ze het wel nooit. Het zou alleen maar zijn haat opwakkeren naar een man die voor Dawn nu niet meer belangrijk was, die eigenlijk nooit helemaal belangrijk was geweest. Victor was altijd in haar gedachten rond blijven dwalen, zelfs toen ze zich op de meest intieme manieren openstelde aan Filio. Soms betrapte ze zich er zelfs op dat ze, als ze kuste met Filio, zich weer heel even in kon beelden dat het Victor was die voor haar stond. Maar toen bewogen hun monden niet synchroon meer en werd de kus nogal slobberig afgebroken, iets wat ze daarnet totaal niet had meegemaakt met Victor. Dat had juist aangevoeld, ook al was het van korte duur geweest. En Dawn wilde niets liever dan die herinnering weer terughalen, maar ze wist dat ze nu niet te snel mochten gaan als ze dit voor een tweede keer wilden laten werken. “Ik ook,” zei ze zachtjes tegen Victor, zijn opmerking beamend. En toen liet ze de aangename stilte kort tussen hun in hangen. Ze voelde aan zijn hartslag welk effect ze op hem had en een glimlach kwam om haar lippen. Blijkbaar hadden ze beiden hetzelfde effect op elkaar. En daar genoot ze van. Na een tijdje trok ze haar hoofd terug en keek hem met een lieve glimlach aan. “Waarom beginnen we niet gewoon opnieuw?” zei ze op een plagerige toon tegen hem. “We kunnen doen wat we in die andere lus nooit gedaan hebben. We kunnen op date gaan.” Een kuiltje kwam in haar ene wang terwijl ze op haar lip beet en er een halve glimlach ontstond, wachtend op zijn reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Victor Frankenstein
Medisch Team
Victor Frankenstein

Aantal berichten : 711
IC-berichten : 544
Leeftijd : 24
Accounts : Girolamo Riario
Hedwig Loring
Astri Jørgensen
Alf Larsen

Character sheet
Bijzonderheid: Life extraction
Uiterlijke leeftijd: 21
Quote: Life is temporary, why should death be any different.
Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Emptyzo mei 17, 2020 10:46 am


Het laatste jaar had hen beiden veranderd en daardoor zouden ze elkaar deels opnieuw moeten leren kennen, maar voor nu was Victor gewoon blij dat hij wist dat ze niet dood was en dat ze hier bij hem was. Zachtjes beaamde Dawn zijn woorden waarna ze even stil vielen. Hij genoot van het moment, haar hoofd tegen hem aangeleund, tot ze haar hoofd terug trok en hem met een glimlach aankeek. ‘Waarom beginnen we niet gewoon opnieuw?’ vroeg ze plagerig. Vragend keek hij haar aan; benieuwd naar wat ze bedoelde. ‘We kunnen doen wat we in die andere lus nooit gedaan hebben.’ Victor knikte, al wist hij niet direct wat ze daarmee bedoelde. ‘We kunnen op date gaan.’ Eventjes werd hij afgeleid door de halve glimlach die op haar gezegd verscheen. “Een date?” vroeg hij. Dat hadden ze in de vorige lus inderdaad nooit gedaan. Dawn had hem toen nog maar net zover gekregen om toe te geven dat hij haar leuk vond toen alles naar de knoppen ging. Een date was er dus nooit van gekomen. Een kleine glimlach ontstond op zijn gezicht. Hij was er al op voorhand nerveus voor, maar het kon best wel leuk zijn, zo’n date. “Wat wil je dan doen?” vroeg hij. Aangezien daten niet echt zijn sterkste kwaliteit was; kon hij ook niet zo direct iets verzinnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://peculiarchildren.actieforum.com/t650-victor-frankenstein
Gesponsorde inhoud




Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gathering the broken pieces.   Gathering the broken pieces. - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gathering the broken pieces.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» The broken pieces of a heart
» I hold onto little pieces of what we were.
» Fix what's broken
» Castle of broken glass.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Peculiar Children :: 
Miss Bluebonnet's abode
 :: f i r s t . f l o o r :: l i b r a r y
-
Ga naar: